Rotterdammerts unite

Ze zijn in Rotterdam best student-vriendelijk wat betreft woningen huren! Ze kan bijvoorbeeld in Facebook groepen een oproepje plaatsen of mensen samen zouden willen zoeken, en dan vanaf daar verder. Ik zie dat best vaak voorbij komen en ik zie ook veel wanhopige mensen die nog geen kamer hebben dus ik denk dat ze wel makkelijk mensen kan vinden.

1 like

Daar had ik zelf nog niet aan gedacht, maar dat is wel een goede tip. Ik ga het aan haar doorgeven, dankjewel!

Anders misschien Student Hotel? Geen ervaring mee en volgens mij best prijzig, maar als ze nog plek hebben misschien als last resort?

1 like

I Hate Models op zondag!!!

Haha ja ik zag het net maar dat gaat me toch wel te ver hoor, moet gewoon werken op maandag. Ga jij wel?

Ik ben vrij op maandag, dus hoefde er geen twee keer over na te denken :grimacing:

3 likes

Hoop dat veel mensen een leuk feestje hebben hier in de buurt (Centrum/Boompjes), maar wat een tyyyyyfus herrie. Groetjes oma Kjuffie en haar baby

Ik woon daar ook in de buurt en hoor het ook. Nog niet eerder zo meegemaakt. Kan helaas zelfs met de verrekijker niet achterhalen waar het is :confused:

1 like

Ha same hier! Sta al een tijdje met een chagrijnig gezicht naar buiten te turen

3 likes

Wat heftig daar blijkbaar zoveel mensen er last van hadden. Maar als ik het tijdsverschil tussen jullie posts zie is er ook niet echt ingegrepen?

1 like

Ja die van @Livre vond ik erg laat. Had op een gegeven moment wel het idee dat het minder werd, of ik ben gewoon toch in slaap gevallen. Of toch andere feestjes. Hier was het in ieder geval muziek, iemand op een microfoon erbij, alles erop en eraan. Maar lees er ook niks over in ons gebouw-Facebook-groepje, alsof mijn buren er geen last vqn hadden?!
@Diorshow ja het kan echt van alle kanten komen hè, met dat gegalm. Als het met een verrekijker niet lukt dan houdt het wel op.

1 like

Ja ik heb ook het idee dat het weerkaatsen van geluid tussen alle hoge gebouwen alles enorm versterkt. Mensen zijn altijd erg verbaasd als ik vertel dat het s nachts relatief stil is buiten. Zo’n feestje valt dan helaas wel meteen op 🥲. Heb wel eens eerder overwogen om politie te bellen, maar waar stuur je ze dan naartoe haha?
Edit: als je dus zelf niet eens weet waar het geluid vandaan komt

2 likes

Volgens mij is het ook goed in zo’n geval om te bellen zodat ze in ieder geval meldingen krijgen. Je kunt het ook nog bij de DCMR melden, die houden ook dossiers bij over geluidsoverlast en kunnen er ook actie op ondernemen:

Edit: oh sorry ik zie dat dat alleen niet bij particulieren geldt, ik heb het zelf weleens gebruikt voor een sportvereniging die een tijdje bizarre feesten hield tot diep in de nacht zonder vergunning.

1 like

Ja dan komen ze dus niet. Heb een keer de wijkagent benaderd voor huiselijke ruzie (hevig, meermaals), ergens in ‘mijn’ toren. Maar ik kan niet horen waar precies. Konden ze niks mee. Snap ik ook wel, want ja… ga je dan overal aan bellen?
Wel gezellig, een paar forummers zo dichtbij!

1 like

Ja ik heb het overwogen gister, politie niet dcmr inderdaad. Misschien toch maar doen, voor de meldingen.

1 like

wat zijn jullie ervaringen met kinki kappers in rotterdam? ik heb het in mijn hoofd gehaald om per se morgen snel geknipt te worden en kinki is 1 van de weinige plekken waar dat op maandag kan, maar ik ben er nooit geweest en ben bang dat ik hun tijd “verspil” omdat ik niet wat heel bijzonders wil :sweat_smile:

Zelf geen ervaring maar Bonnie gaat er weleens heen haha vind het meestal wel geslaagd bij haar

1 like

Ze zijn echt goed, maar ik vind het wel te duur en afhankelijk van wie je knipt hebben ze ook wel een beetje sterallures :joy: (een keer zei een kapper tegen mij: zo is je haar nog nooit geknipt he? Dat kunnen we alleen bij kinki!!)

6 likes

Mijn kapper is open op maandag en adviseer hem altijd aan iedereen. Jorindel hair aan middellandplein, te boeken via treatwell!

3 likes

ohhh wat erg :joy: nou ja, als ze echt goed zijn wil ik daar best overheen kijken! thanks allemaal!