Schilderen/tekenen/handletteren

Green
Op de valreep en de laatste van Huevember…

Ik zal weer verkassen naar het kleurplaten/teken topic want twinmarkers heeft niks te maken met schilderen :grimacing:

5 likes

Wat ben je lekker bezig, echt leuk! Ik vind het eigenlijk zonde dat er verschillende creatieve topics zijn haha het is al zo rustig in de teken-en schildertopics. En ik gebruik vaak van alles door elkaar heen dus waar moet het dan. :stuck_out_tongue:

7 likes

Haha ja huevember was wel een goede steun in de rug. Vaak vergeet ik wat ik leuk vind om te doen en moest even van mijn blauwe schemtijd af.
Ik zag inderdaad dat het bij tekenen heel rustig is en bij kleuren in vlagen druk.

Ben jij nog ergens mee bezig geweest?

1 like

Kan idd een fijne motivatie zijn, zo’n challenge! Ik ben verder niet met Huevember bezig geweest want ik ben begin November een Etsy shop begonnen dus daar kreeg ik het al gauw druk mee haha.

Ik ben nu bezig met sticker designs voor de shop! Daarom deze baby uilbeer geschilderd (gouache en kleurpotlood)

16 likes

Wat een mooie kleuren. Wat is gouache precies?

Dankje! Gouache is een soort verf die qua dekking tussen aquarel en acrylverf in zit. Je kan dus in transparante lagen werken maar je kan ook dekkend werken. Gouache is verf die door water geactiveerd wordt dus daar moet je wel een beetje mee op passen als je in veel lagen wil werken, maar acryl gebaseerde gouache is ook verkrijgbaar, als die opdroogt lost het niet meer op met water.

Ik vind het zelf een erg fijn medium! Wat makkelijker om onder controle te houden dan aquarel, wat meer flexibiliteit dan met acrylverf en minder gepruts qua preperatie en veel snellere droogtijd dan met olieverf haha.

1 like

Wil voor kerst wat nieuwe tekenspullen/materiaal vragen, en vraag me af of jullie nog tips hebben! Waar tekenen of schilderen jullie graag mee? Bepaalde potloden/penselen/schetsboeken/verf/tools die je echt goed vindt werken? Of kleurpotlodensets, ander soort sets, merken. Wat dan ook!

(Zelf teken ik vooral met hb en 2b potloden en soms fineliners 0.5mm/0.2mm maar wil wat andere dingen proberen :slight_smile:)

1 like

Ik ga morgen dit papier voor mijn broertjes verjaardag kopen, omdat ik dit zelf heel fijn papier vind.

2 likes

Ik teken altijd met de polychromos potloden van Faber Castell (echt zo’n groot verschil met ‘normale’ potloden)
Zelf gebruik ik er ook doezelaars bij, die zorgen voor bijv. een vervaagd effect

Qua verf gebruik ik acrylverf van daler & rowney system3 of van Amsterdam

2 likes

Ik woon niet in Nederland dus ik weet niet hoe relevant mijn tips zijn, maar ik vind de Posca acrylverf pennen echt fijn! Ik gebruik vaak een witte voor details.

Als je veel met potlood werkt is een Mono Zero eraser misschien een goed idee, daar kun je heel gedetailleerd mee gummen.

Mijn favoriete schetsboek is de Strathmore Mixed Media Sketchbook, ik gebruik graag van alles door elkaar heen en dit schetsboek kan dat goed hebben. Als je alcoholic markers gebruikt drukt dat wel door maar ok, dat is altijd zo.

1 like

@Astor @LeviOHsa goede tips allemaal! Hier kan ik zeker wat mee, thanks :star_struck:

2 likes

Ik zag bij Cynthia een cursus waterverf voorbijkomen en dat lijkt me leuk om eens te proberen. Ik heb nog geen spullen, dus dat wil gaan aanschaffen. Ik zat te kijken naar zo’n doosje van Winsor & Newton Cotman. Is dat een goeie? En is het kleine doosje dan afdoende of kan ik beter voor een grotere gaan? Je kunt natuurlijk zelf kleuren mixen, dus ik denk dat het genoeg is. Maar misschien zie ik iets over het hoofd. En als jullie verder nog tips hebben over penselen of papier, dan hoor ik het ook graag!

Voor alle tekeningen en handletterkunstwerken :grin:

9 likes

4 likes

Niet super bijzonder of origineel maar moet er weer een beetje inkomen. (Heb nu vakantie dus tijd zat.)

6 likes

He die herken ik.

3 likes

Ik teken heel veel voor mijn opleiding. Perspectief, naaktmodel, portret en abstractie. Verder illustreer ik hier en daar af en toe ook wel iets. Ik ga wel eens op zoek naar dingen die ik gemaakt heb!

2 likes

Leuk! Ik doe vooral veel handletteren en soms natekenen in mijn bullet journal. Vind het nog wel heel lastig om zelf dingen te verzinnen, dus bijna alles is gebaseerd op iets bestaands.

14 likes

Goed dat ik nog even zocht, ik wilde een handlettertopic openen maar die is er dus al! Een paar van mijn creaties:

Heb er nog veel meer hoor, maar dit zijn een paar van mijn favorieten :slight_smile:

12 likes