Rotterdammerts unite

Bazar in de Witte de With

2 likes

Buurtbistrot Laurentius! Heerlijke galettes en crepes (en een to-die-for worteltaart)

2 likes

Ik ga vandaag denk ik na een hele lange tijd samosa chaat halen bij Bombay Street in de Martkthal (als ze nog bestaan). Kennen jullle nog andere plekken met lekkere Samosa?

1 like

Elke zaterdag staat op Noordplein een mevrouw met heerlijke samosa’s

2 likes

Ola! Ik ga deze week verhuizen naar een woning die nu nog gemeubileerd is. Ik mag (haha moet 🥲) alles zelf leeg halen en verkopen. Vroeg me af of dat hier misschien interesse is? Ik kan woensdag meer foto’s maken. Alles is het liefst woensdag of donderdag op te halen in Rotterdam centrum, laden/lossen kan gewoon op de stoep voor de deur. Het gaat om de volgende spullen.

Massieve eikenhouten vierkante eettafel
Houten bed van 140 x 200 + matras
Kledingkast wit met rode glazen deuren
Gehele keuken inhoud (borden, glazen, tosti ijzers, pannen etc)
Een lading kledinghangers
Ikea malm lichtbeige ladekast
Bruine fauteuil

Eventueel kunnen we ook afspreken dat je even komt kijken wat je qua keukenspullen ofzo bijv zou willen en dat kun je dan gewoon gratis meenemen.

1 like

Ah dat klinkt als veel gedoe joh… vervelend dat jij dat moet oppakken. Ik ben wel geïnteresseerd in de eettafel! Heb je daar misschien een foto van?

Ons huis puilt al uit dus aan mij kun je helaas niets kwijt, maar hoe kan het eigenlijk dat de hele inboedel er nog in staat en jij dit moet fixen? Is dit niet een taak voor de huisbaas?

Ja de makelaar zei dat het gemeubileerd of gestoffeerd verhuurd kon worden. Ik wilde graag gestoffeerd, dat was allemaal geen probleem. Toen bleek vorige week toen ik de sleutel zou krijgen dus al dat het nog helemaal vol stond, zouden ze fixen. En nu belden ze dat ze het niet leeg kunnen halen, de eigenaar weigert dat ook te doen en ja thats it haha?! Dat ze een belofte gedaan hebben die ze niet na kunnen komen. Ze zeiden dat ik het zelf allemaal mocht verkopen en het geld dan mocht houden. Dat kringlopen pas in augustus tijd hadden om het op te halen en dat zij het niet zelf gingen brengen. Echt belachelijk en super bizar. Maar ik wil er wel wonen. Dus ja wat moet je dan?

@arumrae ik zie net dat de advertentie niet meer online staat dus ik heb er geen foto van. Ik krijg woensdag de sleutel en kan dan een foto maken voor je. Zal wel even zoeken of ik een beetje het soort tafel online kan vinden, dan heb je vast een beetje een idee!

1 like

Zelf niks nodig, maar lief dat je het wilt weggeven!
Je hebt ook een Facebook groep, iets van “gratis ophalen in Rotterdam en omgeving”. Daar zijn mensen ook altijd heel blij met gratis spullen :upside_down_face:

Dankje voor de tip! Ga daar even lid van worden :slight_smile:

En gratis op marktplaats zetten werkt ook

Ik ben op zoek naar een huurwoning, het liefst in Noord, oost of West. Max €1000 p maand (ligt aan inkomenseisen, met 4/4,5 maal de huurprijs als inkomenseis red ik geen €1000) en het moet er een beetje ok uitzien :grimacing: (ik kom dus jaren 80 woningen of zonder CV voor €900, ik pas ervoor om die huurbazen te laten cashen), liefst groter dan 60m2.
Mocht iemand wat weten, hit me up! :raised_hands:t4::raised_hands:t4:

Ja dat ga ik ook doen idd! Denk op bieden zetten, houd ik toch nog iets over aan deze ellende :joy:

Klein spul is sowieso gratis af te halen, heb waarschijnlijk ook nog een strijkplank staan trouwens.

Haha gewoon alles behalve zuid dus eigenlijk dan toch !:stuck_out_tongue:

Ik heb geen woning tip voor je. Heb er net zelf een zoektocht op zitten in Rotterdam, had een beetje hetzelfde budget als jij en ben uiteindelijk 100 euro duurder uitgekomen. Herkenbaar wat je zegt over best wel gare woningen voor veel te veel geld. Mijn ervaring is wel echt dat je gewoon vooral geluk moet hebben. Echt elke dag 100x op pararius en Funda kijken, meteen reageren en als je mag komen kijken zorgen dat je een document klaar hebt met een motivatiebrief en alle documenten erin die ze willen hebben van je (loonstroken, bewijs van ontvangst van salaris, kopie id kaart etc).

