Rotterdammerts unite

Ik zag er toevallig een op de Bergselaan laatst. Richting Gordelweg aan de rechterkant, als ik het me goed herinner op het stukje waar Rechtstreex zit. Als je wil kan ik binnenkort nog wel even kijken waar precies.

Old towl (Maleisisch), backyard, vegan junk food bar (wel teringduur), jack bean, spirit (heerlijk buffet), burgertrut, de kade

2 likes

Op weg terug van mijn wandeling vanochtend zag ik dat ze bezig waren om 2 gigantische aluminium voeten (?) neer te zetten op het marktplein/ Binnenrotte. Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden.

7 likes

Wtf is dit

2 likes

Wat lilluk

1 like

???

Van de uitleg wordt het ook niet beter

Het beeld bestaat uit twee elegant gedraaide voeten, die op afstand van elkaar staan. De voeten verwijzen naar het ontstaan van de stad maar ook naar de aloude functie van deze plek als markt. De twee beelden staan in dialoog met elkaar zoals een klant en een koopman en herinneren ons aan de voetstappen van de eerste Rotterdammers.

En de inspirerende en hoopvolle titel van dit standbeeld is blijkbaar ook nog “Iedereen is dood behalve wij”
:thumbsup:

16 likes

Hahaha ik vroeg me even af of ik nu zo een cultuurbarbaar ben, maar ik denk dat de intitiatiefnemers eerder even out of touch zijn met de realiteit. Goeie titel ook in deze tijd.

3 likes

hahahahahaha dit MEEN je toch niet??? nou met zo’n titel wordt het vast net zo’n icoon als kabouter buttplug

6 likes

Hahahha “elegant gedraaide voeten” echt twee van die hompen aluminium in je gezichtsveld

7 likes

Ik ben wel benieuwd naar de geuzennaam van dit “kunstwerk”
Als kabouter buttplug zo heet moet dit toch iets van teringpoten gaan heten

12 likes

Heel eerlijk ik snap ook niet hoe ik hier een elegant gedraaide voet in moet zien ik zie alleen een ziek verzwikte enkel

16 likes

Ja ik zie ook geen tenen ofzo
Lijkt eerder een vin van een potvis

4 likes

dit soort fratsen is ook wel waarom ik rotterdam leuk vind hoor. er staan al zo veel gebouwen in de stad waarvan ik denk … wat, waarom??? en dit weer zo eentje. twee van die monstrueuze kouwe kakken midden op een marktplein. vind het op zijn minst prikkelend te noemen.

13 likes

https://www.ad.nl/rotterdam/kunstwerk-voor-binnenrotte-twee-aluminium-voeten~a3f1d515/

1 like

In Rotterdam is men vaak eerst negatief en wanneer het er een tijdje is niet meer. Dat was ook zo met de erasmusbrug, markthal, kabouter buttplug, rotterdam centraal, kunstdepot, aboutaleb etc etc. Het komt wel goed met de voeten haha.

6 likes

Maar dit past toch heel goed in het rijtje met afschuwelijke kunst in Rotterdam :joy:

8 likes

Ik vind ze eigenlijk helemaal niet zo afschuwelijk? Zeker die eerste twee vind ik gewoon geinig

1 like

Smaken verschillen, maar buttplug heeft wel 300 duizend euro gekost :joy:

Vergeet ook niet, in de categorie groot en grijs

en never forget, nu weg

10 likes

Volgens mij staat die onderste er nog, maar zijn die platen er meestal niet. De Karel doorman heeft de wind op het plein opgefuckt :broken_heart:

1 like