Rotterdammerts unite

ja Fenix is zo leuk! Maar gaat weg he… opgekocht.

Iemand een tip om iets leuks (mag vanalles zijn van high wine tot escaperoom of pubquiz) om te doen aanstaande zaterdag met ongeveer 7 personen?

Ja dat lijkt me echt heel gezellig! Ik ga je een pm sturen.

Weten jullie fijne werkplekken?

New fork vind ik fijn!

1 like

Wil zo graag verhuizen maar vind het zo moeilijk om uberhaupt iets te vinden waar we voor in aanmerking komen, met al die absurde inkomenseisen overal. Had van de week iets super leuks gevonden wat aan onze eisen voldeed en wij voldeden ook aan de inkomenseis, maar toch niet eens op bezichtiging uitgenodigd omdat er andere mensen hadden gereageerd die veel meer verdienen. Overweeg nu misschien om een verhuurmakelaar iets te laten zoeken voor ons, omdat het ons zelf niet lukt. Iemand hier ervaring mee en tips? Of zeggen jullie: zonde van het geld? Ik heb echt geen idee verder haha.

Ik heb ook een paar dagen geleden een huurmakelaar ingeschakeld, op aanraden van iemand in dit topic. Maar nog geen nieuws!

Ah welke heb je ingeschakeld? En kostte het veel geld? Ik vind het erg lastig haha, zie door de bomen het bos niet meer. Hopelijk vind je snel wat!

1 like

Interhouse, ze hebben een no cure no pay, dus je betaalt alleen als ze iets hebben gevonden wat geschikt is en wat je gaat huren. Zo’n zoek opdracht is gratis, en als ze iets vinden betaal je ongeveer een maand huur aan ze

1 like

Douwe Egberts (die bij Centraal heeft speciale werkplekken) en die bij Blaak is vaak rustig dus dat is ook chill.

En New Fork inderdaad, die bij Wijnhaven is redelijk nieuw en is ook super rustig.

1 like

Oh dat klinkt heel erg gunstig. Ik ga me er eens in verdiepen.

Ik vind het gewoon zo debiel van die absurde inkomenseisen overal? Van die inkomenseisen dat je dan vier keer de huur bruto moet verdienen, op basis van 1 inkomen. Als ik dat zou verdienen zou ik eerder kopen dan huren hoor.

Ja lastig he! Vind het ook echt een drama om iets te vinden. Maar hoop dat het ons snel gaat lukken!

Hi! Ook een Rotterdammer hier, alhoewel, nep Rotterdammer haha. Woon er nu drie jaar op kamers. Mocht iemand vragen hebben over op kamers wonen in het nieuwe westen qua veiligheid/bereikbaarheid/gezelligheid of whatever kan je me het vragen. Ook als je een vraagje hebt over psychologie studeren aan de EUR. :blush:

Ik kom even schaamteloos mijn zangkoor promoten hoor, haha :grin: Het is een koor voor meiden/vrouwen van 25 tot 40 jaar en we zingen vooral popliedjes. En je hoeft geen zangervaring te hebben. Dus als je nog een leuke hobby zoekt en leuke mensen wilt ontmoeten, stuur me een pb, dan kan ik wat meer info geven! @Puntzak

2 likes

Ben je al een beetje gesetteld hier?

Ah wat lief dat je het vraagt! Ik woon er nu 3 weekjes, de gemeente heeft nog steeds mijn verhuizing niet verwerkt :sweat_smile:. Maar behalve dat vind ik het erg leuk hier! Mijn studie is wel intensief al waardoor ik nog niet zoveel tijd heb gehad om de stad echt goed te ontdekken. Al met al settel ik langzaamaan in en volgens mij gaat het steeds leuker worden.

1 like

Ah leuk zeg, ik ga er eens over denken alhoewel ik niet zeker weet of zang iets is dat bij me past. Wel een super leuke tip, thanks!

1 like

Oh dit klinkt echt leuk, ik zing niet bepaald mooi maar heb wel al 2 jaar zangles en ik vind dat heel leuk! Kan je me wat meer info sturen?

Oh, dat kan wel tot 6 weken duren! Maar als het eenmaal rond is ligt de verhuisdatum wel in het verleden, dus eventuele toeslagen of financieringen krijg je vast met terugwerkende kracht. :blush:

Jahoor, ik stuur je een pb! :grin:

1 like