Rotterdammerts unite

Heeft er iemand leuke doe date tips in Rotterdam? Mijn date woont er zelf en hij heeft de vorige keren alles bedacht maar omdat we voor mijn verjaardag wat gaan doen vind ik het ook leuk om zelf wat te plannen.

1 like

Midgetgolfen bij Euromast, Euromast beklimmen, (of abseilen), slash tour, klimpark Kralingse bos, musea (kunsthal of fotomuseum. Bij beide is leuke horeca in de buurt), kubuswoning bezoeken, scooter/step huren en tour maken, Laurenskerk beklimmen, poolen in Delfshaven of vlak bij centraal. Misschien sommige beetje suf maar misschien krijg je inspiratie :nerd_face:

2 likes

Jaa super fijn thnx! Zelf nooit aan midget golf gedacht maar ik denk nu gelijk oeh leuk :grin:

1 like

Je hebt richting Capelle een glow in the park, maar volgens mij zit er dus bij Euromast ook iets! Vergane glorie wel :sweat_smile:

1 like

Nu het toch over date-ideeën gaat, is iemand weleens bij Poing geweest en hoe was dat? Ik wil mijn vriend op date nemen dit weekend, maar vraag me af of het in de middag/begin avond niet uitgestorven is.

ik ben er laatst op een date geweest en ben er niet heel lang gebleven omdat het eten daar ons niet per se heel erg aansprak, maar ik vond het er heel leuk en gezellig! ik was er op een zaterdagavond en het was niet mega druk, wel gewoon gezellig en leuk, dus ik weet niet hoe het op een ander moment is!

1 like

Het is als international helaas heel lastig om een kamer te krijgen omdat veel huizen alleen Nederlands sprekende huisgenoten willen. De beste optie is vaak nog om een appartement met meerdere kamers te huren samen met een groepje andere (internationale) studenten. Heeft ze dat al geprobeerd?

Glow in the dark midgetgolf golfen in zuid of schiedam kan ook

1 like

Weet iemand een fijne winkel voor zonnebrillen? Ik haat zonnebrillen want ik heb geen brillenhoofd maar ik heb nu een aantal keer een miskoop gedaan. Door maar de eerste de beste te kopen die ik nog wel oke vond. Ook heb ik een vrij klein hoofd dus denk ik dat ik misschien wel een kinderbril moet (haha😭).

Dus ik wil ergens kijken waar ik goed geholpen kan worden voor een passende bril die ik ook nog wel oké vind staan.

Ik weet dat ace & Tate van veel brillen verschillende maten heeft… weer het niet zo uit m’n hoofd hoe die maten werken maar is volgens mij bedoeld voor de grote van je hoofd, dat die goed zit maar ook dat het formaat van de bril passend is bij de grootte van je hoofd. Maar dat kan je vast allemaal op hun website vinden. Dus misschien daar eens kijken?

2 likes

Met de nieuwe maatregelen gaat perron per 25/9 open van 18 tot 00 :joy:ik ga een kaartje kopen denk ik, echt gemist

11 likes

Wat was Perron ook alweer?

1 like

Jeu de boulen bij mooie Boules vind ik leuk om te doen!

3 likes

Citybril kun je kijken! Anders pearl of eye wish. Ik heb m’n bril van loek (heel veel zonnebrillen maar vind ik zelf de service iets minder)

1 like

Ik was toen ik nog in NL woonde trouwe klant bij Het Brillenkabinet op de Oosterhof (aka Alexandrium I tegenwoordig geloof ik). Zowel voor lenzen, als gewone bril, als zonnebrillen. Sowieso zou ik (als je het budget ervoor hebt) naar een kleinere, onafhankelijke winkel gaan, daar word je over het algemeen toch beter geholpen, plus die kunnen het natuurlijk ook wel gebruiken momenteel

4 likes

Ja dit lijkt mij ook een leuke date! En bij Mooie Boules kun je daar een hapje eten maar zitten ook genoeg leuke tentjes daar dichtbij :blush:

Eens! Is inmiddels alweer jaren geleden dat ik ben geweest, maar was veel aandacht voor de vorm van mijn gezicht en welk montuur daarbij zou passen. Niet goedkoop, maar wel goed dus.

2 likes

Nog nooit gedaan dus dat is ook een leuke optie :smiley: dank je voor de tip!

@Samsam zitten er ook vega/vegan tentjes daar in de buurt?

Volgens mij is ze de enige die nog geen kamer heeft en ze kent verder ook niet zoveel mensen behalve haar medestudenten. Gewoon via Funda en Pararius en zo? Zijn verhuurders daar wel happig op? Toen ik net afgestudeerd was en een woning zocht werd er meteen naar een 4x inkomenseis, loonstrookjes en torenhoge borg gevraagd en dat was dan ook niet bedoeld voor co-housing, maar dat was niet in Rotterdam.

Gare du Nord is vegan! Zit in een oud treintoestel dus sowieso een unieke plek. Zelf al jaren niet meer geweest om te eten dus weet niet of het menu wat is :slightly_smiling_face:

2 likes