Rijlessen

Klopt! Lief dat je het nog even zegt. Ik zat er vanmiddag gewoon echt even doorheen. Ik start natuurlijk niet helemaal bij 0 en als ik nu kijk naar m’n allereerste les en de les van vandaag, dan zit daar zeker verschil tussen.

@Panda jij ook bedankt! Ik denk niet dat ik een natuurtalent ben haha. Maar het zal vast goed komen.

1 like

Sinds kort ben ik ook begonnen met rijlessen. Vandaag zou ik mijn vijfde les om 16 uur hebben, maar ik werd om 15 uur ineens gebeld met “waar ben je? Rijles is nu!”. Hij was blijkbaar vergeten te zeggen dat de tijd gewijzigd was, dus moest me snel omkleden en voelde me de hele les gestresst :joy: niet chill. Het ging ook niet bepaald goed deze keer, maarja volgende keer beter.

Iemand trouwens tips om te beginnen met leren voor theorie? Welk boek is het fijnst bijvoorbeeld? Ik zat te kijken naar die van de ANWB.

De filmpjes van theorie toppers vond ik echt heel erg goed.

2 likes

Ik had het boek van anwb maar wat daar vooral fijn aan was waren die online toetsen die erbij zaten! Ik dacht alles te kennrn maar zakte steeds online dus toen wist ik wel dat ik er nog niet was

2 likes

Vandaag mijn tussentijds examen, en zodrekt nog eerst even rijden met mn rij-instructeur.

Begin wel een beetje zenuwachtig te worden, maar denk als ik straks gewoon gereden heb met hem, ik me al een stuk beter voel.

3 likes

Heel veel succes met je tt-examen. Het uurtje rijden vooraf is vast heel relexad, en dan ben je weer beetje gewend aan de weg en het verkeer. En onthoud, een slechte generale zorgt voor een best examen (ofzo iets).

1 like

Dankje! Het uurtje vooraf was inderdaad erg relaxed, gewoon wat geoefend met de bijzondere verrichtingen, en lekker gereden.

Zit nu te wachten tot ik aan de beurt ben, dat is altijd het lastigst.

1 like

Nou het ging echt slecht, oh mijn god. Ik maakte zoveel zoveel domme fouten, ik keek amper, mijn brein raakte echt in paniek.

Ik heb mijn vrijstellingen ook niet gehaald, maar dat maakt me eigenlijk niet uit.

Ik weet dat het een oefening is, maar ik ben echt teleurgesteld in mezelf. Ik moest ook huilen net, en dat was ook voor het eerst.

Nu ben ik aan het wachten op mn rijinstructeur.

Ah wat rot, kan me voorstellen dat je liever anders had gezien :heart: Lekker alles bespreken met je instructeur en dat meenemen voor je echte examen. Je weet nu in elk geval hoe alles er aan toe gaat en hoe je daar op kunt reageren, dat scheelt een hoop voor je examen. En dan nog je bijz. ver. doen scheelt je ook weer rij-tijd :wink: Het komt goed, je hoeft nu nog niet af te rijden!

1 like

Ja, ik heb het even goed nabespreken met mn rijinstructeur en hij heeft me gerustgesteld.

Hij gaf ook aan dat hij vaker met deze examinator heeft gewerkt, en dat hij van heel veel leerlingen hoort dat ie hem niet fijn vindt.

Hij was gewoon heel neerbuigend in zijn kritiek, en hij bleef ook maar aan mn rijinstructeur vragen of ik echt wel beter rij in de lessen, en in de lessen gaat het ook echt wel goed.

Blijkbaar had hij toen hij mn rijinstructeur achterhield gevraagd of ik wel echt beter les in de lessen, en of ik m’n gezondheidsverklaring wel juist had ingevuld. Dat vind ik echt een nare vraag, en mijn rijinstructeur heeft ook gezegd dat hij daar echt niet van gediend is.

Mn vader kwam net ook thuis, dus daar het ook nog even mee besproken. Nu gaat het wel weer.

Nahhh dat is ook echt super stom, dan ben je zo aan zo’n rotte appel overgeleverd. Straks hopelijk wel een fijne :heart:

1 like

Ah jeetje wat een vervelende ervaring zo. Die examinator stelt je dan ook niet echt gerust zo te lezen, ook met al z’n nare opmerkingen. Maar goed dat je rij-instructeur er wat van heeft gezegd hoor, want zo hoort het niet.

Nu nog even goed lessen en zorgen dat het kijkgedrag heel norma voor je wordt. En dan met je examen gewoon je beste beentje voor zetten!

1 like

Vandaag heb ik mijn tussentijdse examen en ben echt super nerveus. Alle lessen hiervoor gingen ineens super slecht. Ik deed ook elke keer hele rare dingen die ik normaal nooit deed…

2 likes

Veel succes!

1 like

Succes!

1 like

ik heb het helaas niet gehaald. Had het zelf al wel verwacht maar wel jammer. Ik was zo nerveus dat ik niet goed keek.

Jammer, maar je hebt nu goed kunnen oefenen en ervaren wat het examen inhoud. De volgende keer gaat het vast beter. Je kunt het!

Dankje! Dat is ook zeker waar.

Ik heb gisteren voor het eerst rijles weer gehad, en mn tte route opnieuw gereden. Nu ik niet onwijs in paniek was ging het een stuk beter, dus dat was fijn!

Moest tijdens het tte ook keren met 3 steken op een plek waar er alleen maar auto’s direct langs de stoeprand geparkeerd stonden, dat was dus niet mogelijk, want anders was ik tegen de auto’s aangekomen.

Gisteravond hebben we het weer geprobeerd daar, nu het heel rustig was, maar het lukte daar gewoon niet. Er is een fabriek heel dicht bij de stoeprand, dus als ik daar had geprobeerd te keren met drie steken was ik tegen het gebouw aangereden. Het is wel fijn om te weten dat het daarin echt niet aan mij ligt, en dat ik zelfs in mn paniek nog wist dat niet veilig is.

Volgens mij had m’n rij-instructeur nog wel plannen om dat te melden bij die examinator.

Ik ga morgen (faalangst)examen doen. En heb net bonbons en en kaartje voor m’n instructrice gekocht, voor als ik slaag (we denken beide zeker te weten dat ik het ga halen). Om haar te bedanken.

Maar ineens vraag ik me af of het gek is dat ik iets voor haar gekocht heb?

Verder beginnen de zenuwen toch wel te komen nu…