Schilderen/tekenen/handletteren

:sweat_smile: hij is zo veel donkerder dan dat ik gewend ben haha. Meestal hou ik van veel kleur gebruiken. Ik vind het alleen jammer dat Ik nog steeds niet weet hoe ik figuren of voorwerpen kan schilderen. Ze lijken altijd misvormd bij mij.

26 likes

Gebruikt hier iemand een projector om een foto over te tekenen op een doek? Zo ja heb je een aanrader?

Dat probeer ik inderdaad ook te doen ja! Heb mezelf vorige week ook getrakteerd op nieuw aquarelpapier en nieuwe penselen, en dat geeft ook al verbetering. Die nieuwe penselen verdelen verf en water veel gelijkmatiger, en nat-in-nat is ook mooier. Vind zelf aquarel leuker om te doen en persoonlijk ook mooier dan acryl. Kan echt blij worden van een mooie kleurovergang :blush:

Jaa project Rembrandt is leuk he! Moet zeggem dat ik zelf geen ervaring heb met olieverf, wat is daar het leuke/bijzondere aan?

Ik heb mijn eerste kerst en zwanger kaartje gemaakt voor een vriendin!

Ben alleen niet tevreden over de letters.

5 likes

Zijn er nog meer mensen aan het schilderen vandaag? Ik heb voor het eerst een stilleven gemaakt. Zelfs met volledig ronde vormen blijft het wel lastig zeg!

25 likes

Wel heel goed gelukt, heel mooi! ik dacht in de eerste oogopslag dat je kerst ballen beschilderd had ipv dat het een schilderij was!

Same haha.
@fahrenheit451 ik dacht: wat een vet leuk idee om kerstballen te verven. Dus het ziet er mooi en realistisch uit! :heart_eyes:

2 likes

Wat een lief compliment! Van jou ook @turtle. :smiling_face_with_three_hearts: Ik zie ook wel eens fotorealistische pastel schilderijen voorbij komen, echt hoe doen mensen dat haha.

Zou dat misschien een leuke challenge zijn voor december? Kerst decoraties schilderen/tekenen

1 like

Jaa leuk!

Cadeautje voor een vriendin die wel een oppepper kan gebruiken!

Ik twijfel wel of ik de achtergrond wit laat

17 likes

Hier is de challenge voor wie mee wilt doen!

dromgefoffel

Het thema van december is… kerst!

Super creatief natuurlijk voor december haha. Iedereen heeft tot 2 januari 2021 de tijd om een schilderij, tekening, knutselwerk of bouwwerk te maken dat met dit thema te maken heeft. Volledig naar eigen inzicht en creativiteit in te vullen!

Ter inspiratie: Een schilderij van Hendrick Avercamp. Hij maakte echt de meest schitterende winterlandschappen.

9 likes

Hoe gaat het bij iedereen met de challenge?

Vandaag besloten om voor kerst zelf kaartjes te gaan schilderen. De kaarten van aquarel zijn altijd zooo mooi haha. Deze gaan wel opgestuurd worden, maar volgens mij kan het nog wel beter. Morgen maar eens kijken voor beter papier.

Oh en ik heb nu al spijt haha. Aquarel is zo onvoorspelbaar.

10 likes

Leuk! Aquarel vind ik ook altijd zo onvoorspelbaar idd maar dat is er ook wel weer leuk aan. Heb een idee van wat ik wil maken maar moet het nog ff uitwerken haha.

Ik heb de afgelopen tijd deze geschilderd. Een mix van inkt, aquarel en gouache.

14 likes

Wauwww die tweede is echt prachtig! (De andere ook hoor maar deze spreekt me echt aan!)

Verkoop je soms ook je creaties? :relieved:

2 likes

Oh wow dankjewel! :redface: Ik verkoop nog niets maar zit er wel aan te denken, wil eerst meerdere prints hebben om te verkopen. Maar als je wil kan je me volgen op Instagram als je het in de gaten wil houden? Je kunt me vinden op Hantasticart. :purple_heart:

2 likes

Nou dan zou ik die tweede zeker opnemen in de collectie want ik had die hier thuis ook al laten zien omdat ik m zo mooi vind dat ik m aan de muur zou willen! Heel mooi!

1 like

En hier nog een die de tweede wel aan de muur wil. Al je vorige creaties zouden ook echt nog steeds perfect zijn als kaarten. :relieved:

1 like

Aw dankjewel @Marquez @Gemini sorry dat ik zo laat reageer ik word er zo verlegen van en weet niet zo goed wat ik moet zeggen!

Heb deze gemaakt voor het Kerst thema! Heb waterverf en inkt gebruikt. Ik vond het leuk om te doen al vind ik een lichtbron creëren met aquarel wel heel moeilijk haha.

20 likes

Wat mooi! Jouw werk roept altijd heel veel plezier bij mij op. De sneeuw heb je er ook echt heel mooi in verwerkt! Super bedankt voor je inzending :slight_smile:

1 like

Haha wow holy shit. Dit is net een tekening uit een boek van Roald Dahl. Waar is dit mee gemaakt? Grafiet potlood of inkt?

1 like