Schilderen/tekenen/handletteren

@fahrenheit451 @hanson leuk, ik wil ook wel meedoen!

Momenteel bezig met deze tekening, wijkt nogal af van de stijl waarin ik normaal teken, maar ik wilde eens proberen iets realistischer te tekenen ipv cartoonish!

20 likes

Mooi!

Ik zou ook wel een poging willen wagen met een challenge.

Wat leuk! Wil iemand een voorstel doen voor een thema of zal ik iets uitkiezen? @hanson alle mediums zijn sowieso toegestaan! Ik ben ook begonnen met digitaal tekenen. Het hielp mij heel goed met het uitwerken van de lijnen. Wat maak je zoal? :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Kies jij maar wat, ik ben daar zo slecht in :rofl: daarom is zo’n challenge perfect. Ik doe ook elk jaar mee met inktober! Ik gebruik vooral waterverf en potloden, maar soms ook wel eens wat abstract met acryl.

Dit is wat ik maak:

Links en rechts waterverf (van de linker ansichtkaarten laten drukken). Middelste vogeltjes heb ik in procreate gemaakt.

Wat inktober dingetjes met waterverf:

En wat meer digitaal werk in procreate. Middelste zijn boekenleggers voor een winkeltje hier in Zaandam.

15 likes

Kies maar wat moois uit, ik doe ook mee!

@DaintyDream echt cute wat je maakt, ik word er helemaal vrolijk van. :laugh:

Hier zijn wat karakters die ik de afgelopen tijd heb getekend, beide voor een Dungeons en Dragons spel. Ik merk nu pas dat ze echt tegenovergestelde vibes hebben haha.

En eentje van de hele groep voor een campaign:

19 likes

Wow zo cool!

En thanks!

1 like

Weer even een up. Iemand nog iets geschilderd de laatste tijd?

Ik doe mee met een challenge van iemand die ik volg op insta (de candypaintchallenge) en deze heb ik gisteren geschilderd:

Edit: er stond meer maar is bij deze weer weg.

14 likes

Tijd voor een nieuwe challenge! Een tijdje geleden was hier wel wat animo voor. Nu zit ik de hele dag binnen, dus heb ik heel veel tijd over voor deze challenge.

Het thema van de maand oktober is…… architectuur!

Dit is een voorbeeld van Urban Sketching. Iets wat mij nog altijd heel gaaf lijkt om te doen en een workshop van bij te wonen.

Alle media zijn uiteraard toegestaan, tekenen, schilderen, pennen, papier, noem maar op. Gebruik de vrijheid om iets moois te maken! De deadline is 31 oktober. Succes! :heart:

15 likes

Wel een beetje irritant dat ik niet met verf of pastel kan werken nu, dit heeft zo veel tijd gekost haha. Wel leuk om een keer met pointillisme te experimenteren.

13 likes

Ik heb nog even niets om zelf te delen (werk meestal vooral met collage/papier) maar ik volg deze week een aantal Taster Sessions van Lifebook, een mixed media cursus. De (gratis) taster sessions duren twee weken en elke dag worden er video’s van verschillende kunstenaars gewerkt. Ben het zelf tegengekomen via een collagegroep op Facebook, maar er wordt ook heel veel met verf gewerkt. Ik vind het superleuk om wat verschillende technieken uit te proberen! Mocht dit iemand leuk lijken kan je hier kijken Life Book 2022 - Taster Sessions Schedule - Willowing Arts. Als je iets scrollt naar ‘schedule’ kan je naar alle videos!

1 like

Zijn er al mensen bezig geweest met de challenge? :innocent:

1 like

Ik zal er dit weekend mee aan de gang, ik vind architectuur best moeilijk qua onderwerp maar heb nu een idee wat me leuk lijkt :smiley:

Leuk! Ik ben heel erg benieuwd. Vond je kaartje ook erg leuk! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik vandaag! Ik maak normaal nooit architectuur, dus was leuk om eens te doen. Het juiste perspectief maken was wel een pain in the ass haha.

👩‍🎨

21 likes

Ik was stiekem een beetje druk met inktober, maar deze komt het best in de buurt van onze challenge haha. Ik heb het gemaakt in een mini schetsboekje van 12 x 12 cm:

12 likes

@Aloha @DaintyDream ze zijn echt heel erg leuk geworden allebei!

Perspectief is inderdaad een nachtmerrie. Wel erg goed gelukt vind ik! :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Nahhh het is me niet gelukt helaas!

Deze maand is de Huevember challenge, misschien leuk om daar iets mee te doen?

1 like

Voor Huevember! De challenge helemaal doen is me wat te gortig maar zo nu en dan eentje lijkt me wel leuk.

Geschilderd met gouache

22 likes

Wat houdt dit precies in? Krijg het niet vertaald :exploding_head:

1 like

Kort gezegd maak je een tekening in een andere kleur elke dag maar de hele tekst is ongeveer dit:

• 1 tekening per dag
  • 1 tint per dag
  • elk medium is toegestaan

Je mag de verzadiging en kleurwaarde (hoe licht of donker het is) van de kleur aanpassen

Je mag meerdere kleuren gebruiken, maar de tint van de dag moet wel in de spotlight staan.

1 like