Rotterdammerts unite

Oh dat is echt wel zuur ja, zeker met die hele hoge huren en dan ook nog concurrentie krijgen terwijl je de enige zou zijn!

S.ophie O.elrich?

1 like

Klopt! Heel sfeerloos.
Er werd weleens een good festival of Swan market gehouden, maar zag er heel ongezellig uit

Edit: food

1 like

Mijn vriend en ik hebben een huis bezichtigd in Nesselande, vlakbij de Zevenhuizerplas. We zijn enthousiast over de woning maar minder over de buurt. Ben benieuwd hoe jullie erover denken? :thinking:

1 like

Als ik het goed onthouden heb, is er relatief veel criminaliteit/overlast rondom de zevenhuizerplas. Er was in ieder geval iets aan de hand, waardoor ik persoonlijk er niet wil wonen. Ik woon zelf in Capelle aan den ijssel in een heel leuk deel. Mocht je interesse hebben mag je pb sturen voor de wijk!

1 like

@Izzie ik hoor ook wel vaker dat je rondom de plas we veel last kan hebben van overlast. Maar het is zo lastig. Capelle heeft ook slechte wijken. Vandaag op AD nog over een neergestoken man. Hebben jullie een rondje gereden of gelopen door de wijk? En hoe voelde dat?

1 like

Ja klopt! In Capelle moet je t ook treffen met de juiste wijken, en soms zit dat best enorm dicht bij elkaar :sweat_smile:

1 like

Daar bestaan gewoon cijfers over en voor Nesselande is dat niet zo erg toch (dit is Prins Alexander onderverdeeld, hoe groener hoe beter, bovenste kwart is veiligheid/criminaliteit)?

Ik vind Nesselande nou niet echt toonbeeld van onveiligheid hoor, inderdaad hoor je weleens wat over overlast bij het strandje dat wel.

Maar @Izzie waar zit jullie twijfel in? Het is natuurlijk best een afgelegen stuk Rotterdam en niet heel bruisend. Maar er wonen veel jonge gezinnen en je hebt wel mooie gebieden in de buurt. Het ligt er denk ik een beetje aan waar je precies naar op zoek bent.

Dit is die website btw: https://wijkprofiel.rotterdam.nl/

3 likes

Nee niet heel Nesselande hoor! En t is ook al een tijdje geleden dat wij zochten naar een huis. Toendertijd gingen er sowieso wat rare verhalen puur rondom de plas.

1 like

Ah ja! Dat is inderdaad wel zo.

1 like

Thanks @Vloeistof @Wonderland @Rockabye ik ga even kijken :slight_smile:

Bedankt voor alle reacties! Echt leuk om ook even de mening van anderen te horen.
De twijfel zit hem vooral ook in wat jij zegt: het is niet echt een bruisende, levendige buurt . En we wonen nu in de binnenstad van een andere stad, dus twijfelen we of dat het waard is om in te ruilen voor een buitenwijk van Rotterdam. Maar qua rust en ruimte en ook met het natuurgebied om de hoek is dat wel weer heel leuk en echt wat wij willen.

@Bella ik kan wel een beetje opzoeken waar dat is! Maar zoals ik hierboven al zei, ik weet niet of wij de binnenstad hier willen opgeven voor een buitenwijk in Rotterdam, dan zal Capelle het zeker niet zijn voor ons haha. Twijfel twijfel

Ik vind het in Rotterdam echt zo verschillen, niet eens per wijk maar zelf per straat en directe mini omgeving. Als het kan zou ik op verschillende momenten gaan rondwandelen, als de scholen net uit zijn, op een vrijdagavond, op een zaterdagmiddag. Dan krijg je denk ik het beste beeld. (Maar begrijp dat dat nogal arbeidsintensief is als je niet uit de buurt komt.)

Edit: Oh een naar de supermarkt gaan, vind ik ook altijd veel vertellen over de sfeer van een wijk.

6 likes

Nee dan niet nee! Al woon ik wel precies op dat deel wat je aansprak van Nesselande, met de rust en natuurgebied.
Blijft altijd een lastige beslissing verhuizen naar iets compleets anders (en uberhaupt verhuizen :joy:).

Bedoel je gewoon nieuwbouwwijken ih algemeen, of echt ivm drukte, of idd overlast vooral in de zomer van jongeren?
Nesselande heeft rustige en drukke delen

Ik vind dit soort dingen altijd vet leuk om te lezen over alle wijken enzo.

Ben wel benieuwd wat jullie de leukste wijk van Rotterdam vinden? En waar zou je juist echt nooit willen wonen?

1 like

Een huis in Kralingen is wel echt mijn droom.

2 likes

Blijdorp vind ik heel fijn om te wonen. Alles lekker dichtbij hier. Alleen behoorlijk burgerlijk en bakfietserig in bepaalde straten.

4 likes

Ik vind zelf het centrum nog steeds het leukst. Verder vind ik bepaalde delen van Noord leuk om te wonen, stuk van Noordsingel bijv of delen van Blijdorp. Mss Kralingen, een deel heeft wel restaurants en leuke wijnbarren. De rest vind ik eigenlijk allemaal niet zo levendig of wat verder van het bruisende af.

Ik woon zelf persoonlijk wel liever op Zuid dan wat meer randgemeenten. Is net wat je zelf zoekt.

4 likes

Voor mijn phd uitreiking heb ik Ingeborg van Bruggen fotografie gevraagd. Hele mooie foto’s. Kan haar zeker aanraden. Omgeving Rotterdam.

1 like