Ik heb vandaag mijn eerste les gehad! Ik vond het van te voren zo eng en was heel zenuwachtig. Maar het ging best oke en vond het zelfs wel leuk. Begonnen met gas geven en sturen, daarna ook koppelen en remmen, en schakelen van 1 naar 2. Aan het einde van de les was het wel veel informatie en zit de juiste volgorde er nog niet helemaal in, maar ik ben zo blij dat ik een goede eerste les heb gehad en de volgende keer zelfverzekerder die auto in kan stappen.
Voor de tweede keer gezakt Nu ben ik er ook echt een tijdje klaar mee. Ik heb stage komende maanden dus had ook geen tijd om te lessen maar ik voel me echt heel kut en ik heb het geld zowat niet voor nog meer lessen en een examen
Zelfde als vorige keer, ik wil te snel op rotondes/uitrit en dan wordt het steeds net wel of net niet. Maar mijn gedachte is altijd van ik moet dit snel doen want anders gaan ze zeuren over doorstroming. Maarja had beter te rustig kunnen gaan dan te snel.
Ja precies!
Ik heb nu afgesproken met mijn instructeur dat ik weer terugbel als ik weer tijd heb na stage, hij zei zelf dat hij 10 lessen aanraadde. Ik hoop dat ik tegen die tijd een baantje kan vinden dat ik dan snel weer kan sparen. Ik heb wel geluk gehad, ik had namelijk een deal van anwb waarbij examen en her gratis waren dus dat scheelt wel veel (al is anwb volgens mij wel veel duurder dus heb het er ook wel weer uit)
Dankjewel
Ik heb vandaag weer een rijles gehad, en het ging echt goed! Het gaat gewoon elke keer steeds beter en dat is heel fijn.
Het enige vervelende is dat mān vader daarna altijd van die passief-agressieve opmerkingen maakt die suggereren dat ik niet snel genoeg ben. Vindt het altijd zoān naar gevoel geven, vooral als ik blij uit die les kom.
Wat flauw van hemā¦ Ik zou laten merken dat je dat niet leuk vindt/dat het je niet helpt om wel sneller af te rijden. Trouwens, wat is nou het doel? Dat je snel afrijdt of dat je straks veilig de weg op kan? Mijn motorlessen duren ook wat langer dan gemiddeld, maar dat had voornamelijk met onzekerheid te maken. Ik baal soms wel dat het langer duurt/meer geld kost. Maar ik wil liever straks met veel zelfvertrouwen op de motor kunnen stappen dan straks na de winter niet meer durven ofzo.
En @NInja wat rot! Je komt er uiteindelijk wel!
Ja, ik heb het al een paar eer gezegd, maar het komt niet helemaal binnen
Ik ben voor de rest tevreden, en mn instructeur is ook tevreden, alles gaat gewoon goed. Ben liever ook veiliger en zeker op de weg, dan te snel willen, en het dan toch niet kunnen.
Ik vind dat ik niet echt stappen maak. Heb inmiddels 8 lessen achter de rug, maar ik heb nog steeds moeite met schakelen. Een bocht of haaientanden aan zien komen, gas los, koppelen en dan schakelen naar 2. Ik vind dat allemaal lastig. 9 van de 10 keer vergeet ik het, en kijken vind ik ook nog lastig soms. Ook schakel ik soms verkeerd, en zet ik hem in zn 3 ipv 1 met het stilstaan, waardoor de hele bende keihard afslaat natuurlijk. Ook gingen we 20 meter achteruit proberen, maar dat gaat ook te snel, ik stuur niet goed en ga gigantisch scheef. Elke les lijkt nog steeds op rijles 4 toen ik het pas net begon te leren. Ik les twee keer per week en kijk er enorm tegenop en bel dan het liefst z.s.m af, terwijl ik hem ook zo snel mogelijk wil halen. Vreselijk.
Het is echt niet gek dat je nog moeite hebt met deze dingen na 8 rijlessen hoor. Je leert in een keer allemaal nieuwe dingen en het is logisch dat het tijd nodig heeft voordat je alles goed doet.
