Spannend! Ik duim voor je.
Ik heb het helaas niet gehaald
Had een hele vriendelijke examinator, een rustige vrouw. Was ook veel rustiger dan met mn tte
Was te veel aan het nadenken en de bijzondere verrichtingen gingen niet goed, maar ik kan me wel vinden in wat ze zei. Ben ik ook niet zo teleurgesteld als de vorige keer, want ik had het wel verwacht.
Jammer, maar wel fijn dat je je er in kan vinden! Ik had het ook hoor, mijn eerste keer ging beter omdat ik er niet teveel bij nadacht. De tweede keer zat ik zo in mijn hoofd omdat het de eerste keer niet lukte dat het gewoon helemaal slecht ging. Heb nog steeds moeite mee ook met lessen om niet alles te goed te willen doen want daardoor gaat het juist mis.
Hopelijk heb je de volgende keer meer geluk (en dezelfde examinator)
Had vanochtend voor de tweede keer mijn rijexamen! Het ging zeker niet perfect (lees: ik had een keer een auto van rechts bijna over het hoofd gezien en de tweede keer een auto op de rotonde over het hoofd gezien, waarbij de examinator moest meeremmen om op tijd te stoppen) maar ik ben alsnog geslaagd! Echt super fijn want ik ben al bijna 1,5 jaar aan het lessen en moet daarnaast volgende week een best wel heftige operatie ondergaan waardoor ik de komende weken ook niet echt in staat ben om te lessen. Ben echt blij!
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!! Wel fijn dat je alsnog geslaagd ben, geeft toch aan dat het niet altijd een perfecte rit hoeft te zijn waarbij niks mis gaat
Succes Bakpapier! Wel vervelend als er door je zwangerschaps tijdsdruk achter zit, dan krijg je toch een beetje het gevoel dat je het in een keer moet halen. Maar hopelijk komt het met veel oefenen tijdens de lessen gewoon goed. Ziet het praktijkexamen er in Denemarken overigens heel anders uit dan in Nederland?
Ik moest vandaag huilen tijdens mijn rijles haa zo ongemakkelijk Mijn instructeur was wel heel aardig hoor daar lag het niet aan maar de druk wordt me gewoon allemaal te veel. Vooral dat ik nu al dik in de 50 lessen heb gehad en nog steeds veel fout doe.
Er was 1 heel dom moment van me bij het invoegen, hij zei van druk het gas in en daarna was ik teveel bezig met kijken en zag ik niet dat ik al rond de 130 ging terwijl je 100 mocht, toen ging er ook nog een auto in de weg bij invoegen waardoor het een beetje gevaarlijk werd. Daarna heb ik het wel meerdere keren goed gedaan maar toch blijft dat me dan dwars zitten.
Heb nu bijna mijn rijbewijs 1 jaar en tot nu toe maar 2x gereden en dat ging niet helemaal goed. Binnenkort maar eens weer een rijles in plannen Denk dat ik last heb van faalangst
Ahh wat balen! En huilen tijdens je rijles hoef je je trouwens echt niet voor te schamen hoor! Ik heb een periode gehad waarin ik bijna wekelijks zat te huilen in die auto
Ik had net de laatste les voor mān examen. Moet dinsdag dus voor de tweede keer afrijden, maar mān rijles ging redelijk rampzalig. Kwam er vooral op neer dat ik nog steeds te laat mān āplannetjeā klaar heb en niet genoeg vooruit kijk. Dus ik heb er niet echt zin in dinsdag. Ik zit al 2 jaar in die lesauto en hoopte dat ik hem nu eindelijk een keer ging halen, maar de moed is alweer in mn schoenen gezakt. Kreeg voordat ik uitstapte nog een hele peptalk van mān instructrice dat ik niet het examen in moet gaan met ādat ik het toch niet ga halenā en dat ik niet te veel na moet denken over deze les. Dus ben benieuwd wat er gaat gebeurenā¦
Ja deze is juist een heel stuk fijner dan mijn vorige! Een stuk rustiger en empathieker, dus daar ben ik wel blij mee.
@lisaanna Dat is bij mij echt preciesss hetzelfde probleem, dat ik niet ver genoeg vooruit kijk om me voor te bereiden. Vooral bij rotondes dat ik al eerder kon kijken of er een fietser aankwam zodat je op het laatste moment alleen nog een keer kijkt als bevestiging terwijl je het eigenlijk al weet.
Succes met je examen!! Je instructrice heeft natuurlijk gelijk maar ik weet uit ervaring dat het veels te moeilijk is om niet te zenuwachtig te zijn en gaan nadenken over je fouten.
