Rotterdammerts unite

Ik zou zeker het advies opvolgen om s avonds eens een rondje te lopen. Het is een van mijn favoriete wijken overdag, ik kom er zelf geregeld (leuke zaakjes om wat te eten, oogstmarkt op Noordplein, niet ver van het centrum en vind juist die drukke wirwar van mensen en culturen heel leuk.) Alleen s avonds vind ik het wel echt minder prettig om te lopen, en ik kan me voorstellen dat wonen dan misschien niet ideaal is. Alleen dat is echt iets om voor jezelf te overwegen, paar straten verder vind ik bijv weer prima. Ik heb het dus puur over het gevoel van een paar keer s avonds daar lopen (loop wel eens naar Wes bijv om te eten) dus of mijn gevoel echt gerechtvaardigd is is een tweede. Ik voel me bijvoorbeeld helemaal niet onveilig in het centrum ā€˜s avonds en daar hoor ik ook andere meningen over.

1 like

Ik vind ā€˜een rondje lopenā€™ of ergens wonen echt niet te vergelijken met elkaar. Als je ergens gaat wonen voor langere termijn dan wil je je buren toch enigszins leren (her)kennen lijkt me, en dat gevoel verandert ongetwijfeld je perceptie op de hele straat. Dat heeft meer tijd nodig dan een rondje lopen.

In mijn nette straat gebeuren ongure dingen maar alle buren groeten elkaar en maken praatjes, daardoor voel ik me echt niet onveilig waar ik woon.

3 likes

Ja, daarom zeg ik ook dat mijn gevoel niet gerechtvaardigd hoeft te zijn. Ook omdat ik vanuit de positie redeneer waar ik nu woon.

Zelf zou ik namelijk op basis van de genoemde bezichtigingen sowieso voor 1e Pijnackerstraat kiezen qua opties. Alleen je weet niet naast wat voor buren je komt te wonen, dus het enige wat je nu wel kan doen is op meerdere tijdstippen van de dag even rondlopen in de betreffende buurt.

Edit: ik heb bijv bijna geen contact met buren. Lijkt me wel leuk om te hebben. Hier zijn mensen toch meer op zichzelf.

Ja, een rondje lopen kan nooit kwaad. Ik wilde alleen toevoegen dat ik er niet te zwaar aan zou tillen.

Als ik een rondje zou lopen door een buurt zou ik kijken naar: ligt er (relatief) veel afval? Is er groen in de buurt? Parkeergelegenheid? Wonen er gezinnen en/of kinderen? Hoeveel verkeer is er in de straat? Zulke dingetjesā€¦

@Marijn Succes ermee!

1 like

Ik wilde eigenlijk hier geen berichtje plaatsen, maar nu mijn vriendin noodgedwongen in een hotel verblijft is de wanhoop groot. :flushed:

Mijn vriendin is op zoek naar zelfstandige woonruimte in Rotterdam en heeft een budget van ongeveer ā‚¬800. Ze heeft niet veel eisen qua buurt of woning, maar heeft wel een auto voor haar werk dus het moet mogelijk zijn om ergens in de buurt die te parkeren.

Heeft iemand de gouden tip?

1 like

Heeft iemand een goede tip voor een restaurant in Rotterdam Zuid, waar je goed vegetarisch kunt eten? (en met ongeveer 12 mensen terecht kunt)

Ik ken alleen De oude plek. Is chinees, maar compleet vega en vegan. Zelf ben ik er nooit geweest hoor, maar iedereen is er heel enthousiast over.

2 likes

Holland2stay misschien? Lee towers heb ik zelf gewoond, let me know als je vragen hebt!

Yes de oude plek!

1 like

In een hotel? Woon jij zelf niet in Rotterdam?

Misschien is het een idee om bij iemand te slapen of vind ze dat zelf ongemakkelijk? Couchsurfing bijvoorbeeld of een vriendin of bekende?

Ik weet niet waarom maar zelfs ik voel de behoefte om haar een slaapplek aan te bieden.

Is er iemand naar ACT. vandaag?

1 like

Ja ik! En @Mimir volgens het duurzaamheidstopic haha, leuk!

.@infidel en ik lopen ook rond! We zijn oververhit en zijn nu aan het uitblazen bij maritieme biodiversiteit.

1 like

Leuk! Haha zwaai even naar een meisje in een wit shirt met snoopie erop en een bloemetjesbroek

Omg Iā€™ve been here before met roze Rains jassen op Lowlandsā€¦ Hopelijk is er maar een iemand met een wit shirt met Snoopy erop!

1 like

Ah tof, die hebben wij geskipt! Maar wel Tim Hofman gezien haha, ik vond het super leuk, jullie?

Ik vond het heel leuk! Veel interessante dingen gehoord, veel geleerd en goede sfeer.
(En goed gezelschap @Twijfelaar)

Is iemand wel eens wezen eten bij Mood by Eveline Wu? Of andere aanraders voor sushi?

Shiki sushi and lounge is echt geweldig!

Ja love shiki!! Die dragon roll :heart_eyes:
Maar ik ga daar best vaak heen dus ik dacht nu wil ik wel eens ergens anders heen en mag ook wel wat duurder

1 like