Deze reacties stellen me echt gerust. Was echt bang dat ik zoān special snowflake was die het weer niet kon haha.
Ik ga om 18:00 weer rijden. Ben ook telkens vooraf bang dat ik mezelf ik een ongeluk help, terwijl ik achter het stuur heel rustig ben. Ugh helpt allemaal niet mee
Awh je hebt pas 8 lessen gehad joh, dat je dat nog niet allemaal perfect kan is echt normaal hoor! Komt echt goed!!!
Pff ik moest tijdens de spits in- en uitvoegen op de snelweg en het ging echt zo slecht! Vond het lastig om in te schatten waar ik de lesauto tussen kon zetten, waardoor ik echt erge fouten maakte. Zo sneed ik bijvoorbeeld iemand afā¦ Super rot
Het ging toch wel goed vandaag Veel rotondes gedaan. Snelweg gaat me wel heel goed af, maar alles met kijken en woonwijken etc is gewoon heel lastig. Merk dat ik het fijner vind met mijn mannelijke instructeur dan met de vrouw. Hij geeft me veel meer ruimte om mijn fouten te herstellen terwijl zij juist enorm ingrijpt. Denk ook dat dat de reden is dat ik me onzeker voelde.
Heb echt zoān zin om straks zonder die vent naast me te rijden. Vind het irritanter dat ik hem de hele tijd in mān hoofd hoor praten dan dat ik het autorijden nog lastig vind. Wil gewoon mān eigen stijl een beetje kunnen gaan ontwikkelen.
Nog 2x 2u tot tussentijdse en dan nog 3x2 tot afrijden. Iep, heb er nu 2/3 opzitten. Zodra hij ook zegt āzo, we gaan nu een examenroute rijdenā dan rij ik meteen gespannen. Even die faalangst onder controle krijgen vooral
Gister mijn 10e les gehad, en dan vandaag en morgen ook weer. Schakelen gaat echt al veel beter, en ik let ook veel meer op de verkeers regels nu ik de auto onder controle heb. Ik zie er nog steeds telkens tegenop, want ik heb er een hekel aan als iets āmoetā en dit is echt een moeten geval, en vind dat ik niks meer aan mijn avond heb op deze manier. Maargoed. Zit al weer bijna op de helft van 30 lessen, dus als ik het 3x per week vol blijf houden ben ik er zo.
Met hoeveel lessen reden jullie voor het eerst op de snelweg? Ik heb er namelijk nu 22 gehad, maar nog niet Ć©Ć©n keer op de snelweg gereden. Terwijl ik volgens mijn instructeur prima rijd en nog ongeveer 25 lessen nodig zou hebben. Nu heb ik wel vaak een beetje moeite met snelheid maken, vind dat toch een beetje eng. Dus misschien valt dat op ofzo.
Deed het de derde les (les in blokuren). Zou het gewoon even vragen, als hij je zo heeft ingeschat is het wel lekker voor jou om daar ook ervaring mee te krijgen
Na les 4 ging ik de snelweg op. Hij gaf wel aan dat het per leerling anders is, en dat hij wel risicoās neemt etc.
Het js trouwens wel zo dat hij het constant over vrouwen heeft, en zegt dat hij op volle Nederlandse vrouwen valt etc etc. Ik weet niet maar als ik er over na denk gaat het 9 van de 10 keer over vrouwen en vind ik het ongemakkelijk worden? Hij verteld ook alles over andere leerlingen (dat de moeder is gescheiden van een bloedmooie leerling en dat die moeder ook bloedmooi is) en dat als ik zeg hard te gaan lopen/afvallen dat ik dat niet moet doen, want slank is ālelijkā en mannen die daar op vallen zijn mietjes.
Ik wil eigenlijk mijn neef appen over hef feit dat hij zo doet (hij heeft ook bij hem gelest) en twijfel om over te stappen. Het is wel dat hij echt tijd vrijmaakt, en zorgt dat ik gewoon 3x per week na werktijd kan lessen. Maar ugh, ik weet niet?
Heb je nog een beslising genomen? Ik zou me hier dus totaaal niet comfortabel bij voelen bij zoān vent.