Rotterdammerts unite

Oh volgens mij zat hij eerst bij dezelfde locatie als mijn kapper (Floating hair) maar zit hij nu op zo’n shared plek? Doe ik nu mijn nagels. Vind ik zo leuk gedaan daar. Is volgens mij van dezelfde eigenaar als toen bij het Schieblock
(Geen nuttige info dit)

Weet iemand hoe zwemmen met korting met de Rotterdampas werkt? Als ik een online tijdslot wil reserveren kan ik alleen kiezen voor vol tarief, of “gratis Rotterdampas” (dat kan je maar één keer doen), maar ik zie nergens de optie om met 50 cent korting met je pas te zwemmen.

Ja klopt! Hij zit op 2 plaatsen, the gallery waar idd ook allerlei andere beauty salons zitten. En hij zit ook aan middellandplein in ook een soort share salon (maar dan wat kleiner en enkel kappers) die door Floating hair is gestart, heet beyour.own. Daar zitten ook andere kappers die toen in Schieblok zaten.

1 like

Hebben jullie een leuke tip voor een middagvullende high tea komende zaterdag? Hoeft niet in het centrum te zijn hoor maar wel in rotterdam :slight_smile:

Hotel New York?En er is sinds kort ook een Teds geopend in Rdam, op best een leuke plek

1 like

Ik liep vandaag langs Lof der Zoetheid en die high tea zag er echt heerlijk uit. Leuk plekje om te zitten ook, maar geen idee of het net zo lekker is als dat het er uit ziet.

4 likes

Ja dat is het zeker!!

1 like

Tea lab? En anders yoghurt barn, heeft ook een hele lekkere maar die zaak zit wel in andere steden ook, dus misschien niet zo speciaal

1 like

Tea lab fan!! Vroeger zaten ze bij blaak, weet niet hoe de nieuwe locatie is

2 likes

Zeker lof der zoetheid!

1 like

Omdat ik gewoon benieuwd ben, maar heeft iemand hier dat gratis gfe-bakje opgehaald bij de gemeente? Ik kreeg de brief te laat en toen was de datum al geweest dat ik het kon ophalen bij de supermarkt hier. Nu heb ik er 1 besteld maar vind het gewoon leuk om te weten wat voor bakje ze weggeven.
Iemand een foto ervan?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik pas door je show je laatste aankopen post weet dat ze dus gfe gaan scheiden hier haha. Is dat ook voor het centrum of alleen nog bepaalde delen van Rotterdam? Heb nog niks gehoord of gezien.

2 likes

Volgens mij nu alleen nog voor bepaalde delen. Ik zag in Blijdorp overal containers staan, maar bij mij in de wijk nog niet.

1 like

Er zijn toch meerdere data dat je het bakje kon afhalen? Donderdag was de eerste maar op mijn voucher staat dat er nog 3 komen
Ik had al een bakje gekocht want ik wist niet dat je er 1 gratis zou krijgen maar ben ook benieuwd, misschien ga ik m alsnog wel halen, hij zit behoorlijk snel vol die ik nu heb

@Bunnyslippers het is als proef opgezet in Blijdorp inderdaad en ik geloof dat in de brief stond dat het in 2022 in heel Rotterdam zou moeten zijn

1 like

Dit vind ik online:

Dit jaar wordt gestart met gfe-bakken in Hoek van Holland, Pernis, Blijdorp, Bergpolder en delen van Prins Alexander. Bewoners hebben al een brief ontvangen.

Dus centrum nog niet. Er staan echt om de paar meter van die gfe containers hier nu. Dus het gaat je dan wel opvallen als het zover is en je krijgt indd brief.

Ja indd @Brum meerdere data en plekken maar van die tijden zoals vanaf 16:00 en dan heb ik nooit meer zin om weg te gaan :laughing: en ik denk dat mijn gekochte bakje wel mooi gaat staan dus maakt me ook niet zoveel uit, maar was wel benieuwd naar die van de gemeente en of het de moeite is om hem te halen.

4 likes

Ja ze staan hier bij elke reguliere afvalcontainer! Dus op veel meer plekken dan papier en glas
@CrokyBolognese klopt het dat je 3 liter hebt gekocht? Ik vond mijne al klein en die is 12, zie ik nu :joy: nu je het kan scheiden besef ik hoeveel van dat soort afval ik heb

Bij ons op veel meer plekken! In mijn straat al 2 en dan nog om de hoek ook meerdere.

Ja ik heb de 3 L gekocht. Ik heb maar een klein keukentje en wil hem het liefst wel op het aanrecht want in de kastjes en daarbuiten niet echt ruimte. Dan maar wat vaker weggooien.

4 likes

Oh wat supergoed dat ze dit gaan doen! Ik heb hiervoor een wormenbak gemaakt waar ik mijn GFT in kan doen maar etensresten kunnen daar niet in, dus hoop dat ze ook snel in het centrum worden geplaatst. Echt top.

2 likes

Hoop het ook maar kan schijnbaar wel jaren duren!

Stuk tekst

De gemeente kan niet in heel Rotterdam alle bakken tegelijk plaatsen, daarom gaat het in fasen. De eerste fase bestaat uit gebieden Hoek van Holland, Pernis en wijken Blijdorp, klein deel Bergpolder, Het Lage Land, Prinsenland, Oosterflank en ’s-Gravenland.

“Alles is nieuw en daarom wordt fase 1 over een aantal maanden geëvalueerd. We gaan een onderzoek onder de bewoners houden, maar we kijken ook hoe het wekelijks legen en het schoonhouden van de containers gaat”, vertelt Kristel. “De uitkomsten daarvan komen weer van pas voor de volgende fasen. Er gaan enkele jaren overheen voordat alle gfe-containers overal in Rotterdam staan.”

Blijdorp en Bergpolder in Noord voorzien van eerste GFE bakken - OPEN Rotterdam

2 likes

Wow ok dan was ik iets te enthousiast met m’n 2022 :joy:
En als ie op je aanrecht staat snap ik dat zo’n grote too much is, ze staan idd op heel veel plekken dus je kan het gelukkig altijd snel kwijt
Zelf heb ik deze

Niet perse vanwege het inbouw deel want hij staat gewoon op de grond in de keuken haha maar vond m wel praktisch

Ik vind die gfe bakken op straat wel vrij klein overigens, ben benieuwd hoe dat gaat met legen!

1 like