Rotterdammerts unite

Het is niet echt een kringloop, maar ik vind jouw marktkraam erg leuk. En verder ga ik meestal naar Piekfijn of een op de Gordelweg.

1 like

@iedereen die geĂŻnteresseerd is in de spelletjesmeet. Sorry ik ben een beetje slecht in organiseren en had het de laatste tijd erg druk. Zal ik een grote pm maken en dat we dan zo een datum prikken en ook een locatie?

3 likes

Vet kut dat dit topic niet meer members only is. Mss anders even een members only meettopic maken? Dan is het laagdrempeliger om aan te sluiten ipv in een PM.

Of gewoon dit topic weer members only maken
:laughing:

6 likes

Ik ga straks lekker naar de markt! Tips voor goede fruitkraampjes :)?

Er is een meeting topic:

https://www.forumfeminarum.nl/t/algemeen-meetingtopic/2548

En anders graag via PB.

Ja ik vind dat ook echt vervelend. In een topic is het zeker laagdrempeliger, maar zo’n topic ‘‘mag’’ dus niet? Alleen het algemene meetingtopic is ook vervelend om zo’n meeting in te plannen.

ik heb nu een pm gemaakt met iedereen die geĂŻnteresseerd was in de spelletjesmeet. Zit je er niet in en wil je wel graag naar de meet? Laat het weten dan voeg ik je toe!

@Bunnyslippers @Kamerbreed

Ik heb even nagedacht over een reactie. Er zijn namelijk nogal wat punten waar ik op wil reageren, en ik wilde dat graag even goed overdacht doen.

Als eerste: je hebt een bepaald beeld bij deze situatie. Echter, er zijn ook leden die een andere mening zijn toegedaan. Dat betekent twee dingen:
We luisteren wel degelijk naar de forumleden (en waarschijnlijk nog veel meer dan dat jij ziet). Er zijn veel leden die deze topics best open willen hebben.

Bij het bouwen en beheren van een forum moet je rekening houden met een heleboel zaken, zoals beheer, moderatie, etc. Maar ook zaken als ‘wat probeert het forum nou te zijn’, dus iets van het doel van het forum. We willen bijvoorbeeld graag dat dit een open maar vertrouwd forum is waar mensen zich veilig voelen om met elkaar te kletsen. Tegelijk willen we ook dat het forum toekomstvast is en mensen zich er meteen welkom voelen.

EGF bood geen mogelijkheid om besloten topics te maken, en daar was dat soms vervelend, maar in het algemeen geen probleem. Dit forum heeft wel deze mogelijkheid. En dat betekent dat we dus moeten bedenken hoe we daarmee omgaan.

Algemene topics willen we heel graag juist open houden omdat dat die aantrekkelijk zijn voor nieuwe leden. En dat is belangrijk want we willen niet alleen nu maar ook volgend jaar en het jaar erop een leuk forum.

Besloten topics hebben ook een belangrijke functie. Daar kunnen we namelijk dingen bespreken die een grote impact zouden kunnen hebben op onze directe sociale omgeving (werk, school, familie et cetera).

Besloten is echter niet de norm, standaard zijn topics openbaar. De reden daarvoor is weer dat we graag een open omgeving willen zijn die zowel voor oudgedienden als voor nieuwe leden leuk en waardevol is.

De steden-topics zijn echt heel leuk en goed wat dat betreft: voor iedereen is het interessant om te zien wat er in hun stad gebeurt bijvoorbeeld. En voor nieuwe leden is het leuk om te zien dat er andere leden in hun stad wonen, dat schept meteen een band.

Het Rotterdam-topic is eigenlijk ook het enige steden-topic dat moeite heeft met het openbaar maken. En ook daar geldt volgens mij dat niet iedereen in het topic dat vervelend vindt.

Daarbij: De belangrijkste reden dat het als vervelend wordt ervaren door een aantal leden is dat het forum ook gebruikt wordt om met elkaar af te spreken. En juist daarvoor hebben we alternatieven aangeboden, dus eigenlijk zou ook dat geen probleem moeten zijn toch?

Ik wil graag afsluiten met het volgende. Je schrijft dat @Lula persoonlijk haar idee rondom (on)veiligheid opdringt. Dat is volkomen onterecht: zij bepaalt dit zeker niet persoonlijk. Sterker nog, het beleid bepalen we met zijn allen, waarbij ‘wij’ niet alleen de mods en admins maar ook ook leden van het forum zelf omvat.

2 likes

Die op de gordelweg vind ik echt de slechtste kringloop ter wereld. Een zelf geknutseld beeld van een baksteen met ijzerdraad van iemand die ff creabea dacht te zijn: €15

6 likes

Je bedoelt die grote hele drukke rommelige? Ik heb daar echt al een paar goede goedkope vondsten gedaan! En die mensen zijn zo aardig, ik krijg altijd nog gratis iets mee. Welke zou je wel aanraden dan?

Weet iemand van jullie van die fitnessplekken buiten? Dus zo’n ‘speeltuin’ zeg maar? Niet op Zuid.

Daar sport ik ook! Fijne sportschool en op loopafstand van waar ik woon. (Ik stam nog uit de tijd dat het Alexandrium ‘de Oosterhof’ heette en vertik het om dit aan te passen :+)

2 likes

Ik wil dit vaker gaan doen met een vriendin, maar zij woont in Hillegersberg. Dus onhandig :wink:

Niets mis met Zuid.

Ja die bedoel ik. Denk dat je dan geluk had want altijd als ik er kom is alles extreem duur.
Bij het vroesenpark heb je zo’n buiten fitness.

1 like

Haha sorry zie nu pas dat die verschrikkelijke knipoogsmiley van het egf is meeverhuisd. Zo bedoelde ik mijn berichtje niet!

Thanks!

Dat is te ver helaas. Wil max 20-25 minuten fietsen en woon zelf in het centrum.

Maar thanks voor het meedenken!

Als dit niet is toegestaan dan mag dit bericht verwijderd worden, maar proberen kan altijd.

Is er een Rotterdammert die ik blij kan maken met kaartjes voor Blijdorp? Volgende week donderdag (de 19e) zijn ze in de avond geopend tot 22u. Het zijn twee tickets die ook alleen voor die avond geldig zijn, je kunt er vanaf 15u in. Beide mogen samen voor 17 euro weg, voor meer info mag je PM’en :slight_smile:

4 likes

Ik heb misschien wel interesse! Mijn vriend en ik wilden er deze zomer nog naar toe namelijk, moet even aan hem vragen of hij dan kan.

Prima! Ik hoor het wel.

Anders wil ik wel! Vorig jaar ook naar zo een avond gegaan, speciaal voor zonsondergang. Was het gloeiende die dag bewolkt. Wist helemaal niet dat het er weer zo een avond was.

1 like

Vind het zo jammer dat er geen DÂK is dit jaar. Dat is altijd zo gezellig :slightly_frowning_face:

2 likes