Rotterdammerts unite

Ik woon in een toren in het centrum en ik mis echt de levendigheid van een wijk als Blijdorp. Had ik echt niet gedacht.
Het is een prachtig huis op een (zo mogelijk) nog mooiere locatie, en we zullen nog wel even blijven maar als we echt een gezin gaan worden, willen we hier wel weg. Heel benieuwd waar we uiteindelijk eindigen.

Wil graag in Rotterdam blijven, maar geen idee of dat (financieel) realistisch is. Vind die nieuwe wijk in Overschie of Park16Hoven qua wonen wel opties (nooit van mezelf gedacht) maar volgens mij is dat ook zo makkelijk niet om daar een huis te vinden.

Zuid is ook zo’n gek idee nog niet. Zijn ze inderdaad flink aan het bouwen.

Me :relieved:

3 likes

Zonder kinderen: oude westen, liskwartier
Met kinderen (en €€€€): Kralingen, hillegersberg

Waar ik niet zou willen wonen: overschie, echt diep in west (omgeving Marconiplein), alles zuidelijker dan kop van zuid/Katendrecht

1 like

Jaloers! Als je ooit iemand met een windhond ziet lopen zwaai even, ik ga daar heel vaak lopen :raising_hand_woman:t2:

Ik woon nu een paar jaar in het Liskwartier (tussendoor een halfjaar in Bergpolder gewoond) en vind dit echt een hele fijne buurt. Aan de ene kant de drukte, andere kant groen.

4 likes

Heb maar alvast kaartjes besteld voor De Grote Schijn want de vorige keer was ik te laat. En er zullen nu waarschijnlijk minder mensen in mogen.

6 likes

Ik heb alleen maar in Kralingen gewoond in Rotterdam (ben hierheen verhuisd als student hehe, en daarna toevallig ook mijn appartement daar gevonden). Dat vind ik zo’n fijne wijk! Bos dichtbij, veel leuke restaurants en cafés, en mooie panden. Ik vind Oud-Overschie ook een heel schattige wijk met al die oude huizen.

2 likes

Ik woon nu 4.5 jaar in Blijdorp, tweede huis maar dezelfde straat, en zie mezelf niet snel ergens anders wonen (in Rotterdam). Dichtbij het station en je bent ook zo in het centrum, maar het is hier zo heerlijk rustig. Vroesenpark aan het einde van de straat en met de fiets ben je ook zo de stad uit (met de auto ook maar ja die heb ik niet)
Ik lig nu ook op de bank naar buiten te kijken en word gewoon zo gelukkig van wat ik zie :heart_eyes: mooie huizen, genoeg groen.

Liskwartier en Bergpolder lijken me ook fijn om te wonen maar veel verder kom ik niet :no_mouth:

3 likes

Ik zit ook helemaal goed in Blijdorp. Vooral het groene en dichtbij de stad zijn. Ik ben onlangs verhuisd en krijg nog regelmatig mails van makelaars. Het valt me op dat er regelmatig projecten voorbij komen waarbij een pand wordt omgetoverd in Charlois. Ik ben daardoor echt benieuwd waar die wijk staat over 5 jaar (net als Crooswijk trouwens).

Edit: de wijk zal over 5 jaar nog ongeveer dezelfde coördinaten hebben, maar je snapt wat ik bedoel… :sweat_smile:

6 likes

Zoveel mede-Blijdorpbewoners, nu ga ik me echt afvragen of ik jullie indirect/onbewust tegen kom!

Over Crooswijk, ik zag toevallig laatst de kamer die ik 6 jaar geleden huurde voorbij komen. Destijds betaald ik 310 euro en nu wordt dezelfde kamer verhuurd voor 600 euro. Ze hebben een beetje gerenoveerd, maar dat huis in nog steeds van karton.

4 likes

Stel yuppen zijn we bij elkaar…

1 like

Doet me denken aan Verward in de Hoogstraat

1 like

Vind dit echt een fijne plek

1 like

Wil je de precieze locatie delen? Ik heb nog wel wat bananenstekjes en basilicum waar ik vanaf wil haha

Ik zal van de week eens kijken of hij er nog zit, dan laat ik het je weten.

Naomi Modde. Is erg goed en ook heel aardig

Ze is echt goed in mensen op hun gemak stellen

1 like

De nieuwe wijk bij DDH is mooi, maar de huizen zijn echt klein en heel dicht op elkaar gebouwd. Persoonlijk raad ik voor diegene die buiten Kop van Zuid of Katendrecht op Zuid willen wonen de ‘Tuin op Zuiden’ of meerdere nieuwbouw projecten in Zuidwijk aan. Ik ben wel benieuwd wat ze met de oude zuiderziekenhuis gaan doen. En wat leuk om te weten dat de ellendige groene hilledijk een keer grondig aangepakt zal worden.

Ja, in die wijk van Daniël den Hoed woont een vriendin van mij. Echt een gigahuis is het!

Ik kom nog even Coolhaveneiland promoten. Echt een fijne plek om te wonen: heel gezellig, rustig, vlak bij de stad en je wandelt zo naar historisch Delfshaven, de Euromast, Het Park, etc.

Bij het Erasmus MC is nu Little C verrezen/aan het verrijzen. Ziet er mooier uit dan ik dacht dat het zou zijn. Het ligt wel aan een superdrukke rotonde, maar als je aan de binnenkant woont, heb je daar niet heel veel last van, denk ik. Volgens mij komen er voornamelijk kantoren aan de buitenkant.

Ja dat vind ik ook een leuke buurt!
Vriendin woonde in het oude Belastingdienst-kantoor. Puntegaal (onder Rotterdammers ook wel de bijnaam Pluk me kaal hehe)

En Scheepsvaartkwartier vond ik ook geweldig, zat mijn vroegere werk. Had de ijdele hoop er een klein appartementje ooit te kunnen kopen, maar er komt echt niets vrij. Denk beleggingen/familie? Ik had het waarschijnlijk ook niet kunnen betalen, maar echt nooit iets op Funda.

Buurtje achter WittedeWith heeft ook wel iets. Weet niet echt hoe het daar heet, en ook wel hoog yup-karakter maar zeer sfeervol

1 like

Ik vond little c zo duur helaas

En wat is Coolhaven eiland?

1 like

Ja, dat is prijzig inderdaad.

Coolhaveneiland is het eilandje aan de overkant van het water bij metrostation Coolhaven. Je hebt er onder andere de straat Coolhaven, De Machinist, hotel STROOM, de Sint Jobskade.

2 likes