Rotterdammerts unite

Wie had er ook alweer zin in oliebollen? @ellegirltalk dacht ik. Zag dat de kraam achter CS er weer staat.

3 likes

Aah ja zag op insta dat er ook eentje bij Eendrachtsplein staat. Ik weet wat ik ga doen as weekend :crazy_face:

4 likes

Ik zie er meerdere op Marktplaats voor 100euro voorbij komenā€¦ Voor hoeveel werden ze in Depot verkocht? Iemand die dat weet?

ā‚¬30 en ā‚¬35

Haha jaaa. Vind ze van die kraam wel echt lekker! Zo balen als je er een eet die tegenvalt.

Maarja dit berichtje helpt denk ik ook niet echtšŸ˜…

Ik heb wel eens Floatfit gedaan bij Zuidplein en vond dat heel leuk!

Daarvoor moet je in sportkleding toch? Ik heb zelf echt weinig conditie, dus ik voel me een beetje te onfit ofzo daarvoor haha. Of is dat echt een volledig onterechte gedachte

Er waren mensen in zwembroek of bikini maar ook met kleding aan. Ik had zelf een kort broekje en een shirtje aangedaan. Het is heel lastig om je balans te houden dus je valt vaak in het water, dan koel je lekker af haha. En je bent absoluut niet de enige die valt dus ook daarmee sta je niet voor gek ofzo!

1 like

Oh dit wilde ik niet weten

Er staat er nu ook een thv het Grafisch Lyceum, bij Stadhoudersplein! Maar geen idee of die lekker zijn
In het centrum staat ie ook weer, thv de Sting geloof ik dat het was

Leuk wel al die kramen natuurlijk maar welke van deze verkoopt de lekkerste bollen? :thinking: Misschien allemaal uitproberen

3 likes

Ik vind die van achter het station superrrlekker

3 likes

Ja dit wil ik ook weten. Dus graag tips! Die van Richard Visser vind ik wel lekker, maar zijn appelbeignets niet. Die vind ik het lekkerst van Voskamp (maar daarvoor ga ik naar Vlaardingen).

Lekker dichtbij, mooi (of juist niet haha)
Gelukkig ga ik niet zo vaak meer met de trein nu anders kwam ik er elke dag langs :exploding_head: maar dan ga ik bij deze beginnen!

Die zijn best te doen hoor! Niet extreem lekker maar echt niet slecht. Haal al een paar jaar daar mn oliebollen omdat het om de hoek is. Ik haal ze meestal alleen op oudjaarsavond. Eet niet zo vaak oliebollen verder.

Paar jaar terug ooit eens bij de eudokiaplein kraam gehaald, bah bah bah. Gortdroge bal.
Wie weet zijn ze nu beter.

Voor de Hema staat meestal zoā€™n The Voice of Holland thema oliebollenkraam. Die zijn ook wel lekker vind ik.

Die op de Beukelsdijk/heemraadsplein (hoek singel) wint toch jaar na jaar prijzen? Staat een superlange rij altijd voor

2 likes

Ja, hij is pretty. Ben wel benieuwd of dat zilver een beetje mooi blijft. Aan de binnenkant zitten her en der al wat krassenā€¦

1 like

Ja dat is Richard Visser. Ik zelf heb die ooit gegeten want iemand nam het mee naar een feestje maar ik vond het een vieze oliebol. Wie weet als je ze vers gebakken van hem krijgt dat ze goddelijk zijn? Anders snap ik die prijzen ook niet.
Zelf zou ik sowieso nooit uren in een rij staan voor wat voor oliebol dan ook.

Mijn schoonmoeder had vorig jaar oliebollen van een bakker uit bergen op zoom, die waren extreem lekker volgens haar. Ik vond ze niet te vreten.
Smaken verschillen sowieso maar ik proef ā€˜t echt wel als de bol droog en hard is.

1 like

Misschien moet dit in het impopulaire meningen - topic maar:
Ik vind oliebollen Ć¼berhaupt maar mwah, ja, stukje gefrituurde deeg maar vaak al een stuk afgekoeld, of weer moeten opwarmen, en dan zoā€™n hompje deegā€¦ onhandig te eten - ik kan echt 100 andere lekkerdere dingen verzinnen! Een appel beignet is veel lekkerder. En ja het is traditieā€¦

3 likes

Ik snap ook eerlijk gezegd de hele hype niet om een gefrituurde deegbol maar kan er wel van genieten op oudjaarsdag omdat het ā€œerbij hoortā€œ en omdat je ze niet het hele jaar door eet. Maar indd, het opwarmen is ook een dingetje, met de magnetron is dat sowieso niet bevorderlijk voor de structuur. Dit jaar ga ik ze in de oven verwarmen denk ik.

1 like

Het is megakut maar zou je anders niet ā€˜s avonds de bus terug kunnen zetten in je eigen wijk nadat het betaald parkeren eindigt? Of als dat te laat voor jullie is vlak ervoor, dat je nog een klein beetje betaalt met bezoekersparkeren? Het ligt voor de hand dat die banden lekgestoken worden als het later op de avond is (als de dader nog even een rondje loopt met zā€™n hond bijvoorbeeld). Misschien kun je het zo grotendeels voorkomen en de tijd uitzitten tot je in je eigen wijk een tweede vergunning krijgt!