Ik ben het eigenlijk wel met jou eens.
Ik zit hier eens over na te denken en bedenk me; wij hebben dus in het samenlevingscontract dat alles wat op de gezamelijke betaalrekening/spaarrekening staat, van ons samen is en wat op onze eigen staat, van ons zelf is. Ik weet zo niet of jullie ook een gezamelijke èn aparte rekening hebben, maar stel hij verdiend €2000,- per maand en jij €2500,-, is het dan een idee om af te spreken dat dan die €2000,- van beide voor gezamelijke doeleinden is (dus voor jullie gezamelijke rekening) en die €500 (als voorbeeld) gewoon naar jouw rekening gaat/daar op blijft staan? Zodat jij doordat je meer verdiend toch wat eigen vermogen opbouwd? Ik heb voor nu dus een samenlevingscontract, maar begreep van de notaris dat je met huwelijkse voorwaarden de constructie wat wij nu hebben ook kan hebben (dus gezamelijk rekening 50/50, eigen rekening blijft van jezelf en schenking/erfenis blijft van degene die het heeft gekregen). Je kan daar evt ook een aparte rekening voor openen en dan in het contract kan laten opnemen dat die rekening echt alleen van jou is, wat er ook gebeurd.