Je hebt geluk, de onderste is gister teruggeplaatst volgens mij!
Dit is echt zo waar. Dat enorme gezeik om het Depot ook, als dat straks klaar is wordt het weer een publiekstrekker van jewelste en vindt iedereen het geweldig.
Ja alleen bij de markthal hoor ik nog steeds wel gezeik hoor, heb het idee dat dat wel een uitzondering is op deze regel
Zeker, niks aan. Het uiterlijk vind ik nog best geinig maar het is zo’n overbodig gebouw nu.
Er waren sowieso tegenstanders omdat er een heel park voor plat moest. Verder weet ik niet precies wat de rest ertegen had, ik denk gewoon omdat het op het plaatje niet voor te stellen is hoe cool het is, dus dan is men alweer aan t zeiken dat het veel kost en lelijk is ofzo. Nu het er staat en je ziet echt de hele reflectie zelf dan is het wel indrukwekkend en dan ineens vind iedereen het best.
Alhoewel… op het plaatje ook al supermooi
Mijn favoriet was nog een enorme kitsch tentoonstelling in de Laurenskerk. Mijn favo parel:
Ja deze vind ik echt vet! Je kon volgens mij al kaartjes kopen (binnenkort?) om ‘m van binnen te bekijken!
Het was veel te duur, megalomaan, het was ‘in een park’ (lees: op een vrijwel kale vlakte met bijna dode bomem naast een kale vlakte van de parkeergarage), omwonenden zouden last krijgen van de weerkaatsing van het licht etc etc etc. Ze zijn ook lang door de stad getrokken met een petitie om draagvlak te creëren. Ben echt superblij dat het uiteindelijk gelukt is. Ik kijk vanuit huis op de bouwplaats en het wordt echt heel mooi!
Ja klopt ja, over 2 weken kun je naar binnen om te kijken!
Ja dit is echt jammer he? Aan het begin was dat anders, maar veel ‘vers’ kramen zijn gestopt omdat daar niet genoeg animo voor was
Ja echt super jammer is dat! Ik weet wel dat er ook altijd heel veel gezeur is geweest tussen ondernemers en de eigenaren (of degene die over de huur van de kramen gaan) van de Markthal over van alles en dat dat er ook wel mee te maken heeft gehad.
Samenvatting
Ik heb er 2 jaar gewerkt en ik weet wel dat er toen (ben er al 2 jaar weg) altijd veel gedoe was over beloftes die aan het begin zijn gedaan aan ondernemers. Dat ze de enige zouden zijn die een bepaald product zouden gaan verkopen, maar dat er dan langzaam ineens nog 2 of 3 kramen bij kwamen die precies hetzelfde gingen verkopen.
Meen je niet?! Hoe kun je binnen komen, wil het graag zien.
Ah jammer
Er moest helemaal geen park voor plat! Waar het gebouwd wordt was het letterlijk een grindbak. Edit: wat @Diorshow dus zegt. Daarnaast hebben ze wel wat jonge bomen weggehaald, maar die staan netjes iets verderop.
Ja ik haalde dat uit die wiki pagina?
“Op de plaats waar het gebouw wordt gerealiseerd, stonden voorheen 255 bomen, “acacia’s”. Volgens sommige deskundigen verkeerden die in een slechte toestand, en konden ze alleen overleven als ze werden “verplaatst naar het gemeentelijk bomendepot”. Anderen waren het met die zienswijze niet eens en vonden dat het nieuwe gebouw “het park kapot maakt”.”
Zo kut, had dit paar weken geleden al gelezen en dacht steeds oja moet ik echt plannen/bestellen. huilen
Haha ja de ‘Vrienden van het Museumpark’. Aka rijke omwonenden die iedere ingreep bij voorbaat al gedoe vinden en maar wat graag hun advocaat inschakelen.
Maar hetbis echt wel een aanal jaar heleden dat die bomen daar stonden volgens mij
Ohja kan best hoor dat mensen dat vonden. Het was daar juist altijd zo’n raar stukje voor je echt het park inging. Slecht onderhouden stuk weg, die grindbak met een paar gare boompjes, dat enorme asfaltplein op de parkeergarage. Heb een foto gevonden die op geen manier eer doet aan hoe triest het was, maar zelfs dit kan je toch geen park noemen:
Het is nu nog steeds een beetje raar, maar volgens mij komt er nu wel allemaal gras, planten en bomen omheen. En mag je straks ook gratis op het dakpark op het depot.