Schilderen/tekenen/handletteren

Ja ik heb ook een daglichtlamp inderdaad! Superfijn dat je er zoveel aan hebt :blush: ik merk ook dat ik er baat bij heb, maar meer om de dag door te komen dan dat ik ook nog energie heb om te schilderen savonds. Maar de lente komt vanzelf dichterbij, en tot die tijd kijk ik lekker naar wat andere mensen voor mooie dingen maken (:

Dat mag natuurlijk altijd! De lente zorgt altijd wel voor veel energie en inspiratie.Heb je trouwens ook een (schilder) insta dan ga ik je ook volgen :grin:

1 like

Ik dm je!

1 like

Ik weet niet of dit handig is maar ik ergerde me er dood aan dat acrylverf zo snel droog wordt op het palette, maar kennelijk kun je heel makkelijk een nat palette maken zodat het allemaal vers blijft!

2 likes

Ik zie hier altijd supermooie schilderijen, qouache/aquarel voorbijkomen. Zelf teken ik altijd met potloden/balpennen maar het lijkt me heel leuk om met schilderen te beginnen. Als iemand tips heeft voor een basic beginnersset (essentiele dingen, merken) laat het me maar weten, aub :blush:

1 like

Zoooooooo vet!!! Geeft meteen zin om zelf ook aan de slag te gaan

1 like

Dat vind ik echt superleuk! Ik heb dat ook als ik weer eens een blik in dit topic werp, dan krijg je zo weer dat gevoel van hoe leuk het kan zijn om aan iets te werken, echt alsof je even op een andere planeet bent haha.

Als jullie je werk delen op IG, stuur me een pb als je wil! Ik wil jullie graag volgen, heb zelf 0 vrienden die van tekenen/schilderen houden, dus dit lijkt me veel leuker op m’n tijdlijn :star_struck:

2 likes

Wat een toffe stijl heb je zeg!

Met wat voor soort verf wil je beginnen met schilderen?

Ongeacht wat voor verf ik gebruik zijn er een paar basics die ik super fijn vind, zoals kleurpotloden die je uit kunt gummen (dat je kan schetsen zonder grafiet resten achter te laten die de verf kleuren kunnen veranderen, vooral met aquarel), washi tape (voor fijne rechte lijnen), masking fluid (om gedeeltes af te bakenen) en een witte gelpen of acrylverf pen voor highlights.

2 likes

Welke potloden raad je aan voor het schetsen zonder resten?

Ik weet niet wat er in NL verkrijgbaar is, ik heb deze maar er zijn vast meer merken.

2 likes

Dankjewel!

Masking fluid en washitape klinken wel goed tegen vlekken etc. Ik gebruik nu altijd een apart velletje papier maar dat verschuift als een malle en dan zit ik alsnog met vlekken haha.

Die potloden ken ik niet, maar ga eens kijken of ik die online kan vinden :new_moon_with_face:Het normaal niet kunnen uitgummen is namelijk wel een van de grootste redenen dat ik vaak geen kleurpotloden gebruik

2 likes

Afgelopen dagen heb ik wat dingen afgemaakt waar ik aan was begonnen eind vorig jaar. Ik ben nog een beginner en probeer te vinden wat ik leuk vind om te doen maar schilderen maakt mij echt ontzettend zen na een dag kutwerk.

11 likes

O lees nu pas je vraag; ik wil graag met gouache verven! Een aquarelset heb ik al, en ik vind het ook mooi maar ik vind de felle kleuren van gouache prachtig.
Zijn er misschien beginnersets die je kan aanraden/bepaalde kleuren/merken? En wat voor penselen heb je ervoor nodig?

Je kunt dezelfde soort kwasten gebruiken als die je gebruikt voor aquarel! Ik heb gewoon een goedkoop setje met synthetische haren online gekocht en dat werkt prima.

Ik vond zelf dit filmpje heel handig qua merken enzo. Qua kleuren zou ik of proberen om sowieso zwart, wit, magenta, cyaan en geel te kopen omdat je daar bijna alle kleuren mee kan mengen (mengt mooier met magenta dan rood!) maar ik vind een setje met meerdere kleuren eigenlijk wel heel handig. Scheelt tijd.

1 like

Heel tof dit, dankjewel voor al je tips! :blush:

1 like

Werkje van dit weekend. Ik probeer er wat surrealistische elementen toe te voegen. Weet niet helemaal of dit het is, maar het was wel erg leuk om te proberen. Pastel is zo fijn om mee te werken.

27 likes

Heb je een foto of insta?

Ben altijd benieuwd wat mensen maken. :blush:Wel leuk dat je ook begonnen bent. Het is een hele rustgevende hobby.

Mooi!

1 like

Wat leuk! Echt heel knap gedaan voor je eerste keer! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik mis Egypte :rofl:

Hebben jullie nog ideeën om de sneeuw en het ijs vast te leggen van de komende dagen?

12 likes