Schilderen/tekenen/handletteren

Een snelle waterverf en inkt illustratie in mijn schetsboek! Mijn schetsboekje is eigenlijk helemaal niet geschikt voor waterverf maar ik heb eerst een laag Gesso gedaan en dat werkte op zich best goed.

177977054_478303520282481_797781232825694520_n

36 likes

Wat ontzettend mooi! Dat egeltje met pijl en boog :heart_eyes: hoelang ben je bezig met zo’n prent?

1 like

Aw dankjewel! Ik teken heel langzaam dus misschien is dit lang voor anderen maar voor mij was deze heel snel haha. De initiele schets + opzoeken van referentie materiaal was ongeveer twee uurtjes en het verfen en inkt proces ongeveer anderhalf uur!

2 likes

Ik vind 3.5 uur en dan zo’n resultaat bizar. I’m impressed :sweat_smile:

1 like

Zijn hier mensen die met waterverf werken? Ik wil het gebruiken op stof en zon kindersetje werkte uiteraard niet. Nu zit er hier een verfwinkel die napjes verkoopt (wat een woord ook echt). Maar je hebt dus halve napjes voor 2 euro (van gogh) maar ook van 5 of 6 euro (rembrandt/horadam/w&n). Kan je dan beter voor de duurdere gaan? En hebben jullie favorieten?

Ik vind W&N top! En je kan er lang mee doen dus hoewel het wat prijziger is zou ik die wel aanraden. Had ook eens een setje van de action en dat was echt niks.

Weet niet of het hier past, maar ik maak graag linosnedes en vroeg me af of anderen hier dat ook doen?

45 likes

Super mooi, die heldere kleuren en die combinaties :heart_eyes:

@Bennielava ik heb het 1 x gedaan toen ik Kunst had op de middelbare school haha, ik vond het echt moeilijk om zo te graven in dat spul en soort van in negatief te moeten denken. Gedetailleerd werken vond ik ook lastig, dus vind het heel vet wat je hebt gemaakt, zo strak en gedetailleerd :sparkles:

3 likes

Vandaag gewerkt aan m’n ‘schoolposter’ over de blauwe bes. Ik geniet echt van het gebruik van die prachtige paars blauwe kleur. Ik heb gewerkt met gouache.

42 likes

Wauw wat mooi! Zo veel details ook.

1 like

Dankjewel! :smiley:

@DelilahBard Jeetje wat mooi gedaan, de kleuren zijn precies goed! Ben benieuwd naar het eindresultaat. :smiling_face_with_three_hearts:

Ik heb dit geschilderd toen het even mooi weer was tijdens een kampeer tripje, echt leuk om plein air te schilderen! Hoop dat ik dat meer kan doen nu het weer hier beter wordt.

26 likes

Dank je wel! Ik ben inderdaad wel van de details schilderen. Daarom duurt het bij mij ook eeuwen voor iets af is :joy:

En @LeviOHsa ook bedankt! Thanks dat je de kleuren goed vindt, heb er mijn best op gedaan. Hoop dat ik dat eindresultaat ooit bereik.
En wat mooi geschilderd zeg! Ik kan dat ‘losse’ in jouw werk enorm waarderen. En lekker om dat buiten te doen.

2 likes

Ik doe dit zelf niet maar vind het heel tof! Ik zou het zo van je kopen en inlijsten.

2 likes

Wat een compliment! Ik ga mijn printjes in kleine oplage via etsy verkopen, maar dat duurt nog eventjes :slight_smile:

5 likes

wat leuk, mocht het zover zijn wil je dan de link delen?

Ik heb wel een setje maar ik vind het echt lastig!
Wel heel leuk. Dit is er eentje die ik gemaakt heb

Daarna was ik begonnen aan een hele grote maar ik had daar eerst netjes een paar schetsen voor moeten maken voordat ik ging gutsen dus die heb ik niet afgemaakt :sweat_smile:

7 likes

Zo hehe, eindelijk vakantie haha. Voor het eerst sinds een lange tijd zin om uitgebreid te schilderen.

Hebben jullie nog schilderplannen voor de zomervakantie? En zou een nieuwe challenge misschien nog leuk zijn? :slightly_smiling_face:

23 likes

Wauw mooi hoor!

En een challenge zou ik wel leuk vinden! Ik ‘schilder’ digitaal dus ik weet niet of ik hier helemaal thuis hoor maar ik ben nog een beetje een beginner en ik merk dat ik vooral veel namaak en zelf niet echt makkelijk een concept kan bedenken over wat te tekenen/schilderen. Dus misschien zou daar een challenge wel goed voor zijn.

3 likes

Gezellig doe vooral mee, ik vind dat digitaal schilderen erbij hoort hoor! Veel technieken blijven vergelijkbaar imo. Heb jarenlang vooral digitaal geschilderd en er zijn zo veel raakvlakken.

2 likes