Schilderen/tekenen/handletteren

@Musa Handen zijn echt kut he ik worstel er nog steeds mee haha. Ik kan idd zien dat je de proporties nog aan het leren bent maar ik vind het nu al iets hebben, je blijft er naar kijken.

@Marquez Is Markus Heitz de schrijver van The Dwarves? Die heb ik nog niet gelezen maar staat wel in de planning! Ben benieuwd!

Wow @DaintyDream echt super leuk! Ook de tafel er zo leuk aangekleed bij. Ben je soms illustrator?

@Sjern Ik ben eigenlijk zelf heel erg fan van het idee dat als je iets mooi vind je het gewoon moet doen! Aquarel is alleen moeilijk omdat het transparant is en je fouten minder goed weg kan moffelen, maar er zijn zo veel YouTube tutorials die het simpel uit leggen en je kan er vanaf het begin al mooie dingen mee maken om te oefenen. Ik zou gewoon met aquarel beginnen. :slight_smile:

Dag 8: Tarot

Met Dag 8 van mijn challenge ging zo veel mis joh. Mijn glazen inkt pen brak en toen moest ik met mijn back-up inkt setje verder waar ik veel minder goed mee uit de voeten kom en mijn papier scheurde toen ik de Washi tape eraf haalde en ugh. :frowning:

Maar goed het thema was Tarot, dus ik had een tarot kaart getrokken en De Zon gekregen. Op de kaart stond een jochie op een paard afgebeeld omringt met zonnebloemen en ik dacht dat het wel tof zou zijn om er Zelda: Breath of The Wild fan art van te maken haha.

11 likes

Ja die serie idd! Ik vind het echt heel goed en leuk. Vooral de eerste twee delen. En het is ook echt een grappige soort dwerg. Zeker gaan lezen. En gave tekening weer!

1 like

Jeetje wat een compliment joh dankjewel. :purple_heart:

1 like

Dank je! Ik ben officieel grafisch vormgever, maar zou heel graag mijn geld willen verdienen met illustreren. Heb wel wat lokale winkels die kaarten van mij verkopen :slight_smile:

Wow, naast zoveel ongelukjes is het wel super vet geworden!!

2 likes

M’n werk van de afgelopen tijd. Plus m’n werkplek opgeruimd haha. Ik zou later nog wel een schilder kamer willen hebben.

12 likes

Ik loop een beetje achter met de challenge en heb vandaag (dag 11: Skeleton) nog niet gedaan haha.

Voor Dag 9 -Gorgon- ben ik met waterverf en gouache aan de slag gegaan en voor Dag 10 -Hellhound- weer met inkt en markers.

7 likes

Herkenbaar… Ik heb periodes gehad waar ik maanden niks tekende of kon schilderen omdat ik niks goed genoeg vond wat ik maakte, zo zonde. Heb zelf ook geen geld voor een cursus maar eigenlijk heb ik altijd het meest van YouTube en tutorial websites geleerd, ook toen ik een creatieve opleiding deed waar ik eerlijk gezegd erg weinig leerde qua teken/schilder techniek enzo. Je mag me altijd PMen als je tutorials wilt of wat dan ook, ik heb inmiddels een hele verzameling!

2 likes

Nog wat van mijn inktober tekeningen :slightly_smiling_face:

Rodent

Fancy

Teeth

Throw

Hope

Disgusting

Slippery

Moet zeggen dat ik het echt leuk vind om elke dag wat te ‘moeten’ maken. Vooral nu ik veel thuis zit

15 likes

Dag 11: Skeleton
Voor Skeleton heb ik een haan getekend op doorzichtig papier en het skelet er onder in mijn schetsboek.

Dag 12: Grave
Voor Grave ben ik met gouache bezig geweest en alhoewel mijn schetsboekje niet echt geschikt is voor verf vind ik het best tof geworden.

