Rijlessen

Mijn instructeur was afgelopen maandag verkouden. Ik werk in de zorg en ik twijfelde al om een les te plannen voor komende week, maar nu zijn de lesmomenten ‘op’ en is de keuze soort van voor mij gemaakt. Ik heb m’n instructeur nog wel een berichtje gestuurd of hij nog een plekje over heeft, maar als dat niet zo is dan is het maar zo. Vind het jammer maar het is denk ik wel beter omdat ik met een risicogroep werk.

Hier desinfecteren ze de auto na iedere leerling. Ik heb doorgegeven vorige week keelpijn te hebben, en we blijven in contact/overleg. Zowel mijn instructeur als ik zijn jong en gezond. Maar door de keelpijn twijfel ik morgen te gaan. Het is wel minder geworden en ik heb er niets anders bijgekregen in een week tijd… Verder werk ik thuis en kom ik op het moment niet met andere in contact. Ik twijfel alsnog.

Ik zie ze iig nog wel rijden overal. Zou wel echt balen zijn voor de leerlingen als examens nu afgelast worden.

Net gehoord bij RTL-nieuws dat alle theorie-examens en praktijkexamens zijn afgelast voor de komende tijd.

Is kut, maar wel te verwachten. Ik hoop dat we na de 31ste weer kunnen gaan rijden. Ik hoop wel dat het me geen geld gaat kosten, want dan wordt het een duur grapje.

Bij mijn rijschool gaat de rijles niet door. Ik ben wel blij dat ik de keuze niet zelf heb moeten maken want aan de ene kant vind ik het zelf ook verstandiger maar aan de andere kant is het (voor mij) echt een hoop geld. Dat zou niet belangrijk moeten zijn maar helaas.

Huh waarom kost het je geld?

Als ik zelf had moeten afzeggen op zo’n korte termijn dan had ik de les gewoon moeten betalen.

Oooh ik dacht dus dat je alsnog moest betalen.

Hier uiteindelijk zelf gekozen mijn rijlessen even stop te zetten. Durf het niet aan.

Mijn rij-instructeur heeft voorlopig de lessen afgezegd. Hij doet naast dit werk ook iets in de vitale functies en ik in de zorg, dus voor ons beiden beter om even ergens anders op te focussen. Hij kwam er wel heel laat mee en doet nog een beetje vaag over tot hoelang hij de lessen stopt.

Rijexamen hier ook afgelast in Amsterdam. Jammer, maar hartstikke logisch. Hopelijk krijgen de mensen die binnen nu en drie weken moesten ‘voorrang’ oid.

1 like

Mijn rijlesinstructeur wilde nog wel doorgaan met de lessen, ondanks dat ik had aangegeven dat ik verkoudheidsklachten heb. Ik had er toch geen goed gevoel over. Ik woon namelijk ook nog thuis en mijn moeder behoort tot de risicogroep, dus ik heb nu maar zelf aangegeven dat ik er tijdelijk mee wil stoppen totdat de situatie stabieler is.

1 like

Toen ik mijn rijbewijs had gehaald was ik echt zeker van mijn zaak en had ik wel durven rijden als ik een auto had, maar nu is het alweer zo lang geleden dat ik niet meer durf :upside_down_face: Heb dit weekend namelijk de kans maar ik vind het echt eng haha, al is het nu wel rustiger op de weg met corona.

Mensen die nog les hebben, hoe gaat het nu voor jullie eigenlijk verder? Ik dacht dat ik al wel iets hoorde over ‘beschermende folie’ tussen instructeur en leerling?

Mijn rijschool houdt de richtlijn van het CBR aan. Dat betekent dat er in ieder geval tot 28 april geen rijles is, misschien wel langer. Ik baal echt! Ik durfde heel lang niet te beginnen met rijles, dus dat ik was begonnen was echt een grote stap voor me en nu komt het er niet van.

1 like

Ahh ja dat snap ik heel goed als het zo’n grote stap was om te beginnen! Ik vond dat ook echt lastig, maar het is al helemaal irritant als je nu ook nog gedwongen moet stoppen. Geeft een beetje het gevoel dat je straks opnieuw moet beginnen (al kan ik wel zeggen dat je ondanks een lange stop wel gewoon dingen blijft onthouden en het vanzelf weer terug komt bij het rijden)

Ja precies hetzelfde!

1 like

Ik had dus 20 maart eigenlijk mn examen :sob:

Ik ben echt bang dat ik alles ga vergeten en dat een jaar lessen zo de prullenbak in kan. Hoop dat we snel weer mogen, vrees van niet.

Ik ook. Ik was net 10 lessen ofzo bezig. Ben bang straks niks meer te kunnen. Maar ik hoop ook weer niet dat we te gehaast in die auto gestoken worden.

Toen ik net m’n rijbewijs had gehaald, durfde ik een tijdje niet te rijden. Tegenwoordig rijd ik meestal wel een paar keer per week (in auto van m’n vriend). Ik durf echter nog niet alleen te rijden of heel nieuwe routes te proberen… O.a. het parkeren blijft lastig, het is een grote auto. En ik merk dat ik slordig reageer op onverwachte situaties (bijv. bij afzettingen/politie/plotse drukte). Dat vind ik jammer. Ik zou me graag vrijer voelen met m’n rijbewijs, maar elke rit baal ik wel weer van iets. Geen idee wat ik verder wil met dit bericht :woman_shrugging:

2 likes

Dan maar even een hart onder de riem! Ik vond het ook spannend om te rijden. Wat heeft geholpen is dat ik elke dag naar mijn werk moest gaan rijden en toen voel het mij op dat niemand helemaal perfect rijdt.

Ik werd door het vele rijden telkens wat zekerder, je leert de auto en de routes goed kennen, dat scheelt al veel. Elke week probeerde ik iets te doen wat ik eng vond, een nieuwe route, in mijn eentje rijden, door de drive trough, door het donker, parkeren in een parkeergarage… Inmiddels heb ik er (bijna) allemaal geen problemen mee. Alleen fileparkeren moet ik echt nog oefenen :sweat_smile:

Ik weet zeker dat het jou ook gaat lukken! Probeer regelmatig te blijven rijden en soms buiten je comfortzone te gaan.

1 like

Ik heb hetzelfde, ben echt super bang… ik ga nu wel een auto kopen en veel oefenen met een familielid er naast.