Hardop zeggen wat je moet doen helpt echt goed!
Ik heb inmiddels ook 3 rijangst lessen gehad en ik wist net als jou ook niet waar het āprobleemā lag. Ik probeer nu binnen mijn woonplaats alleen te rijden en wanneer ik bijvoorbeeld verder weg moet reizen, eerst iemand naast me te hebben voor zover dat kan/lukt. Ik heb nog steeds rijangst, maar ben al blij dat ik stapjes begin te zetten. Ik zou je eerlijk gezegd aanraden om dat ook te doen!
Na mislukte tte gaan mn rijlessen weer een stuk beter. We focussen ons nu echt op de punten die ik lastiger vind, dus invoegen op de snelweg, bepaalde kruispunten en rotondes. Dat maakt het allemaal wat gerichter en ook leuker!
Moest vandaag voor het eerst achter een vrachtwagen invoegen op de snelweg, en ook nog met een korte invoegstrook, dus dat was even wennen. Had wel genoeg tijd om te kijken, maar het maakte het invoegen niet makkelijker.
Iemand liet me ertussen gelukkig, want ik had echt niet genoeg snelheid kunnen opbouwen. Vond het niet heel eng, gewoon even wennen.
Hi meisjes! Ik vond dit tussen mijn spullen en vroeg me af of ik iemand hiermee blij kan maken tegen verzendkosten? (Brievenbus moet wel lukken, denk zoān aangetekende voor 3.90).
In de snelhechter zit theorie die ik ooit van mijn instructeur kreeg en wel echt geholpen heeft. In het boekje staan theorie examen vragen (antwoorden achterin)
Had vandaag de laatste rijles voor mijn praktijkexamen en moet maandag op. De rijles ging op zich wel oke, was zeker niet vlekkeloos maar heb gelukkig geen grote fouten gemaakt of ingrepen gehad. Na de mislukte tussentijdse toets van voor de vakantie ga ik nu gelukkig wel met een wat beter gevoel het examen in. Hoop alleen dat ik niet de examinator van de vorige keer krijg, want daar heb ik volgens mij niet echt een goede indruk op achtergelatenā¦
Vanochtend helaas mijn rijexamen niet gehaald. Het was om 8 uur best wel druk op de weg en had in mijn route best wel vaak dat ik linksaf een voorrangsweg op moest gaan. Had dan heel veel moeite om in te schatten wanneer het verkeer van links en rechts bij mij zou zijn, met als gevolg dat ik er al 4 keer tussendoor had gekund. Ben daarom dus ook niet geslaagd en begrijp het volkomen. De rest van het examen en de bijzondere verrichtingen gingen eigenlijk best wel prima, daar heb ik ook geen opmerkingen over gehad, en voelde me ook wel relaxed in de auto. Ben dus uiteindelijk ook met een best fijn gevoel het examen uitgegaan, al helemaal in vergelijking met de tussentijdse toets een maand geleden. Heb nu 13 februari mijn hertentamen ingepland en weet nu waar ik op moet oefenen, dus heb wel vertrouwen in de volgende keer!
Ah balen maar fijn dat je het wel begreep wat er mis ging, dat scheelt veel frustratie. Gewoon die 2e keer nailen dan maar!
Ahw meh. Wel enorm fijn dat je er met een goed gevoel bent weggegaan! Dat scheelt ook een hoop! Nu kun je dit achter je laten en gewoon verder gaan naar de volgende
Vandaag voor de vierde keer afgereden en niet geslaagd. Het waren kleine dingetjes en ze twijfelde ook, maar alles bij elkaar toch een nee geworden. Verder een hele lieve examinator.
Instructeur was mee deze keer en zei net toen we weg waren dat het wel een beetje flauw was dat ik op die kleine foutjes gezakt was, maar goed.
De volgende keer wordt het een staatsexamen / BNOR. Ik schaam me er een beetje voor, maar ga maar gewoon door, ben nu al zo ver gekomen
Komt de volgende keer helemaal goed als het nu alleen kleine dingetjes waren. En echt niks om je voor te schamen. Er zijn wel mensen die vaker op zijn geweest (ik) of ook 4x. Zeker niet stoppen! Dat heb ik toen wel gedaan na drie keer zakken en echt mega spijt van achteraf. Als ik toen meteen door was gegaan had ik bijna 5 jaar eerder mijn rijbewijs gehad.
Lief, dank je! Heb net gelijk geld overgemaakt, op naar de nieuwe
Niet schamen hoor! Bij sommige mensen verloopt het nou eenmaal minder soepel dan anderen. Ik ben ook 2x gezakt en heb een pauze genomen voor stage, nu moet ik weer opnieuw beginnen maar zie er ook weer tegenop omdat ik bang ben te zakken. Maar het zou echt zonde zijn om na zoveel moeite te stoppen.
Het is ook inderdaad jammer als je op kleine dingen zakt, maar het betekent wel dat je niet veel meer hebt om te verbeteren voor je volgende examen! Wel fijn dat je een lieve examinator had trouwens, ik merkte echt een wereld van verschil tussen de eerste (stomme norse man) en de tweede (lieve vrouw).