Is zoiets misschien iets? Op die locatie zijn 2 van deze woningen beschikbaar.

Wat bizar! Ik zou denk ik alles op marktplaats zetten en als t binnen een paar dagen niet weg is dan beneden zetten met een briefje erbij dat het gratis meenemen is. Of ik bedenk me dat ik ook een vergoeding zou vragen van de eigenaar. Bijvoorbeeld 250 euro inhouden op de eerste maand huur, wegens het enorme ongemak.

1 like

Ja die vergoeding kan ik naar fluiten, ik zou eigenlijk 1 juli gaan huren. Dat wordt nu 8 juli en krijg die eerste week huur wel terug, ook met veel moeite!!! Maar voor het ongemak krijg ik dat ik de meubels mag verkopen en het geld mag houden :’) heb echt goed duidelijk gemaakt dat ik dit te achterlijk voor woorden vind en het asociaal vind dat er 0 medewerking of tegemoetkoming vanuit hun kant is terwijl dit echt allemaal hun fout is. En dat ik mag hopen/er vanuit ga dat dit geen voorbode is voor hoe dingen opgelost worden gedurende de rest van de huurperiode.

Ze zei letterlijk dat zij als makelaar dat zelf niet doen, maar afhankelijk zijn van bijv een kringloop die het op komt halen en dat die pas in augustus kunnen etc. En dat de eigenaar het niet wilde doen ivm kosten van verhuizen en afvoer van goederen. Dus ik heb ook wel gezegd dat iedereen op dat kantoor ook handen heeft en kan sjouwen en dat ik nu een dure woning ga huren waar ik vet veel ongemak bij heb in de eerste 2 weken, dat zij als makelaar en de eigenaar geen kosten willen maken maar het mij laten oplossen en dan ook nog maximale huur op willen strijken terwijl alle fouten aan hun kant liggen. Dat het gewoon wel sociaal zou zijn om me ergens in tegemoet te komen en dat ik mijn week huur terug betalen niet echt tegemoetkomen vind. Aangezien betalen voor een huis waar je geeneens een sleutel van hebt al helemaal van de zotte zou zijn.

2 likes

Ha twijfelde eerst ook, maar ik hoef niet hartje centrum te zitten. Maar ook niet op drukke wegen Noord/oost/West hehe.
(Oja en stukje de bruggen over zou ik ook prima vinden, maar daar staat toch niks betaalbaars dus daarom niet genoemd).
Dankjewel ik ga kijken! Kut van die oplevering trouwens, echt aso ook van je huurbaas… Ik denk trouwens dat die vorige huurder zijn borg niet heeft teruggekregen, maar jij kan het mooi oplossen.

1 like

Heel goed van je! Huur je onder de sociale grens of erboven?

Ik zie trouwens deze site: https://www.karelde koning.nl (ff spatie weghalen). Dit voorstellen en kosten doorrekenen? Dan zijn ze niet meer “afhankelijk van de kringloop”.

Sorry als ik teveel in oplossingen denk en je wilde klagen :joy:

Erboven uiteraard :joy: echt zo fijn, modaal inkomen, studieschuld, te veel verdienen voor sociale huur, te weinig om te kopen. Ben echt de helft van m’n inkomen kwijt aan woonlasten, dus wat dat betreft kun je ook geen kant op en dat weten ze natuurlijk ook wel. Huurcommissie enzo is niet van toepassing dus ze naaien je gewoon waar je bij staat.

Nee oplossingen zijn heel fijn!! Ik weet het zelf gewoon ff echt niet meer omdat de makelaar ook elk voorstel gewoon weigert. Ga eens kijken naar die website!

2 likes

Ik zou ze helemaal de pan uitnaaien en als eerste de huurcommissie de huur laten checken. Wedden dat het geen vrije sector mag zijn? Zij bepalen de maximale huur en de eigenaar moet zich eraan houden: Huurprijs bij een nieuw contract | Huurcommissie

Ik heb zo 200 euro van m’n huur af weten te halen. Puntensysteem invullen, voorstellen en ze gingen akkoord. Maar die van jou gaan waarschijnlijk niet akkoord en dan gewoon meteen de huurcommissie inschakelen. Je bent beschermd dus je mag er niet zomaar uitgezet worden (wel even checken hoe het zit met een tijdelijk contract).