Rijlessen

Dankjewel voor de herkenning en tips! Het is inderdaad een goed idee om wekelijks iets ‘uitdagends’ te doen. Ik dacht dat ik dat al deed door de snelweg mee te pakken, maar dat vind ik eigenlijk niet zo spannend… Misschien toch maar binnenkort weer eens alleen proberen (vlak na m’n rijbewijs heb ik dat wel even gedaan, maar viel toen tegen). En dan niet focussen op alles wat mis zou kunnen gaan. :no_mouth:

1 like

Heb net dit gekocht

Dus ik dacht, ik deel het hier even. Ik laat zsm mijn ervaring weten! Want dit zou een relatief goedkope tussenoplossing zijn, voor nu.

Na 6jr rijbewijs ook overkomen haha. Onze ene auto heeft “geen” handrem, die laat automatisch los zegmaar als je weg probeert te rijden. En onze andere auto piepte altijd als je dat deed, en kennelijk doet ie dat sinds een tijdje niet meer? Sensor is stuk ofzo…?
Maar nu vroeg ik me dus ook af hoe lang dat al stuk is en of ik niet al weken/maanden af en toe met handrem erop rij :joy::ok_hand:t2:

1 like

Haha herkenbaar! Ik had het laatst ook (heb sinds februari m’n rijbewijs), maar bij mij ging er dus een alarm af in de auto. Was echt zo in paniek dat ik hem bij de eerstvolgende parkeerplaats stil heb gezet omdat ik m’n vader wilde bellen dat de auto kapot was. Kwam er net voordat ik hem belde achter dat de handrem er nog op stond :sweat_smile:

Ik moet volgende week van Rotterdam naar Utrecht rijden met de auto en dat is de eerste keer dat ik in m’n eentje de snelweg op ga. Vind het best wel spannend en heb gewoon de neiging om de route alvast ‘digitaal te rijden’ via streetview :sweat_smile:

2 likes

Is helemaal niet raar om de route digitaal alvast te rijden! Ik heb mijn rijbewijs sinds maart en heb al wel heel wat kilometers er op zitten, maar met elke nieuwe route bekijk ik toch even de op en afritten. Als het je rust geeft, waarom niet?

1 like

Ik heb ook voor het eerst gereden! Ik merk wel dat ik nog steeds moeite heb met mijn positie op de weg :see_no_evil: zit vaak teveel naar links of rechts

Ben wel 2x vergeten het licht aan te doen hahaha oeps

1 like

In sommige auto’s kan je de lichten ook op automatisch zetten, dan gaan ze vanzelf aan als het donkerder wordt. Misschien kan dat in de jouwe ook en vindt je dat wat handiger?

Ha doe ik ook nog steeds (oktober gehaald). Even kijken hoe het ongeveer loopt en of ik gekke in- en uitvoeg situaties heb. Geeft me altijd wel wat rust als ik het al weer voor ik het van de tomtom moet horen.

1 like

Ik had moeten afrijden in de week dat alles geschrapt werd, ben inmiddels echt een beetje bang dat ik straks weer heel veel lessen bij moet nemen om weer op dat niveau te zitten. Zo frustrerend.

1 like

Ik werd misselijk. :sweat_smile:

Ben net geappt door mn rijinstructeur dat we weer kunnen appen voor het plannen van lessen, en dat er vanaf 15 juni weer exames worden gedaan.

Heb meteen geappt voor het plannen van een les.

Haha ik heb dat zelfs tijdens de uitzending gedaan! Mijn rijschool heeft eerst even een flesje open getrokken en ze komen later bij ons terug!

Ik zit er wel aan te denken om uit bescherming voor mijn instructeur toch een mondkapje te dragen. Gezien ik die toch al nodig heb in het OV. Hebben jullie ook dat soort plannen?

1 like

Hoe komen zij aan de datum van 15 juni dan? Kan er niks over vinden.

Dat weet ik niet, dit stond in hun appje en mail.

1 like

Wow die hele CBR site ligt plat. Probeerde vanaf vanmorgen een theorie examen in te plannen, maar het is me zojuist pas gelukt! :scream: 8 Juni is het zover, haha.

Ik wil me daarna opgeven voor een 10 daagse cursus. Hebben jullie daar ervaring mee? Vorig jaar heb ik 12 losse lessen gehad, dus het is niet zo dat ik nog nooit een auto in ben gestapt o.i.d.

Mijn rijinstructeur heeft mij ingepland voor praktijk op 3 juni, vanmiddag mijn eerste rijles nadat het niet meer mocht. Ik hoop dat ik nog een beetje kan rijden haha

1 like

Ik heb dinsdag mn eerste rijles weer gehad, en ging best soepel! Ik hoor vandaag van mn rjjinstructeur wanneer hij me weer heeft ingepland.

Ik kreeg het mailtje van het cbr ook pas gisteren om 9 uur s avonds, haha.

Ik heb een beetje een gekke vraag… Ik krijg de handrem niet volledig omhoog getrokken van onze auto. Ik gebruik veel kracht, probeer de juiste techniek toe te passen, maar het lukt gewoon écht niet. Mijn vriend kost het op zich ook veel kracht als ik naar z’n armen kijk, maar ja, het gaat wel bij hem. Bij de garage word ik voor gek verklaard met dit ‘probleempje’… :grimacing: Op internet kan ik er ook niets over vinden. Ik dacht, misschien weet iemand hier er iets over? Ik ken niet zo veel andere mensen met een auto!

Maar moet ie volledig omhoog of doet ie het ook als jij hem gewoon aantrekt? Mijn vriend kon de handrem ook een stuk hoger optrekken, maar het is niet dat bij mij de auto wegrolde.

Ik mag volgende week weer gaan motorrijden na ruim twee maanden niks! Mag alleen als je eigen spullen hebt, dus van het weekend maar wat inkopen gedaan. Ik ben benieuwd, hopelijk lig ik er niet bij de eerste bocht al naast.

Er is niet toevallig een ‘trucje’ voor nodig? Ik had het omgekeerde probleem met de auto van mijn vader, kreeg die handrem nooit naar beneden. Truc daar was dat je de handrem eerst nog een ministukje moest optillen, dan de knop indrukken en dan kon hij pas naar beneden. Weet niet of het ook zoiets kan zijn bij jullie?