Love Roald Dahl! En Quentin blake, vind het altijd zulke mooie sfeertjes die hij creeert. Dankjewel!!
Heb het met een 0,3mm 2b vulpotlood en een normaal 4b potlood getekend
Love Roald Dahl! En Quentin blake, vind het altijd zulke mooie sfeertjes die hij creeert. Dankjewel!!
Heb het met een 0,3mm 2b vulpotlood en een normaal 4b potlood getekend
Ik ben begonnen aan een nieuwe schilderen op nummer
Heel mooi!!
Mijn inzending voor de kerst challenge! Gemaakt met soft pastel op pastel mat
Verder heb ik nog allemaal kerstkaarten geschilderd voor familie, vrienden en de medewerkers van het ziekenhuis. Ik ben nu ook wel fan geworden van aquarel. Schilderen is sowieso gewoon leuk haha.In quarantaine () en voor het eerst aquarel geprobeerd (nagetekend). Vond het superleuk om te doen al zal er vast van alles beter kunnen. Ook direct m’n inzending voor de kerstchallenge.
Onwijs lang bezig geweest met een zwartwit portret in aquarel. Uiteindelijk alleen tevreden over de onderzijde van het gezicht, de ogen waren echt te alienesque
En nog een snel gemaakt kerstkaartje
@LeviOHsa @Wally heel erg bedankt nog voor jullie inzending van de 2020 kerstchallenge! Ik hoop dat iedereen fijne feestdagen gehad hebben. Het nieuwe jaar is ook alweer begonnen dus ik ga eens nadenken over een challenge voor het nieuwe jaar. Mochten iemand een idee hebben dan hoor ik het graag.
Heeft iemand ondertussen nog wat gemaakt?
Ik heb een schattig klein aquarelsetje gekregen voor kerst dus daar ben ik nu wat mee aan het spelen en nog later nieuwjaarskaartjes aan het maken!
Jaa zo tof om te zien wat jullie gemaakt hebben! Echt heel mooi ook.
Ik heb niet echt veel geschilderd de afgelopen tijd maar heb wel zitten tekenen en heb een kort filmpje van mijn proces gemaakt, mischien leuk om te zien: https://vm.tiktok.com/ZScgonMf/
Heel cool om te zien! Je tekent zo losjes! Wat is dat eerste roze ding dat je gebruikt, is dat een gum?
Thanks! Dat roze ding is een mechanisch potlood, handig voor kleine schetsen want hij blijft heel precies.
Heeft er iemand aanraders voor goede aquarelpenselen? Ik had een setje uit een hobbywinkel maar die verliezen hun haren
Kennen jullie leuke youtubekanalen/Instagram profielen/… met tips, technieken, inspiratie etc. voor het schilderen? Mag voor verschillende verfsoorten zijn, ik probeer alle technieken een beetje.
Ik vind Jess Chung wel leuk. Volgens mij ken ik haar via dit topic. Je kunt eens via de zoekmachine kijken of er nog meer tips tussen staan.
Ik ben fan van de Da Vinci Cosmotop!
Oh boy, do I!
Minnie Smalls heeft van die mooie voorzichtig geproduceerde videos waar ik zen van word haha. Haar stem helpt ook mee! Ze schildert veel landschappen en doet veel challenges (zoals al haar schetsboeken vol krijgen voor het einde van het jaar etc). Veel van haar videos gaan ook over inspiratie en productiviteit.
James Gurney vind ik heel fijn. Hij is heel rustig en positief en om te zien hoe hij zelverzekerd zijn toetsen neerzet is super inspirerend imo. Deze video is met waterverf, maar hij gebruikt gouache ook veel. Vaak schildert hij ook in plein air, iets wat ik zelf ook wil leren.
Kelogsloops maakt gedetailleerde dromerige aquarel schilderijen, hij heeft ook veel tutorials gemaakt voor beginners maar deze video laat zijn proces van begin tot eind zien:
DrawingWiffWaffles is niet zozeer een schilder als een schetser, je merkt al gauw dat ze veel meer lol heeft in het opzetten van concepten en schetsen dan het af maken van een product, en de meeste videos van haar nemen plaats in haar schetsboek. Maar ik vind haar zo fijn en inspirerend om naar te kijken omdat ze zo positief is en overduidelijk heel veel lol in het tekenen heeft. Als ik me ongeinspireerd voel kijk ik een video van haar en het helpt altijd wel. Ze gebruikt veel markers, maar soms ook waterverf, acrylverf of gouache.
Ben Lustenhouwer weet qua olieverf en portret schilderen echt waar hij mee bezig is. Zijn videos zijn een beetje old school Youtube, weinig editing en muziek enzo maar hij legt alles heel goed uit en heeft een fijne stem om naar te luisteren.
Acrylverf (en een paar acrylstiften)
Ik wilde een gelimiteerd kleurenpalet proberen en dat was heel leuk! Ik dacht wel heel lang dat het nergens op zou lijken haha maar het kwam uiteindelijk goed.
Die rare vlekken zijn doorgedrukte stift tekeningen van de andere kant, ik plak er vaak wat overheen of schilder iets zodat ik beide kanten van het papier kan gebruiken.
Ik kijk niet heel veel, maar ik vind Jim Reno altijd hele fijne paint with me’s en andere schildergerelateerde video’s hebben, voornamelijk gouache en olie
En ik krijg ook graag naar de video’s van CCARMIN, vind het heel tof om te zien hoe die in heel weinig streken iets heel sprekend neer kan zetten
@LeviOHsa heel mooi!
Ik kom de laatste tijd totaal niet aan schilderen toe, vind het echt jammer maar heb er gewoon even niet de mental space en energir voor momenteel. Hoop dat het weer een beetje komt als de dagen weer langer worden
Mijn schilderlerares gaf me een hele goede tip daarvoor! Een daglicht lamp. Ik had er ook heel veel last van. Dat ik gewoon niet meer de energie had om te schilderen ‘s avonds. Sinds ik die lamp heb kan ik gewoon schilderen in de avond. Je blijft er ook echt langer wakker door.