Vind het juist heel lief en een goed idee! Heel veel succes!
Mijn instructeur vond het juist super leuk! Succes morgen
Ahhh gelukkig! Ja, niemand in mijn omgeving had iets voor zijn/haar instructrice/instructeur gekocht dus begon ineens te twijfelen. Maar ben nu wel blij dat ik iets gekocht heb
Super lief juist! Heel veel succes morgen
Hebben jullie tips voor sites waar je online kunt oefenen? Ik wil graag wat aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Het liefst iets met uitleg erbij omdat ik gewoon niet door het boek heen kom…
Leuk juist! Ben je geslaagd?
Jaaaaa!
Het ging heel goed, heb geen time outs genomen en ben geslaagd.
M’n instructrice vond het kaartje en de chocolaatjes suuuper lief dus heel blij dat ik het gedaan heb
Ah heel fijn! Gefeliciteerd!
Meest late reactie ooit! Maar ook hier mega rijangst. Vooral voor de snelweg. Had dus daarnet een rijangst les van de anwb, maar weet echt niet wat ik er nu mee moet. We zouden veel snelweg gaan doen, hebben maar 1 stuk gedaan. Die instructeur vindt dat ik tekort schiet op veiligheid, raadt me aan om nog vijf lessen te volgen, maar zegt tegelijkertijd: je moet gewoon uren gaan maken, dan kom je er wel en je kant het echt wel je durft gewoon niet. Dus nu weet ik niet meer of dat van die vijf lessen een acquisitieding is of of ik ze echt nodig heb. Terwijl ik juist daarachter wilde komen.
Ik had vandaag mijn laatste rijles voor mijn tussentijdse toets. Heb hem maandag om 8 uur al. De bijzondere verrichtingen die ik vandaag nog geoefend heb gingen allemaal erg goed, maar ik ben toch best wel nerveus aan het worden haha. Iemand nog tips?
Goed kijken! Is logisch natuurlijk, maar wel heel belangrijk.
Succes alvast! Bij de bijzondere verrichtingen goed onthouden dat als je een verrichting dat je goed let op het overige verkeer.
Vooral goed kijken en je tijd nemen, voor zover dat kan. Laat zien dat je lale andere weggebruikers hebt gezien. Succes!
Succes morgen, zoals de andere al zeggen goed kijken en mocht er iets niet zo lekker gaan niet gelijk in paniek schieten maar probeer het rustig op te lossen
Nog heel erg bedankt voor jullie berichten! Helaas ging het maandag heel erg slecht. Ik weet ook niet zo goed waardoor dat kwam, was niet perse heel zenuwachtig, maar het ging naar mijn idee wel slechter dan in de lessen. Het was vooral erg druk, dus ik was bij de bijzondere verrichtingen vooral erg bezig met het kijken, waardoor de bijzondere verrichtingen zelf helemaal niet meer lukten. En hierdoor werd ik dan weer onzeker en ging er bij het schakelen dus ook weer veel fout… Heb de tussentijdse toets dus ook niet gehaald. Heb op zich wel fijne tips gekregen van de examinator waar ik het ook wel mee eens was. Alleen staat mijn praktijkexamen al gepland voor begin januari en door de vakantie van mijn instructeur kan ik daarvoor nog maar 2 lessen hebben. Heb dus nu ook echt geen vertrouwen meer dat ik mijn praktijkexamen in een keer zou kunnen halen…
Wat naar voor je zeg. Fijn dat je wel iets kan met je feedback van de examinator. Ze zeggen wel eens dat een slechte generale zorgt voor een goede première, ga gewoon voor je duimen dat dat ook bij jou zo gaat zijn. Gewoon wat van proberen te maken volgende keer, en nietteveel over nadenken nu.
Lief, dankjewel! Ik denk dat ik mijn tussentijdse toets misschien ook wel iets te gemakkelijk had ingeschat, omdat het tijdens de laatste rijles allemaal best goed ging en mijn instructeur ook zei dat iedereen eigenlijk altijd zijn tussentijdse toets haalt. En dan misschien toch in combinatie met de spanning en een ander iemand naast me.
Ga het praktijkexamen ook maar in zonder verwachtingen, dan kan het in ieder geval alleen maar meevallen haha.
Ik heb er nu 14 uur rijles bij de rijschool opzitten maar ik blijf gewoon moeite hebben met het rijden? Rotondes en stoplichten zijn gewoon kut om te doen en ik vergeet ook gewoon wat ik moet doen? Alsof het allemaal blanco is in mijn hoofd. Echt kut.
Achterwaarts inparkeren en keren in een straat gaat dan wel weer goed.
Moest iemand tips hebben of gewoon goede raad, het is zeker welkom
Tips of goede raad heb ik denk ik niet echt. Maar het gevoel dat jij hebt, had ik na 20 rijlessen nog steeds. Uiteindelijk is het wel langzaam weg gegaan zonder dat ik het doorhad.
Het duurt even, maar jij komt er ook wel. En wat voor mij hielp was af en toe hardop zeggen wat ik ging doen. Dus : gas los, uit laten rollen, beetje remmen, koppeling in, stilstaan en alvast schakelen naar 1. Door het zo vaak te herhalen kan ik het nu nog steeds dromen en doe het af en toe nog steeds als ik zelf rijd.
Heb mijn rijbewijs nu ongeveer 5/6 weken en heb vandaag voor het eerst in het donker op de snelweg gereden, richting een drukkere stad en vond het echt spannend! Ging wel goed uiteindelijk. Maar merkte wel dat ik nog een beetje zenuwachtig was