Rijlessen

Ik heb 30 september mn theorie-examen! Denk wel dat het goed komt.

Goed bezig!

Maar wat een lul is dat joh, iemand met zo’n instelling moet dan vrouwen les gaan geven?
Mijne zei altijd ‘goed je spiegel gebruiken, dat moet geen probleem zijn want vrouwen kijken graag in de spiegel’ daar kon ik wel om lachen

Ik heb dit boek van iemand gekregen om te oefenen. Kan ik deze nog gebruiken? Hij komt uit 2015.

zeker! de meeste algemene regels zullen niet gauw veranderen.

wel opletten met andere dingen, zoals wetten of nieuwe regels (iets met kinderstoeltjes dacht ik uit mijn hoofd)

beste is natuurlijk wel een boek van niet ouder dan 2 jaar ofzo, maar goed misschien kun je daar nog aan komen? betekent niet dat deze niet bruikbaar is, zeker wel ook!

1 like

Awh dankje voor je snelle antwoord! Ik denk dat ik deze dan eerst ga gebruiken om door te lezen en ik wil dan op www.theorie-leren.nl examens kopen om te oefenen. Als ik nog aan een jonger boek kan komen gebruik ik die. Komt vast goed :smile:

M’n rijles ging vandaag goed. Het was de tweede keer en ik heb vandaag vooral veel bochten gemaakt en het knipperlicht gebruikt. Ik heb zelfs twee keer gekeerd op de weg. Oh en ik heb vandaag geleerd dat het stuur automatisch teruggaat. Is voor velen vast heel logisch, maar was voor mij echt een openbaring :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik kan er echt heel slecht tegen als ik een foutje maak en daar blijf ik ook lang over na denken tijdens het rijden, waardoor ik nog meer fouten maak en alles bergafwaarts gaat. Heb al 50 lessen gehad (en ik ben gezakt voor mn examen) en ik blijf met dit probleem zitten. Heeft iemand er tips voor? De grootste belemmering ben ik echt zelf

Hahaha dat het stuur automatisch terug gaat werd mij ook uitgelegd, echter dacht ik ook dat dat met 10 km per uur rijden ook het geval was, en bij mijn eerste bocht gebeurde dit dus niet, waardoor we gelijk de stoep op reden en bijna een paal raakte :joy::joy:

Ik kom mij hier ook melden, niet voor mijn autorijbewijs maar voor de motor! Een les gehad, het is zo raar om ineens weer alles te moeten leren. Zijn hier nog meer met hun motorrijbewijs bezig? @Maruti jij sowieso toch?

Ik meld mij ook! Volgende week eerste rij-examen. Vandaag een-na laatste les gehad en het ging zoo slecht. Wel drie ingrepen gehad. Terwijl het afgelopen tijd zo goed ging
 Zo zenuwachtig voor volgende week

Opzich wel een goeie tip! Ik wil het dan juist allemaal goed doen dat het daardoor mis gaat haha. Hoop dat het gaat werken volgende week! Wanneer moet jij?

Nou ik heb natuurlijk rijles gehad bij de nieuwe rijschool, was hardstikke leuk. Afgelopen donderdag had hij de rijles gecanceld via een appje omdat hij ziek was. Toen een nieuwe datum afgesproken, en toen kwam hij niet opdagen want hij was het vergeten. Zit ook echt niet mee. Ik geef het nog een kans, en anders vraag ik om een ander.

Ik heb dus echt een beetje het idee dat ik op een dood punt beland ben. Heb echt al wel veel lessen gehad, 54 lessen van 50 min. Wel verspreid over ruim 1,5 jaar dus veel tussenpozen gehad. De eerste 15 lessen kwam ik moeilijk op gang door angst/zenuwen. Die kreeg ik langzaam maar zeker steeds meer onder controle. Het besturen van de auto zelf gaat nu echt bijna perfect, dat is geen probleem meer.
Maar iedere les zijn er wel weer wat dingen die fout gaan of niet lukken en het is ook elke keer wat anders, heel frustrerend. Krijg echt het idee dat ik de laatste 10 lessen geen meter opgeschoven ben. En ik heb er al zoveel gehad dus ik wil nu gewoon echt wel een keertje klaar zijn.

Hoe vaak heb je les?

1 keer per week ongeveer

Ik heb ook iets van 80-100 lessen gehad en ben uiteindelijk tijdens een faalangstexamen met hakken over de sloot geslaagd en nu rij ik overal heen in auto’s van mijn werk. Het gaat de een gewoon wat sneller en makkelijker af dan de ander. Hou vol en hou hoop, komt wel goed!

Dan zou ik idd kijken of je vaker/langer kan lessen. Ik kreeg 2 Ă  3x per week les en dan meteen 2 uur achter elkaar. Heb je veel meer aan!

1 like

@monkeyslut @Nidorina Zou ik zelf wel tijd voor hebben maar les bij een particulier met overvolle agenda die daar helaas geen ruimte voor heeft
 en om nu nog te switchen van rijschool zie ik eigenlijk ook niet zitten want de instructeur zelf is wel heel fijn.

En thanks @Luzarl die deed me wel echt goed :blush:

1 like

Ah dat is balen. Heb ik ook gehad. Bij mij heeft het ook geholpen om vaker in de week te lessen. Omdat mijn rijschool ook zo vol zat ben ik de lessen al weken van te voren gaan plannen. Zo kan hij je bijna niet weigeren als hij nog niks verder heeft gepland

Ik heb over 3 weken een dagcursus theorie + examen. Als ik dat examen haal ga ik beginnen met praktijk lessen. Ik vind het idee dat ik een auto ga besturen echt doodeng. Ik heb 4 jaar geleden zo’n gratis proefles gehad en toen had ik moeite met sturen, dus ik ben benieuwd hoe dat nu gaat.