Rotterdammerts unite

Ik ben vorig jaar of het jaar ervoor gegaan, maar ik weet vrij zeker dat ik toen nog 6 euro betaalde. Mooie prijs was dat. 8,50 vind ik wel aan de hoge kant om nog een keer te gaan, terwijl ik op zich best nog een keer zou willen.

Ik ben benieuwd, wat is wel een redelijke prijs om aan te houden? (overweeg te verhuizen)

Hmm vind ik een lastige vraag, weet niet wat voor iets je zoekt. Ik betaal op dit moment 500 ex. voor een studio van 25m2, zou zelf ook heel graag groter willen gaan wonen, maar dit was 3 jaar geleden en ik denk dat ze nu al wel bijna 700 zullen vragen voor mijn studio als hier een nieuwe bewoner in zou trekken. Dus als je voor een leuke eenpersoonswoning wil kijken zou ik rond de 800 gaan zitten, maar het is allemaal erg gewild
 Wat dat betreft zou ik eens kijken naar Delfshaven, daar kun je nog relatief goedkoop maar in een leuke (opkomende) buurt wonen.

1 like

Geen rotterdammerT hiero, maar mijn moeder is wel een rasechte Rotterdammer. En heb een heel accent van der meegekregen. Woon al Mn hele leven in de provincie Groningen, maar ze denken hier altijd dat ik jullie kant weg kom :joy::ok_hand:

1 like

Dit laatste zal ze dan toch weer doen beseffen dat je wortels daar liggen

17 likes

Denk dat je qua prijs meer richting 800-1000 moet denken voor een appartement. Studio’s zijn ook vrij prijzig, wat ik gezien heb vaak ook rond de 700-800 euro.

Ik heb zelf iets gebonden via rvmakelaars, maar wat ik eigenlijk deed was een paar x per dag pararius checken. Daar komt bijna alles op te staan van verschillende makelaars, als ik iets zag wat ik interessant vond meteen bellen. Vaak heb je dan bij een bezichtiging dat je met veeeel mensen bent kijken, je moet dan meestal ook diezelfde dag nog salarisstroken en werkgeversverklaring etc in kunnen dienen. Dus zou er voor zorgen dat je al die papieren al op je laptop hebt zodat je dat meteen hebt als je een bepaalde woning graag wil.

Ik geef je weinig kans, zelfs in zuid betaal je al snel 700 voor een tweekamer app.

Ik heb zelf een tijdje antikraak gewoond, weet niet of dat nu nog steeds kan
Heb je wel kans dat je ineens over een maand op zoek moet naar iets anders

Goede tip! Wat heb/betaal jij nu voor je woning dan, en wel in of net buiten het centrum?

Als Rotterdammerts moeten jullie toch wel weten dat het op Zuid is, en niet in Zuid :grimacing:

9 likes

@Evenveel Ik weet niet of je inmiddels al bij HĂ©roine bent geweest, maar ik heb er vanavond gegeten en vind het echt een aanrader.

1 like

Oh top, klinkt echt super. Ik moet nog gaan ben echt zo benieuwd!

Ik weet niet precies hoe duur het is, maar heb je t kapelletje al geprobeerd? Dat is wel een heel leuk schattig theatertje

Ik vroeg me af:

  • Ik ben geboren en/of getogen in Rotterdam en woon er nog steeds / weer
  • Ik ben er geboren en/of getogen, maar woon nu buiten de stad
  • Ik ben op latere leeftijd in Rotterdam komen wonen

0 stemmers

Vlakbij geboren, in Rotterdam getogen, toen tijdje Leiden en nu Berlijn. Maar Rotterdam houdt een speciale plek in mijn hart en als ik ooit terug zou (moeten) gaan naar NL, dan sowieso naar Rotterdam. De enige echte stad in Nederland.

4 likes

Ik heb donderdagochtend twee interviews in Rotterdam. Weet iemand een rustig café/koffietentje in de buurt van Rotterdam centraal?

Voor een rustige plek zou ik je Hotel Engels aanraden. Zit ook een restaurant bij.

1 like

Hey hier ook een Rotterdammer in Berlijn!

Is iemand al naar Wes geweest? Eten ziet er zoo goed uit op instagram!

1 like

Altijd in de Buurt is heel leuk, rustig en niet heel ver weg (ook een grappige menukaart).

1 like

Vandaag bevestiging gekregen dat we in een super mooi appartement mogen wonen voor 6 maanden bij het Marconiplein! Kom helemaal niet zo vaak in Rotterdam maar heb er echt zin in! OV en winkels zijn super dichtbij dus dat is echt heeel fijn.

5 likes

Iemand nog een leuke tip voor een date? Een leuke, niet zo bekende plek om iets te eten/drinken op donderdagavond? We hebben al tapas/italiaans/wijnbar/speciaalbier gedaan dus de inspiratie raakt een beetje op :sweat_smile:.