12 likes

Mijn laatste Inktober/peachtober: Horns

11 likes

Voor de mensen die met aquarel werken is dit misschien wel een leuk account om te volgen. https://instagram.com/artbybianca?igshid=15tqzheamv5lx

Hebben jullie nog meer leuke Instagram accounts? Bijna alle pastelfilmpjes van mij komen uit Rusland haha.

3 likes

Oh die is leuk! Ik volg Justin Donaldson, ik vind zijn landschappen in gouache super mooi! Hij post vaak ook zijn proces en filmpjes van hoe hij dingen schildert wat ik heel leerzaam vind.

1 like

Ik volg Furry Little Peach, Heikala, Iraville, cissyartcafe, Leigh Ellexson.

Vooral van de filmpjes van Heikala heb ik veel geleerd!

Damn het is wel echt lastig hoor om elke dag na mijn gewone werkdag te tekenen, maar tot nu toe hou ik het vol! Voor Dag 15 & 16 (Nightcrawler en Goblin) heb ik alleen kleine thumbnail schetsjes die het posten niet echt waard zijn dus die sla ik ff over.

Voor Day 13 -Pukwudgie- moest ik ff onderzoek doen want ik had geen idee wat dat was, het is een soort Native American egel aardmannetje:

Voor Day 14 - Extraterrestrial - tekende ik een Mind Flayer, een gevaarlijk monster van Dungeons and Dragons.

Voor Day 17 - Frankenstein- deed ik een grafiet potlood studie en gebruikte de bekende Frankenstein’s monster foto ter referentie, was erg leuk en heel anders dan wat ik normaal doe!

27 likes

Heel mooi, vooral Frankenstein, en knap dat je het volhoudt dagelijks te doen! Hoe lang ben je ongeveer bezig per tekening?

Aquarel

19 likes

Oh mooi! Vooral de klaproos.

Ik teken echt langzaam, meestal ben ik er de hele avond wel zoet mee. Soms, als ik iets makkelijks doe een uurtje, maar normaal gezien ongeveer 3 of 4 uur. Frankenstein’s Monster duurde bijvoorbeeld niet zo lang (1,5 uur) omdat ik puur een foto natekende en geen schetsen hoefde te maken of ander prep werk hoefde te doen, terwijl ik voor Pukwudgie me eerst in moest lezen omdat ik niet wist wat het was en een goede representatie neer wilde zetten. Uiteindelijk ben ik daar de hele avond mee bezig geweest, en heb ik slechts een bladzijde met schetsen als eindresultaat haha.

Hahaha oh, dan vind ik het helemaal knap dat je het dagelijks volhoudt! Ik ben al blij als het lukt om er in het weekend een paar uur voor te zitten. Al is dat gebrek aan tijd vooral gevoelsmatig omdat ik mn tijd verdoe met onnutige dingen haha :grimacing: Dus ik heb nu besloten om die tijd te besteden aan schilderen en alle schilderspullen gewoon te laten liggen zodat de drempel lager is om te beginnen, en voor nu werkt dat goed want vandaag weer wat kunnen maken.

Sippe eland

12 likes

Nog meer mensen aan het schilderen vanavond? Nu de besmettingen oplopen heb ik mijn schilderles afgezegd. Ik heb mijn pastelkrijt wel voor de verandering weer tevoorschijn gehaald! Sea scapes blijven toch wel moeilijk haha.

41 likes

Oh prachtig! Ik vind je sea scapes het mooist denk ik, er zit zo veel diepte en beweging in het water en dat lijkt me super moeilijk om voor elkaar te krijgen.

Ik wou dat ik de energie had voor tekenen haha maar ik ben ziek dus ik stel het ff uit. wah!

Wat lief dankjewel :relaxed: Water vind ik zelf echt onmogelijk om goed te doen, dus ik waardeer het compliment! Ik heb zo veel verschillende lagen over elkaar gebruikt, gelukkig houdt dit papier het goed.

Heel veel beterschap trouwens!

1 like