Wij zijn na 1,5 jaar samen gaan wonen in mijn stad (zijn nu 3 jaar samen), hij woonde al jaren op zichzelf en ik bij mijn ouders. We hadden het er al een tijdje over, ik was natuurlijk veel bij hem omdat hij alleen woonde, maar we dachten beide dat we er financieel niet aan toe waren. Nouja bleek uiteindelijk wel te kunnen en toen hadden we binnen 2 maanden een huis. Midden in zijn tentamenperiode zijn we verhuisd dus dat was niet echt een goed idee achteraf , want we hebben toen zo veel ruzie gehad dat ik echt dacht âwil ik dit nog wel!!!â
Inmiddels zijn we bijna 1,5 jaar verder en vind ik samenwonen echt heel fijn, we doen allebei ook gewoon ons eigen ding en dat vind ik heel fijn. Heb wel het idee dat we nu meer moeite moeten doen voor onze relatie, voorheen spraken we af wanneer we elkaar zagen en dan hou je die tijd ook echt vrij voor elkaar, nu zien we elkaar natuurlijk elke dag dus het sluimert er gewoon in. Sinds een paar weken hebben we afgesproken elke week minimaal 1 keer iets leuks te doen, al is het maar ergens een kopje koffie drinken, en dat werkt echt heel positief voor ons.
Financieel doen we het enigszins 50/50, maar als hij deze maand iets meer te besteden heeft en ik wat krapper zit, dan maakt hij net iets meer over naar onze gezamenlijke rekening. Maar ik ben ergens heel ouderwets en vind dat mijn geld, zijn geld is en andersom ook dus dat we niet elke maand hetzelfde bedrag inleggen is geen probleem.
Wat ik me wel anders had voorgesteld was het huishouden, ik woonde hiervoor nog bij mijn ouders en ik ben dus hun verdeling gewend (en die is echt 50/50, perfect in mijn ogen), mijn vriend ziet sommige dingen gewoon niet waardoor hij uit zichzelf bijv niet de badkamer schoonmaakt en ik vind het lastig om dat ellllllke keer weer te moeten vragen omdat ik me dan bezwaard voel ofzo. Maar goed, als ik mijn moeder moet geloven was dat bij hun in het begin ook niet zoals nu dus ik heb nog goede hoop.