Bedoel je met BNOR, faalangstexamen? Niet voor schamen joh! Dat had ik de eerste keer al gekozenā¦ omdat ik echt enorme angstaanvallen had en alleen maar moest janken als ik al aan examen dacht. Het heeft mij iig goed geholpen. De examinator die ik had heeft me goed kunnen kalmeren toen ik alweer aan āt janken was. Ze zijn echt getraind om je op je gemak te stellen, en hopelijk rijd je dan een toprit! Succes alvast!
Edit: ah ik lees dat Bnor examen is als je 4x gezakt bentā¦ naja, ook niks mee toch? En ik las dat ze er dan ook meer aan doen om je op je gemak te stellen, dus alleen maar beter!
@NInja @CrokyBolognese dankjulliewel! Ik hoop het, mocht vandaag even een āsadā dagje hebben van mezelf en morgen weer met volle moed erin
Edit: Oh en mijn volgende examen is pas over twee maanden
Ah, hoef je je helemaal niet voor te schamen hoor! Zijn inderdaad wel meerdere mensen die er meer dan 4x over doen, dat is echt niet erg! En gewoon lekker doorgaan, je kan het!!!
Heb mn examen gepland staan! Woensdag de 12de, om half twaalf.
Ben best tevreden met mijn tijd, meestal is het dan wel rustig.
Ik ben ook vier keer gezakt en uiteindelijk met de BNOR geslaagd! Vond het een veel prettiger examen, ondanks dat ik daarvoor nog een faalangstexamen had gedaan. Wat een tranen heb ik gelaten voor dat pasje, niet normaal. Uiteindelijk switchte ik van instructuer en dat maakte al het verschil. Was ook gelijk de eerste keer met hem geslaagd. Als je je rijbewijs eenmaal hebt, vergeet je echt alle ellende daarvoor.
Aan de rest: heel veel succes met jullie rijlessen! En tip: als je je elke keer slecht voelt na je rijles, overweeg dan om te switchen van instructeur. Een goede instructeur zou je ook vertrouwen moeten geven, ook al maak je soms domme foutjes. Bij mān latere instructeur heb ik echt het vertrouwen gekregen dat ik miste, dat was echt zo belangrijk
@Filia @Meja Lief! Heb gisteren ook een paar verhalen gehoord van collegaās, was fijn om te horen dat ik niet de enige was. Ik kan ook niet wachten totdat ik het pasje heb, ga sowieso huilen
Ik zit er echt doorheen. Vorige week had ik rijles en ging de eerste helft perfect en bij de tweede helft had ik een paar foutjes gemaakt en ging daarna eigenlijk gewoon alles fout. Ik had een soort vlaag van verstandsverbijstering. Mān moeder zei vroeger altijd dat ik niet zou kunnen autorijden en na die foutjes galmde steeds door mān hoofd āzie je nou welā.
Vandaag had ik weer rijles en we gingen in de binnenstad rijden. Dat ging eigenlijk best wel goed, totdat we de ring op gingen en toen had ik een black-put en lukte het even niet meer. We zijn toen even stil gaan staan en mijn instructeur vroeg heel lief wat er was en of hij me erbij zou kunnen helpen. Ik weet alleen niet zo goed waardoor het gebeurde. Hij legde ook uit dat ik wat trager ben dan een gemiddelde leerling en dat dat helemaal okĆ© is, maar dat we het tempo er wel in moeten houden. Hij wil daarom wel volgende week een nieuw onderdeel introduceren. Ik ben het ook met hem eens en ik zou het ook heel graag willen kunnen. Maar. het. lukt. me. gewoon. niet. Ohh het is zo vermoeiend en frustrerend. Gelukkig deden we aan het einde nog een rondje door een semi rustige wijk zodat ik de zijdelingse verplaatsing en het straatjes inkijken goed kon oefenen. Dat gaat me nu vrij gemakkelijk af (als gefocust ben), dus de les had wel een fijn einde. Maar tochā¦ ugh.
Ik weet niet zo goed wat ik met dit verhaal wil, maar dit leek me de beste plek om even mān ei kwijt te kunnen. Ben er echt even klaar mee
Wat fijn dat je zoān aardige instructeur hebt! Ik heb er ook een tijdje doorheen gezeten toen het allemaal veels te veel was, ik kon nog niet goed schakelen en ik moest op zoveel manieren kijken en alles tegelijk lukte gewoon niet. Zit je toevallig ook op zoān punt dat er veel nieuwe dingen bij komen?
Bij mij is het wel beter geworden toen schakelen uiteindelijk helemaal vanzelf ging. Dat was vooral een kwestie van rijden eigenlijk.
Ik hoop dat je je niet teveel aantrekt van het commentaar van je moeder, wellicht gaat het langer duren dan gemiddeld maar uiteindelijk kan iedereen autorijden!