Ik ben heel benieuwd of er nog meer mensen geschilderd hebben of dingen hebben gedaan voor inktober?
Ik schilder eigenlijk alleen abstract maar wilde iets meer richting landschap proberen. Vind ze best leuk geworden
Ik herken je gevoel dat je ongelukkig wordt als je niet creatief bezig kunt zijn. Ik betaal idd iets van 200(?) euro voor 12x schilderles in een groep maar voor mij is het dat waard. Dan krijg ik opdrachten, je bent in een creatieve omgeving, de hele avond denk ik alleen maar: “welke kleuren zal ik mengen” of “welke kwast zal ik gebruiken” en dat is, naast de creatieve impuls, zo heerlijk ontspannend. En thuis heb ik veel plannen maar schilder ik uiteindelijk toch nooit.
Maar ja, dat geld kun je maar 1x uitgeven en daar kan ik niet over beslissen. Wilde mijn kant en gevoel even toelichten.
Ik deel hier trouwens niets van mijn schilderijen vanwege herkenbaarheid denk ik… is toch wel erg herleidbaar.
Neeeee post maar! Ik ben heel erg benieuwd naar je werk. Je kunt het altijd verwijderen. Dit topic moet populairder worden haha. @OhWatErrug wat cool! Hoe krijg je die textuur is je werk?
Ik heb voor het eerst iets gemaakt waar ik blij? mee ben haha. Ik wil heel graag een tweede surrealistisch element toevoegen aan deze schilderijen. Objecten zijn alleen zo moeilijk hoe hebben jullie dat geleerd?
De meeste schilderijen hebben meerdere lagen, van dingen die ik daarvoor niet mooi vond. Maar ik wil ook nog wel eens van die soort van gel gebruiken om textuur aan te brengen met een pallet mes
Wat mooi! Die zou ik zo ophangen in huis. Wat voor papier heb je gebruikt? De reliëf van het papier is erg mooi
Jullie zijn zo goed! Echt heel mooie allemaal. Ik heb inmiddels aquarel gekocht en ben een beetje bezig!
Dit heb ik tot nu toe gemaakt:
Dankje! Het papier is gewoon van de Action. Als je niet te veel water gebruikt kun je er goed mee werken, anders trekt het wel snel krom.
Heel mooi! Zo knap gemaakt.
Ik doe niet mee met inktober dit jaar. Maar dit heb ik pas gemaakt als kado voor een nintendo fan.
Ik zag net dit bij de Action. Het zal vast niet super kwaliteit zijn, maar misschien leuk voor iemand die wat wil uitproberen.
Zijn jullie nog aan het schilderen? Ik ben begonnen met een portret schilder cursus. Dit is mijn eerste poging. (Voorbeeld komt uit de les) belangrijkste wat ik tot nu toe heb geleerd is het schilderen van lichte en donkere vlakken ipv meteen een goed oog willen schilderen.
Sla die gouache maar over, die is echt waardeloos .
Hahaha goed om te weten
Heel mooi gedaan! Ben benieuwd naar je volgende pogingen hoor!
Mooi! Welk merk verf gebruik je? Ik vind de kleur opbouw heel mooi gelukt.
Thanks! Heb hiervoor vooral geschilderd met acrylverf en merk dat ik nu snel geneigd ben met te veel pigment en te weinig water te werken, dus dat opbouwen moet ik wel nog een beetje oefenen. Meeste verf is van Van Gogh en merkloos!
Heel herkenbaar. Wat mij helpt is om een bord/palletje te gebruiken waar ik eerst water + de kleur op meng. Als de eerste laag af is, dan voeg ik meer verf toe totdat ik met pure verf schilder.
Wat vindt je fijner acryl of aquarel? Ik ben aan het twijfelen of ik wil overstappen naar olieverf. Ben geïnspireerd door het programma project rembrandt🙈