Rijlessen

Wat fijn, gefeliciteerd nog!

1 like

Na 10 maart heb ik anderhalve maand vakantie van mijn opleiding. Deze tijd wil ik gaan gebruiken om mijn theorie te halen. In mei wil ik dan gaan starten met opnieuw rijles (in de zomer 13 lessen gehad) maar ben echt benieuwd hoe ik er dan in sta, en of ik weer helemaal moet wennen.

Ik heb ook een lange pauze gehad op een gegeven moment en toen ik weer ging rijden durfde ik helemaal niks haha, ik reed echt als een slak. Maar langzamaan merk je toch dat dingen die je dan hebt geleerd weer terugkomen en dan gaat het steeds beter!

1 like

Ik heb gisteren mijn rijbewijs opgehaald en mijn eerste ritje gemaakt. Was met mijn vader naar het gemeentehuis gegaan en wilde daar wegrijden. Heb hem wel 40 keer laten afslaan voordat ik weg kon rijden, want hij stond in de 3 :roll_eyes: Daarna ging het eigenlijk best wel prima. Ging ik 's avonds in de auto van mijn nieuwe vriend rijden, ging het echt voor geen meter. Snapte niet eens hoe de lampen aan moesten en liet hem daarna ook supervaak afslaanā€¦ :joy: Dat wordt nog flink oefenen dus!

8 likes

Ik heb al sinds november mijn rijbewijs en heb soms in de auto van mijn broer gereden met mijn broer naast me, maar nu heb ik al 4 weken niet meer gereden en ik moet morgen in mijn eentje ergens heen rijdenā€¦omg ik durf niet :joy::upside_down_face:

Ik heb 9 april mijn praktijkexamen en heb nu 1x per week les. Ik denk dat ik het wel kan, maar over de andere kant heb ik echt het gevoel dat ik sommige bijzondere verrichtingen nog niet helemaal onder de knie heb. Gelukkig heb ik wel een rijinstructeur die vraagt wat ik wil nog oefenen enzo, dus de komende lessen worden veel bijzondere verrichtingen

Mocht je een instructeur hebben die heel erg vasthoudt aan 1 techniek voor bijv fileparkeren en het wilt niet kun je gewoon vragen of hij nog andere manieren weet! Toen ik veranderde van instructeur zag mijn nieuwe dat het echt niet lukte dus kwam hij met nieuwe manieren om te kijken of dat beter ging.

2 likes

ik heb vandaag voor het eerst echt alleen gereden (zonder passagier of begeleider) en het ging megagoed! Wel een paar keer stilgevallen maar ik kon snel terug starten. Heb ook een stukje snelweg gedaan wat al bij al wel spannend was maar toch goed gegaan is. Ik voelde wel heel wat spanning maar had er na een tijdje wel plezier in en vond het ook wel ontspannend.

Dat ik een paar keer verkeerd gereden ben op weg naar huis laten we maar even achterwege :sweat_smile:

6 likes

Ik wil ook graag rijden maar heb geen auto en ook niet echt familie in de buurt van wie ik durf te lenen, weet ook niet of ik dat zou durven :grimacing:

Das wel balen, gelijk veel gaan rijden helpt echt. Heb je wel plannen om binnenkort een auto te nemen? Wij hadden als eerste auto een oudje voor ā‚¬300 ofzo. Om in te oefenen :wink: dat kost ook geen drol qua belasting enzo.

Zijn wel op zoek ja! Het zou alleen beter uitkomen met geld als ik een bijbaan had maar dat lukt me maar niet haha. Was er dan veel mis dat die maar 300 kostte of was die gewoon heel oud?

Hehe ja was uit 1996! Maar echt een prima auto alleen geen stuurbekrachtiging. Dus mijn vriend heeft er een jaar in gereden om te oefenen en toen ik ook mn rijbewijs haalde hebben we een auto met stuurbekrachtiging gehaald :grimacing: Die andere is naar een vriend gegaan en die is er nog steeds blij mee :+1:
Je moet wel geluk hebben dat er niks mis mee is maar dat heb je met elke auto wel. Je kan uiteraard ook gelijk een duurdere auto halen maar om mee te beginnen vonden wij die ouwe wel leuk, en goedkoop dus.

1 like

Stomme vraag hoor, maar voor de mensen die nog rijlessen hebben: gaat het bij jullie nog door? Ik heb zelf nog niets vernomen van mijn rij instructeur en twijfel een beetje wat ik zelf zal doen.

Ik moet morgen eigenlijk les en als het doorgaat denk ik dat ik wel ga. Het is Ć©Ć©n op Ć©Ć©n contact en dat vind ik toch wel anders dan naar een feestje gaan bijv. Ik heb geen klachten overigens.

1 like

Nee precies daarom zit ik te twijfelen! Ik heb zelf ook geen klachten.

Ja ik zeg het wel heel zelfverzekerd maar ik twijfel ook hoor. Ik ga ze morgen sowieso bellen.

Ja, ik ga mijn rij instructeur ook wel even appen. Bedankt in ieder geval voor jouw antwoord!

In Belgiƫ zijn alle rijlessen en eindexamens afgeschaft, maar weet niet hoe het in Nederland is

1 like

Dat is misschien wel een goed voorbeeld om te volgen dan voor Nederlanders.

Ik heb vrijdag mā€™n examen en mn rijlessen gaan gewoon door.

Het CBR zegt er het volgende over, dus dat volgt mn rij-instructeur ook: https://www.cbr.nl/nl/over-het-cbr/over/laatste-nieuws/meest-gestelde-vragen-coronavirus.htm#Gaan_de_theorie-_en_praktijkex-anchor