Ja lijkt me leuk! Ik doe ook weer heel graag mee
Jaa top! Heeft iemand een leuk idee voor een thema? Ik dacht aan “De Maan” omdat het thema vorige keer De Zon was maar ik weet niet of dat misschien te inspiratieloos is haha.
Ja lijkt me een heel leuk idee! Geeft me ook weer eens een reden om te gaan pastellen.
Oke tijd voor een nieuwe challenge!
Het thema is… De Maan
(geillustreerd door Jen Betton)
Elke medium is welkom en thema mag los geinterpreteerd worden, het is ten slotte inspiratie enzo.
De challenge loopt tot en met Maandag 31 Augustus.
Leuk, misschien doe ik ditmaal ook wel mee (als ik inspiratie heb en als ik durf )
Ik ben best wel blij met hoe het geworden is. Ik had dit onderwerp toevallig al een poosje op de plak liggen.
Dankjewel dat is heel lief van je.
waauw ik zou dit echt zo kopen als ik het op etsy tegen zou komen
ik ben blij dat je leuk vindt! Sowieso hele lieve complimenten vandaag. Ik vond het zelf ook wel goed gelukt. De vorige poging was echt compleet mislukt, dus dan is het wel fijn als de volgende poging wel goed uitpakt.
Heel gaaf! Welk merk wasco’s gebruik je?
Dankjewel! Dit zijn alleen geen wasco’s, dat is volgens mij wat vettiger en lijkt qua effect meer op oliepastel. Ik gebruik zacht en hard pastel. Ik heb zacht pastelkrijt van Unison, Rembrandt en Koh-I-Noor. De hard pastel sticks zijn ook van Koh-I-Noor.
Ja oeps, dat bedoelde ik ook haha. Ik wil ermee gaan beginnen en denk dat ik met de soft pastel van Faber Castell begin. Eerst maar even kijken of ik het wat vind. Thanks!
Wow super mooi!! Dat licht op het water
Ik had in het durf te vragen-topic gepost dat ik wilde beginnen met schilderen. Kreeg super veel tips (bedankt nog!) en vervolgens ben ik naar de winkel gegaan om gouache te kopen. Ik heb drie tutorials gevold op youtube van Jess Chung. Dus weinig eigens aan, maar ik wilde eerst maar even oefenen met voorbeeld. Dit is het resultaat van die van vandaag:
Ik ben hiermee ooit begonnen! Er staan een hoop filmpjes op YouTube over hoe je softpastel gebruikt. Let vooral goed op welk papier je gebruikt. Ik vind zelf pastelmat erg fijn omdat je veel lagen over elkaar heen kunt leggen. Al voldoet gewoon pastel papier in het begin ook prima. Als je vragen hebt stel ze gerust!
Tof! Ga deze zeker volgen. Waar koop jij je Pastelmat papier? Is best prijzig
Ik heb deze gekocht omdat het een heel handig formaat is.
En deze om te kunnen experimenteren. Het is idd behoorlijk duur :(. Gewoon pastelpapier is een stuk goedkoper, maar de kleuren pakken minder goed. Ik heb de limoen wel getekend op pastelpapier. Het voordeel van pastelmat is dat je heel makkelijk verschillende lagen over elkaar heen kunt leggen en dat je geen fixatief tussendoor hoeft te gebruiken.
Het is echt mooi geworden! Hoe vond je het zelf om met gouache te schilderen?
Ah bedankt! Vond gouache echt ideaal, omdat je makkelijk kan corrigeren. Het droogt super snel dus dat was ook fijn. Vond het nog wel moeilijk om in te schatten hoeveel water ik nodig had en de kleur droogt iets anders op wat ook nog even wennen is.