Ik zou juist nooit in de wijk Blijdorp, Crooswijk, Kruiskade of hartje centrum willen wonen. Te druk voor mij. Kan mij niet voorstellen dat je daar ooit rust hebt. Op zuid zou ik nooit in Feijenoord of Tarwewijk willen of kunnen wonen. Te rommelig en gehorig. Sommige straten in kop van Zuid vind ik wel wat hebben en in Charlois zijn ook mooie rustige plekken te binden, met toch belangrijke winkels en supermarkten in de buurt.
Sluit me hier volledig bij aan.
Ik woon in het centrum en dat vind ik eigenlijk alleen op vrijdagavond (die verkeersdrukte rond 5 is hels) en zaterdagmiddag irritant. Woon hier verder heel fijn en vind het zo chill dat alles dichtbij is. Bekenden wonen ook altijd in de buurt, omdat ik zo lekker in het midden woon.
Klopt, ik woon vlakbij de Meent en het is echt goed te doen (maar dat is voor iedereen natuurlijk anders). Vind het relaxt dat alles zo op loopafstand is, in mijn studentlife helemaal fijn. Ik ga vlg. maand verhuizen naar Blijdorp.
Oude Noorden vind ik ook heel leuk, Kralingen, Katendrecht, historisch Delfshaven. Ben opgegroeid in Capelle (2x verhuisd) maar dat spreekt me niet aan, hou zelf meer van gezellig/historisch ipv nieuwbouw
Haha, ik heb op 3/4 plekken die je noemt gewoond. Ik vind Blijdorp juist heel rustig vergeleken met de andere plekken die je noemt. Alleen zijn het allemaal jaren 30 woningen, dus behoorlijk gehorig.
Ik ging laatst fietsen en bij Oud-Overschie ziet het er nog best schattig uit!
Haha misschien is mijn perceptie van Blijdorp niet helemaal juist. Ben met je eens dat Blijdorp wel stiller is dan de andere plekken in noord. Ik ben gewoon niet zo gecharmeerd van oude huizen. Dat staat bij mij gelijk aan overlast van de buren .
Ik woon in een huis uit 1850-1860 oid en hoor mijn buren zelden! Dus het kan ook meevallen.
Ik houd zelf overigens ook meer van nieuw(er)e huizen. Beetje balen dat het soort huis dat ik zou willen en kunnen betalen alleen in de buitenwijken staat.
Ja daar kan ik wel inkomen hoor. Ik tref het hier redelijk goed met mijn buren, maar ik weet bijvoorbeeld wel dat ze een soortgelijk ritme als ik hebben door de gehorigheid
Ik vind zelf Noord heel leuk maar waar ik nu woon in Zuid is het ook prima. Ik merk dat ik zelf meer waarde hecht aan een woning dan aan een buurt haha.
Geen Rotterdam maar ik zou zelf wel echt nooit in Capelle willen wonen ik vind dat er altijd zo troosteloos uitzien haha.
Ja dat laatste dus. Er staan best mooie woningen in bv Rhoon, Portugaal, Barendrecht etc maar vind het niet zo leuk om daar te wonen. Niets op loopafstand. Woon nu op Zuid als compromis. Prima huis, nieuwbouw, auto vrije straat. Dirk, AH, Aldi en Action in de buurt. Mensen schrikken best snel als ze horen dat ik op zuid woon, maar sommige wijken zijn echt prima.
Ja ik vind het ook echt achterhaald die mening over zuid. Je vindt in elke buurt wel slechtere straten etc.
Ik woon ook vlakbij de Meent (mijn buurvrouwen zijn studenten dus vraag me gelijk af of ik een FF buddy in mijn gebouw heb). Ik heb dus 0 overlast want de muren van ons pand zijn zo dik dat het hier gewoon stiller is dan bij de meeste van mijn vriendinnen in buitenwijken. Daar hoor je veel vaker kinderen etc.
