Rijlessen

Ugh zo nerveus voor vrijdag :(((

Heb je dan examen?

Jep! Bij m’n tussentijdse werd ook gezegd dat ik goed reed, maar ugh, vind beoordeeld worden altijd zo lastig.

Alvast veel succes voor morgen! Voor mij hielp het echt om heel erg te bedenken dat je gewoon even een rondje gaat rijden van een half uur en niks anders dan normaal. Je hoeft niet perfect te rijden als je maar veilig rijd en goed kijkt. Je kan het!

3 likes

Heel veel succes morgen @Anna88!
Ik had vandaag weer rijles, ging best wel goed. Maakte wel wat foutjes, maar wist die volgens mijn instructeur elke keer goed op te lossen. Hij vond me ook steeds zekerder gaan rijden, dus dat was wel fijn om te horen :slight_smile:

1 like

Ik ben twee keer gezakt voor mijn praktijkexamen en volgende week heb ik mijn derde. Ik ben er inmiddels zooo klaar mee en heb echt spijt dat ik eraan begonnen ben. Ik doe faalangstexamens wat wel echt helpt maar ik ben zo bang dat als ik weer zak dat de moed me echt in de schoenen gaat zakken en ik wil stoppen☹️ Het kost ook zoveel geld elke keer. Vorige examen ging best goed maar had een paar stomme foutjes. Ben zo bang dat ik volgende week weer iets stoms doe en dat ik dan weer slecht nieuws krijg bleghhhh ik haat dit

Zit in hetzelfde schuitje! Ben nu een tijdje gestopt ivm met stage maar moet straks weer beginnen voordat theorie afloopt en ik zie er zo tegenop. Ik heb echt het gevoel gekregen dat ik gewoon niet gemaakt ben voor auto rijden, maar eigenlijk slaat het nergens op want ik heb ook lessen gehad waarbij de instructeur zei dat het echt heel goed ging.

Probeer vooral te focussen op de veiligheid, dat is echt het belangrijkste (en gaat bij mij dus steeds mis omdat ik bang ben dat ze niet vinden dat ik de doorstroming bevorder)

Ik hoop dat het lukt, succes!

1 like

Mijn zus heeft na 2x zakken ook faalangst examen gedaan en die is er door de examinator echt doorheen geholpen. Zij vond het echt een wereld van verschil vergeleken met het normale examen. Succes!!

1 like

Gehaald! 30u lessen en in Amsterdam, zo trots op mezelf joh :joy:

14 likes

Ah wat goed! Gefeliciteerd! :partying_face::partying_face::partying_face:
Was je zenuwachtig? Ik moet dinsdag afrijden en ben nu al lichtelijk zenuwachtig haha. Heb alleen nog maandag les en dinsdag voor het examen :grin:

Kneiter! Misselijk en alles. De les vorige week ging niet super goed maar het voorrijden ging gelukkig heel soepel :slight_smile:

Super gedaan @Anna88! Gefeliciteerd!

@FrootLoops en @blair alvast heel veel succes met jullie examens!

3 likes

Ik heb straks mijn eerste rijles en ben echt zenuwachtig ervoor en zie er ook wat tegenop

Hoe ging het?

Gefeliciteerd! 30uur is niet veel, dan heb je toch ergens een talentje haha

1 like

Heeel veel succes alvast! Get gaat goedkomen. Bij mij gingen m’n lessen voor het examen echt heel slecht, maar mijn examen ging daardoor wel heel goed

1 like

Ik denk dat m’n ‘voordeel’ is dat m’n man een erg actieve bijrijder (ik breng het even mild hahaha) nodig heeft gehad sinds hij het 5 jaar geleden haalde :sweat_smile:

Best wel oke voor een eerste keer denk ik. Heb ook al volledig zelf mogen rijden met de pedalen en het koppelen enzo.

Maar ik vind het best moeilijk om de afstand tussen de auto en de rand van het voetpad of de berm in te schatten, ik rijd er blijkbaar te ver van. Moest iemand daarvoor tips ofzo hebben, ze zijn zeker welkom

2 likes

Ik vond het later in m’n lessen ook fijn om filmpjes op YouTube van Streetwize te kijken, hij legt alles ook heel helder uit met veel voorbeelden. Hij deed sommige dingen wel anders dan ik het leerde (zoals rotondes benaderen) en als ik het dan een keer nadeed kreeg ik op m’n kop, maar heb van sommige filmpjes veel meer opgestoken dan van m’n eigen lessen.

1 like

Mijn rijles ging vandaag zo slecht😭 Het was een nieuwe auto en moest echt wennen, en ook nog eerste keer in het donker rijden. Ik raakte enorm gestresst op de snelweg en moest de navigatie volgen maar ging echt 6 keer verkeerd. En dit terwijl het juist zo goed ging de vorige les. Ik raak er zo onzeker van…