Rotterdammerts unite

Suuuuuperghetto, BIJNA net zo erg als west!!!

Woon precies in de buurt bij die stratenā€¦ en ik weet inderdaad dat het overal wel kan gebeuren, maar hier is het eigenlijk elke keer wel dat ik tenminste nageroepen wordt. Ik weet niet helemaal of ik wil huren of wil kopen wat het ook lastig maakt.

Bedankt iedereen voor de reacties. Heb iig wat om overna te denken :slight_smile:ļø

Hahaha oeps. Maar ik snap je wel, daar hangen ze veel, vind ik ook niet fijn. Maar ook daar in de buurt (vooral iets meer naar het centrum) is het ook weer beter en hoef je ook niet door rare straten vanaf de stad/het station. Maar dat weet je zelf ook wel denk ik

Die Albert Heijn daar is wel de ergste waar ik ooit ben geweest hahaha

Ik heb gewoond aan het eind van de Meent/begin Jonker Fransstraat. Daar heb ik nooit problemen gehad. Ik heb ook in Crooswijk gewoond, pal tegenover het kerkhof. Ik had het anders verwacht, maar ook daar nooit lastig gevallen. Daarna heb ik in Blijdorp gewoond en dat was de meeste ā€˜veiligeā€™ plek voor mijn gevoel, ook leuk om te wonen (want relatief rustig, maar toch vlakbij het centrum en het Vroesenpark). Nu woon ik in Het Lage Land (bij Alexander) tussen de gezinnen en bejaarden. Hier is het ook echt rustig en prima.

Nooit ergens lastig gevallen eigenlijk. In West en Zuid zou ik zelf niet snel gaan wonen, heb veel verhalen van vriendinnen die niet zo leuk zijn (de verhalen dus, net de vriendinnen). Blijdorp vind ik het leukst, maar is ook erg duur en krakkemikkige huizen. In Het Lage Land krijg je meer waar voor je geld, vind ik. En als je door het Kralingse Bos fietst ben je zo weer in het centrum.

Woonde je in dat studentencomplex bij de meent toen? Hehe, mijn vriend woont precies daar in de buurt.

1 like

Woest kijken kan wel helpen haha.

Ja is zo, Zuid staat niet zo goed bekend terwijl er vast veel mensen zijn die het juist heel prima vinden daar. Misschien moet je ook een beetje pech/geluk hebben?

1 like

Ik ook trouwens

[ā€¦]straat! Bedoel je die?

1 like

Yess

Ik heb daar echt fijn gewoond haha. Ik keek uit op de begraafplaats zeg maar. Woon jij in dat gebouw (dus met die eigen parkeerplekken zeg maar) of in dat andere gebouw ernaast?

De verhalen van mijn vriendinnen zijn vrij recent jammer genoegā€¦ Maar als je het wel fijn vind om daar te wonen is dat eigenlijk heel chill, want de huurprijzen zijn veel beter dan op andere plekken!

1 like

Waar ergens op Zuid woon je als ik vragen mag? PB kan ook.

Zelf voelde ik me niet veilig wanneer ik vanaf station Rotterdam Zuid naar mijn vriend (richting Kop van Zuid, dus de ā€˜goedeā€™ kant) moest lopen. Heb dat 5 jaar lang regelmatig gedaan en ben vaak lastig gevallen. Ook regelmatig meegemaakt dat een man me dan achtervolgde, echt naar. Toen verhuisde hij naar de ā€˜s-Gravendijkwal en daar had ik er veel minder last van eigenlijk.

1 like

Ik woon in west, maar ik voel me best wel veilig. Al woon ik meer richting het centrum. Mijn vriend heeft aan de Schiedamseweg gewoond en daar wilde ik ook niet in de avond alleen over straat.

1 like

Nee, mā€™n vriend woont daar in een huurhuis, daar gaan wonen toen het nog betaalbaar was;p ik woon in noord. Vind ik ook heel leuk!

1 like

Ik ben ook nog steeds opzoek naar een woning maar het lijkt wel onmogelijk. Had laatst hier wat tips vandaan gehaald maar dat heeft ook niet echt geholpen helaas. Heeft iemand ervaring met een huurmakelaar? Ik ben echt een beetje wanhopig want wil echt zo snel mogelijk verhuizen maar het is zo lastig!

Ik hoor inderdaad ook hele wisselende verhalen over zuid! Maar toch wel vaak de wat negatievere helaas, maar fijn dat jij daar geen last van hebt. Er is wel meer aanbod in zuid maar ik weet ook eigenlijk niet of ik dat wel aandurf

Vroeger, toen het nog betaalbaar was. Leuk! En Noord is ook leuk vind ik :relaxed:

@Evenveel Hi buurvrouw!

2 likes

Ik heb mijn appartement via Interhouse, geen inschrijfkosten en gedoe. Wel alleen vrije sector geloof ik, maar je kan even kijken?

Hey! Ik ging ook van Blijdorp naar de Kop van Zuid. De volgende stap is de liefde van je leven ontmoeten en naar een kleiner dorp verhuizen. Veel plezier! :yum:

1 like

Ja ik zoek in de vrije sector, maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer haha. Maar dankjewel, ik ga eens kijken!

1 like