Rotterdammerts unite

Pacha mamis op de goudsesingel heeft heerlijke pancakes (wel basic smaken en toppings) en je krijgt een flinke stapel! De hele zaak is trouwens 100% vegan.

3 likes

Ik vind die naam zo stom :unamused:

Collega’s en ik hebben een dinerbon gewonnen. We mogen voor 50pp uit eten! We hadden een heel leuk restaurant uitgekozen, maar helaas moeten we uit een vaste lijst kiezen. :frowning_face:
De namen die ik ken, heb ik eigenlijk geen goede ervaringen mee. Wat zouden jullie aanraden?

1 like

Lust Hillegersberg (maar niet bijzonder, gewoon wel oke)

Baek food & drinks
en inderdaad de smaak van afrika en viva afrika

^^ heb ik wel goede ervaringen mee.

2 likes

Napoli of Opazzo (vreselijk eng toilet, als je er ooit bent geweest herken je kent), lekker Italiaans. Napoli is wel beetje zien-en-gezien-worden op de Meent, maar het eten is lekker!

2 likes

Ik vond O’pazzo zelf erg tegenvallen. En ook een beetje zonde, want we hebben 50pp te besteden, dus het mag wat ons betreft best iets kosten :grin:

De rest ga ik opzoeken @djodie @Evenlezen @midheavenmoon

2 likes

Itami heeft verse, mooie sushi en vriendelijke bediening (ik vind dat vaak tegenvallen in restaurants in NL)

Ja, die vond ik ook leuk (en lekker!). Maar helaas eet iemand geen vis, dus valt sushi af.

Defriend wilde ik zeggen, maar het zijn collega’s. Zie dat er op zich best veel keus is, ook leuk om iets nieuws uit te proberen.

HĂš maar sushi is veel meer dan vis, ik eet vegan en kan nog naar een sushirestaurant met genoeg keuze over :grin:

1 like

Ja, dat snap ik. Ik ging toen ik vegetarisch at ook wel eens sushi eten, maar ik ga nu met collega’s (die ik eigenlijk amper ken) en dan lijkt me een sushi-restaurant voor iemand die geen vis lust niet zo’n goede keuze!

Maar er zijn al veel goede suggesties gedaan, dus die heb ik doorgegeven!

1 like

Ik ben een nachtje in Rotterdam met m’n vader, nog voor z’n verjaardag. Restaurant en hotel zijn gefixt, maar ik zoek eigenlijk nog een leuke plek om een drankje te doen. Mag wel iets ‘geks’ zijn, dus of met mooi uitzicht of een bijzondere menukaart of iets anders leuks. Hoeft niet super fancy want ben gewoon met m’n vader.

Oh en morgen willen we naar musea (we hebben allebei een museumkaart), ik dacht aan 't Boijmans maar als jullie nog andere aanraders hebben? Mag ook iets anders zijn dan musea :slight_smile: Thanks alvast!

https://www.boijmans.nl/nieuws/nieuwe-fase-voor-boijmans

Boijmans gaat nu niet echt, geloof ik, al zijn delen van de collecties volgens mij wel weer op andere plekken in de stad te vinden

Oh noo wat jammer, vond dat altijd een leuk museum! Goed dat je het zegt!

Ja ik zou Boijmans skippen, Kunsthal is wel leuk, of het Nederlands Fotomuseum op de Kop van Zuid.
Misschien is Hotel New York leuk voor een drankje, of Aloha Bar (is wel hip weet niet of je vader dat trekt haha, maar wel mooi uitzicht, al is het niet echt terrasweer). V11 is ook gezellig en leuke locatie. Of een drankje op de Euromast, lekker cliché :stuck_out_tongue:

1 like

Ja Aloha ken ik, op zich zou m’n vader dat wel leuk vinden. M’n vader is ook weer niet zo stoffig, ik bedoel eigenlijk dat we vanavond niet in een super fancy cocktailbar hoeven te zitten. V11 ken ik nog niet, ga ik even googlen. Thanks!

Het boijmans is dicht voor zeven jaar helaas :stuck_out_tongue:
Museum Rotterdam heeft nu nog Party People, dat is een leuke tentoonstelling.
Het natuurhistorisch museum is heel leuk.
Kunsthal hangt af van de tentoonstelling.
De SS Rotterdam is leuk om te bezoeken (rondleiding is ook leuk, maar dan moet je er wel in geinteresseerd zijn want anders duurt het vrij lang. Wat het leuk maakt is dat er vrijwilligers rondlopen die er zelf op gewerkt hebben en die zijn super enthousiast). Plus het dek is een terras met mini zwembadje waar je goed kunt drinken en lunchen, ook leuk om “los” te bezoeken dus.

Trompenburg is ook erg leuk om naartoe te gaan, niet heel spannend maar wel mooi (Botanische tuin)

En ik vind Kaapse Brouwers/de Fenix Loods heel Rotterdams en erg leuk om wat te drinken en een kaasplankje te bestellen. Ze hebben er ook een winkel met heel veel ciders. En katendrecht is gewoon leuk, je kunt over de hoerenloperbrug (ik weet ff niet hoe hij echt heet) ook naar de kop van zuid lopen, of andersom. Dan heb je gelijk ook het uitzicht over de skyline.

Die laatste drie zijn extra leuk met mooi weer.

1 like

The suicide club voor drankjes misschien?

1 like

Haha is dat een serieuze naam?

Ja en een serieus goede plek ook wel :grin:

1 like