Heerlijk om naar buiten te lopen en gewoon gelijk ergens op een terrasje te kunnen zitten, 400 supermarkten en winkels in de buurt met gunstige openingstijden. Ik wil eigenlijk niet meer anders, Maarja wil ik ooit later als ik groot ben meer ruimte zou ik financieel gezien wel ergens een miljoen moeten vinden om dat te behouden haha.
Haha ik heb dus echt precies hetzelfde met Capelle, terwijl er daar waarschijnlijk ook gewoon leuke wijken zijn. Ik woon zelf trouwens niet in Rotterdam, maar één plaats verder dan Capelle.
Ik zou het liefst in Blijdorp wonen denk ik, maar ik vind Katendrecht ook wel heel leuk. En ik kom tegenwoordig ook best vaak in West, maar daar vind ik het per straat echt heel verschillend. Omgeving van het Midellandplein vind ik opzich nog wel gezellig, maar hoe verder richting Marconiplein, hoe minder ik het vind.
Spangen en Feyenoord vind ik niet zo fijn qua wijken. En alles in Prins Alexander lijkt me een beetje saai.
Klinkt echt ideaal!
Mocht ik ooit terug verhuizen zouden centrum, Blijdorp, Kop van Zuid en Delfshaven toch wel de voorkeur hebben, maar mijn elitaire hartje zou ook met “de goede kant” van Kralingen of Hilligersberg wel tevreden kunnen zijn. Alleen dat laatste is wel heel dichtbij mijn ouders, dus dat dan mss toch liever niet…
Ik vind het Liskwartier en Oude Noorden echt onwijs fijn. Hele actieve buurt qua buurtinitiatieven, je kent je buren echt, jaren 30 huisjes en aantal fijne kroegjes🧡 Het liefst woon ik aan de Rotte ergens.
Ik zelf ben opgegroeid in Capelle, en op mn 21e naar Rotterdam gegaan, een studentenkamer in blijdorp. Daarna een klein woningstichting appartementje in bergpolder, daarna een particulier huurappartement in bergpolder en nu een klein koophuis met tuin in bergpolder. Elke keer steeds een paar straten verderop verhuisd. Ik vind dit zelf de fijnste wijk (blijdorp/bergpolder), ook omdat ik me er thuis voel, woon nu al 16 jaar in deze wijk.
Ik ben wel ouder aan het worden, en heb een kind. Ben ook bezig een 2e te verwekken haha, dus zal wel weg moeten dan. En in deze wijk heb je bijna geen grote betaalbare huizen met tuin, dus ja. Dat wordt vertrekken. Wel erg lastig waar we dan heen moeten. We zijn wel redelijk verwend met deze wijk omdat hier amper hangjeugd is, heel centraal, straten zijn netjes en het is er vaak rustig, niet echt vaak criminaliteit. We willen niet ineens in een mindere buurt terecht komen. Minpunten hier zijn wel dat er steeds meer volle studentenhuizen komen met lawaai en er savonds geen parkeerplek meer is. Ohja en de huizen zijn oud en gehorig en hebben veel onderhoud nodig. Ook wordt er altijd wel ergens luidruchtig verbouwd of verhuisd en worden straten daardoor geblokkeerd.
Ah ja daar rondom het Lisplein heb je een rij met grote huizen staan (geen appartementen dus) en dat is echt mn lifegoal om daar te wonen. Zo mooi!
Ik heb zelf ook in Liskwartier gewoond maar had geen idee wie mijn buren waren.
Ik heb zo’n 4 jaar dichtbij dijkzigt gewoond!
Liep er vandaag langs, en jazeker: ze zijn er weer!
Haha oh toevallig, nee tijdens het vroegere studentlife was het ook fijn, ben nu een yuppie
En klopt Middellandplein, Heemraadssingel super sfeervolle huisjes (wordt ook door gemeente veel in geinvesteerd) maar sommige straatjes zijn mwah. Was er laatst nog (kappers afspraak liep uit) dus ih donker naar huis. Voelde me niet onveilig maar prettig is anders.