Reed er vanavond langs - was echt heel druk! Net na de aangekondigde maatregelen dus missch kwam iedereen nog even supporten?
Ah zo leuk! Misschien ga ik wat afhalen binnenkort als ze dat gaan doen.
Ik ben op zoek naar een goede huisarts of huisartsenpraktijk in Lombardijen. Iemand ervaringen of tips?
Mijn postcode valt inderdaad buiten het gebied. Dankjewel:)
Woont iemand van jullie in het Oude Noorden en zo ja: hoe bevalt dat?
Woon er niet meer maar wel een paar jaar gewoond en heb er altijd prima gewoond. Weet niet of je iets specifieks wilt weten?
weet iemand of er nu in het centrum nog tentjes open zijn waar je koffie af kan halen? Bij restaurants kun je ook afhalen, maar hierover twijfel ik haha
Me! Aan welke straat zit je te denken? Want Oude Noorden is per straat zo anders.
Ouden noorden is echt heel leuk! Lekker centraal, veel leuke kleine tentjes waar je kan eten, lekker multicultureel ( lekkere bakkerijtjes), verschillende supermarkten op loopafstand.
Alleen weinig plek om je fiets te parkeren. ( Iig in mijn straat. Maar volgens mij zijn er mensen in gesprek met de gemeente over een of meerdere fietsenstallingen in het Oude Noorden t/m Bergpolder.)
Coffee company op eendrachtsplein
1e pijnackerstraat!
@flwhrs Ik woon nu heel fijn in het centrum, maar er is een kans dat we daar een woning zouden kunnen krijgen. Ik fiets er wel eens doorheen, maar ken niemand die er woont, dus ken de wijk niet echt goed.
Ben benieuwd of het er fijn wonen is en vooral qua sfeer en veiligheid.
Oh ik heb daar vlak bij gewoond (Zaagmolenstraat) ik vond het qua sfeer en veiligheid prima. Ja heb mij 's nachts alleen weleens onveilig gevoeld maar dat heb ik in wel meer buurten gehad. Zwart Janstraat is wel druk en kut om te fietsen want ze kijken daar echt nooit uit haha.
Ah thanks, dat is al positief!
En ja echt een kutstraat om te fietsen! Autodeuren die zomaar open gegooid worden enzo.
Ik woon nu op zo’n fijne plek. Heb me hier in al die jaren nog nooit onveilig gevoeld, nooit lastig gevallen, en ik heb hele fijne buren. Dus vandaar dat ik echt wel goed onderzoek wil doen voor ik dit zomaar opgeef
Wat is de meerwaarde van verhuizen uit het centrum? Is het goedkoper, groter?
We wonen nu in een fijn appartement, maar dat huis is een opstapje
Dat is echt mijn lievelingsstraat in Noord (waar ik zelf ook woon)! Mijn vriend en ik hebben de wens om ooit een huis in die straat te kopen.
Oh dat meen je! Haha oké nu heb je me overtuigd.
Wij vinden wonen in Noord heel fijn en we zouden er graag willen blijven wonen, dus we hebben tijdens Corona-wandelingen veel gelopen door de wijk om te kijken wat nou een goede straat zou zijn voor in de toekomst en de 1e pijnackerstraat was voor ons de favoriet. Vlakbij de winkels maar niet de gekte/drukte van de winkels. Vlakbij verschillende parkjes en speeltuinen (mochten we ooit kinderen krijgen in de toekomst). Veel leuke horeca in de buurt. En sfeervol, dat vooral
En wat veiligheid betreft… ik voel me sowieso al niet zo snel onveilig in Rotterdam. Zeker niet in wijken waar veel mensen op straat te vinden zijn. Dus ik kan daar niet zoveel over zeggen denk ik. Maar zover ik weet is de 1e pijnackerstraat niet een gigantische gangsterstraat ofzo…
@Boomkat Klinkt heel goed! Dit huis zou ook echt heel geschikt zijn voor eventuele kinderen, dus speeltuintjes zijn zeker een plus haha.