Rotterdammerts unite

Ik ben ook aan het kijken voor een ander huis, maar alles is zoooo duur! Waar wil je het liefst heen verhuizen?

Ik snap ook nooit zo goed waarom er zo wordt afgegeven op Zuid. Heb in Noord en West gewoond en ben helaas vaak zat lastiggevallen, het komt overal voor.

3 likes

Jaaa het is zo duur en ze stellen op zoveel plekken hoge inkomenseisen, echt niet te doen. Het liefst wil ik in noord of west wonen. Ben jij al lang aan het zoeken?

Ik woon ook in West en word ook echt vaak lastig gevallen. Is ook de reden dat ik graag zou willen verhuizen. Word regelmatig na het boodschappen doen achtervolgd en nageroepen, voel me echt niet veilig meer.

Maar iets anders vinden is echt heel lastig met alle hoge inkomenseisen overal. En mijn vriend en ik verdienen wel te veel voor sociale huur dus we lijken overal net buiten te vallen.

Nee meer nog aan het rond kijken, want ik heb ook geen haast. Maar ik kijk vaak toch wel 1 a 2 keer per week of er een leuk huis opstaat. Ik wil ook het liefst in west of noord wonen.

Het is lastig he, zoveel mensen die nu aan het zoeken zijn. Hoop dat we snel iets leuks vinden!

1 like

Ben benieuwd of ik mensen van hier dan wel eens zie of ken, veel buurten die genoemd worden, kom ik vaak of wonen mijn ouders

1 like

Bizar toch dat dit ervoor zorgt dat je je niet meer veilig voelt in je eigen buurt door dit soort dingen en dat jij dan maar verhuist. De wereld op zijn kop.

2 likes

Ik ben ook op zoek! Heb nu eindelijk wat meer zekerheid over werk en locatie dus zal wel even in Rotterdam werken.

Het is inderdaad echt lastig maar hoop snel iets te vinden!

Vorige week bij een appartement gekeken in de buurt van het Heemraadsplein in west. Ken alleen de buurt niet zo goed, zag er wel goed uit en het meisje dat er woonde zei wel dat ze zich veilig voelt! Dus iemand die de buurt kent en me wat meer kan vertellen?

Ik heb ook jaren op zuid gewoond en nooit lastig gevallen op straat. Ik voel me in west onveiliger en ook in noord ben ik wel eens lastig gevallen.
Zuid is bovendien even groot als van west naar oost en bestaat uit zoveel verschillende buurten

1 like

Ja daar woon ik. Maar ik word daar dus wel vaak lastig gevallen.

Wat ik meemaak is; roepen, fluiten, gebaren maken maar ook dat ze je een tijdje achtervolgen zowel lopend, op de fiets en met de auto.

1 like

@anon91490777 dit en ‘bedreigen’ dat je mee moet of heel expliciet zeggen wat ze met je van plan zijn. Of opeens met de auto de je weg versperren en alle deuren open gooien. Maar wat lunamoon zegt vaker.

Ja echt belachelijk. Meestal allochtonen bij mij

Ja dit heb ik idd ook weleens gehad maar wel minder. Maar echt vreselijk wat sommige doen bleh

1 like

iZuid is echt prima om te wonen als je weet waar de beste plekken zijn. Ik vind west of noord zelf vreselijk.

Mijn tips voor zuid:

  • Oud Charlois: aantal oud collega’s wonen nu daar. Het is de laatste jaren flink verbouwd. Prima locatie. Dicht bij de fietstunnel. Aantal supermarkten in de buurt en een tram.
  • Slinge / pendrecht is bijna volledig herbouwd vanaf 2007. De wijk wordt steeds beter. Genoeg parkeergelegenheid. Veel scholen. Veel winkels. Aantal cafĂ©s. Uiteraard niet in een hoekje van zo’n wijk wonen.
  • Laan op zuid, dus de eerste paar straatjes erom heen zijn prima. Richting oranjeboomstraat zou ik nooit willen wonen.
  • Carnisse heeft overigens ook wel prima plekken.

No go is voor mij ook groene hilledijk en bijerlandselaan. En Maashaven.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik opgegroeid ben in Rdam Zuid en mogelijk bepaalde dingen al voor mij “normaal” zijn.

Ik heb nu drie keer gehad dat mannen met mij meelopen van de supermarkt tot aan mijn deur (ongeveer 5 minuten lopen) eerst tegen me zeggen hoe mooi ze me vinden en dan steeds opdringeriger, heel intimiderend vertellen wat ze met me willen doen of ik een vriend heb en dat zij me wel eens zullen verwennen. Bij mijn voordeur dwingend vragen of ze mee naar binnen mogen, gelukkig stond daar een keer mijn vriend me al op te wachten maar die andere twee keren moest ik echt de deur zowat dichtduwen.

Dit was alle drie de keren met verschillende mannen, 1 keer echt een oude vent die mijn vader had kunnen zijn.

Verder word ik bijna op dagelijkse basis nagefloten en nageroepen en als ik met mijn vriend op straat loop roepen ze dingen naar hem als “goed gedaan man” alsof ik 1 of ander object ben. Echt heel naar. Ga tegenwoordig met tegenzin in mijn eentje naar buiten maarja ik wil me er ook niet door laten tegenhouden.

1 like

Een zijstraat van Heemraadsplein

Dat is echt vlak bij mij. Apart dat een paar straten verder een verschil kan maken. Ik word ook wel aangesproken en lang aangekeken enzo, maar er wordt niet met me meegelopen ofzo. Heb altijd mn oordopjes in, heb vaak wel het idee dat dat helpt op een of andere manier. Wel vervelend voor je joh.

Ja heb ik ook altijd in, maar kennelijk heb ik gewoon een uitstraling ofzo dat ze denken dat ik makkelijk in te palmen ben? Weet het ook niet zo goed.

En oordopjes werken op een gegeven moment ook gewoon niet goed, ze merken aan je hele houding dat je ze heus wel hoort, heel ongemakkelijk gevoel.