@lisaanna Ga je dinsdagochtend nog rijden voor je examen? Om het vooruit kijken te leren heb ik ooit een āāspelletjeāā gedaan tijdens mijn rijles. We gingen een stuk rijden en ik moest proberen in die tijd maximaal 3 keer te remmen. Doordat je niet mag remmen moet je wel vooruit kijken en anticiperen op andere weggebruikers/stoplichten etc. Voor mij was dat een hele leuke manier om het te leren en daarna ging het vooruit kijken ook een stuk beter. Dus misschien dat je dat ook met jouw instructrice kunt doen?
@NInja Misschien heb jij hier ook wat aan!
Ah dat klinkt inderdaad wel als iets wat ook voor mij zou kunnen werken! Ik ga het even voorstellen inderdaad. Heb geen hele lange les meer voor mān examen, maar wel ongeveer drie kwartier āoverā om nog even wat dingen te oefenen.
Oh ik vind dat juist wel heel anders klinken dan in Nederland. Wat gek dat de examninator zelf kan bepalen hoe lang het examen duurt, waar baseert hij dat dan op? Op basis van je rijgedrag of juist op zijn eigen humeur? Wel fijn dat je al een beetje een idee hebt welke route je moet gaan rijden, dan kan je daar lekker op oefenen. Die slipcursus klinkt in ieder geval wel heel erg cool!
Ah wat vervelend! Hopelijk kan je dit moment alsnog een beetje loslaten en de volgende rijles weer met frisse moed beginnen. Ik denk dat je het aantal lessen wat je hebt gehad moet loslaten. Ik heb zelf ook aardig wat lessen (ergens in de 50) gehad en mensen vonden dat ook altijd veel, maar het was voor mij eerder gewoon niet haalbaar om examen te doen. Ik voelde me gewoon nog niet prettig op de weg en maakte ook nog teveel fouten, dus ik ging het examen toch niet halen op die manier. Dus probeer die motivatie vast te houden om te blijven lessen en laat het aantal lessen wat je hebt gehad en wat mensen daarvan vinden los! Uiteindelijk gaat het erom dat jij je veilig voelt in de auto en dat jij goed kan rijden en het aantal lessen dat je daarvoor nodig hebt gehad is daarvoor van veel minder groot belang. Uiteindelijk vraagt niemand meer aan je hoeveel lessen je hebt gehad of hoe vaak je op bent geweest
Heel veel succes alvast dinsdag! Volgens mij is dat vooruitkijken en daarop anticiperen ook een van de moeilijkste dingen van het autorijdenā¦ Hoor regelmatig van vrienden en kennissen die al lang hun rijbewijs hebben en veel ervaring hebben dat dat bij hun ook nogal eens misgaat. Hopelijk gaat het dinsdag alsnog goed, moet je een beetje op een fijn tijdstip dat er weinig verkeer op de weg is? Ze zeggen vaak dat een slechte generale een goede premiere is, dus hopelijk gaat dat dinsdag ook voor jou op!
Er kwam net een auto van rechts, maar hij had haaientanden, dus ik had voorrang. Nou die lul nam dus gewoon voorrang, maar ik reageerde gelukkig snel en stond op tijd stil. Mijn instructeur was helemaal onder de indruk en zei, ja echt zijn letterlijke woorden: āGoedzo meidā
Ik zit nu op les 30, laatste les van mijn pakket, maar moet er nog wel wat lesjes bij. Baal Ik natuurlijk wel van, maar ik voel mij echt nog niet helemaal klaar om examen te doen. Maar momenten als bovenstaande geven mij wel echt weer zoān zelfvertrouwen boost.
Goed gedaan!! Het komt echt goed!!
Ik ben geslaagd!!!
Het was een heftige ochtend. Op de laatste rotonde voor het CBR kregen we een aanrijding. De persoon achter ons reed tegen de achterkant van de lesauto aan, dus dat was behoorlijk schrikken. Gelukkig hadden wij niks en was de auto ook okƩ. Door die aanrijding waren we uiteindelijk nog te laat bij het CBR, terwijl we juist megavroeg weg waren gegaan. Ik ging uiteraard met trillende benen naar binnen, maar gelukkig had ik een hele fijne examinator die mij heel erg gerust heeft gesteld. Examen ging niet perfect, maar ik had wel veilig gereden zei ze. Dus ik heb hem!!!
Gefeliciteerd!!
Wat schrikken zeg van die aanrijding, heel veel mensen laten als je rijles zien hoe het dus niet moet, die auto zat waarschijnlijk veel te dicht op jullie ipv ruimte er tussen te laten neem ik aan