Mond op mond reclame is het beste! Mijne was ook maar een eenmanszaakje maar kreeg zowat al zn klanten viavia.
is het niet mond tot mond?
OH JA
Na mijn gezakte examen zit ik echt een stuk onzekerder achter het stuur Voor mijn examen was ik er echt zeker in en nu gaan dingen steeds weer fout. Ik moet blijkbaar ook mijn bijzondere verrichtingen opnieuw doen op het herexamen, zo kut hahah ik heb al die dingen al vet lang niet meer gedaan. Ik ben een ramp in alles wat parkeren betreft, dus ik hoop dat ik mag keren met steken.
Zijn jullie wel goed in fileparkeren, achteruit parkeren etc? Ik weet waar ik op moet letten maar ik heb dat inzicht gewoon niet in de auto?
Ah wat rot! Het helpt dus niet om te denken dat het eigenlijk alleen met rotondes te maken had en je het verder prima doet? Ik zou proberen alleen daar op te focussen en voor de rest te denken ik kan het best!
Fileparkeren heb ik sinds m’n afrijden (5,5 jaar geleden) maar 1 keer gedaan omdat het niet anders kon. Was ik heel slecht in tijden de lessen, maar met meer ervaring en je eigen auto gaat dat prima. Achteruit in parkeren doe ik ook bijna niet. Maar, als je meer ervaring hebt doe je zulke dingen veel meer op gevoel en echt niet meer adhv de trucjes die je hebt geleerd. Daar heb je nu niet zoveel aan, maar inzicht komt pas al je meer ervaring hebt is mijn idee. Kun je niet vragen/voorstellen om vooral op die onderdelen te oefenen? Ik ben nu begonnen met motorlessen en dan de voertuigbeheersing. Dat ging eerst echt ruk (incl 4 keer vallen verdeeld over de eerste 3 lessen), dus ik zag 't even niet meer zitten. Heb doorgezet en andere onderdelen gaan nu met wat meer ervaring best aardig. Behalve het maken van een u-turn tussen pionnen. De pionnen maken me echt onzeker, maar ook omdat ik met die oefening steeds viel. Ik begrijp die onzekerheid dus wel… Heb nu gevraagd het elke les even te laten terug komen, dus elke les oefenen, en dan hopen dat het gaat lukken of dat ik het inderdaad niet op m’n examen krijg.
Zet 'm op, t gaat je lukken!
Nou ik stuurde gelijk de stoep en grasveld op Wist echt niet wat ik van het stuur kon verwachten! Herpakte mezelf wel goed, dus het sturen ging daarna wel echt goed. Zijn ook naar een ander stuk stad gereden, en hij gaf ook wel aan dat ik het goed deed. Mocht later ook gassen, dus voelde wel goed ofzo! Hij lette ook echt niet op de tijd dus ik ben anderhalf uur bezig geweest. Was zelf heel rustig, maar het idee dat er zo veel verkeer is (spits) zorgde wel voor spanning. Ik was wel heel rustig, en de adrenaline komt nu pas, maar jeetje! Vrijdag heb ik les 2!
Heel herkenbaar, zit nu al te struggelen met sturen/richtingaangeven, op de weg letten en gassen. Maar er komt nog zo veel meer bij
Ik was niet goed in fileparkeren nee. Had gelukkig vrijstelling.
Een vriend van me reed af en verpestte ‘t fileparkeren ook. Gewoon geslaagd. Het gaat er niet om dat je hem in 1x erin rijdt, maar dat je het veilig doet Dus goed kijken terwijl je het probeert.
Nu ik de laatste tijd best vaak moest file parkeren lukt het me steeds beter, maar ik doe het niet meer met die trucjes, ik draai hem gewoon in en kijk terwijl ik erin rij een beetje of ik bijna tegen de stoeprand ga en draai dan wat bij ofzo. Ik doe meestal maar wat maar lukt verrassend vaak. Helaas mag je dat volgens mij niet op je examen doen.
Haha maar stuurbekrachtiging is ook insane. Je hoeft vaak maar een paar cm te draaien en je zit al op de andere weghelft.
Gelukkig ging ‘t verder goed!
Tuurlijk leer je het! Maar leren kost helaas tijd en veel doen, en fouten maken.
Ik heb mn 2e rijles een uur eerder, dus ipv 18:00 staat hij over 10 minuten al voor de deur. Ik ben zo zenuwachtig en bang dat het nu ineens heel fout gaat. Of dat ik niet meer kan sturen ofzo.
Je kan het!! Succes!
Dankjewel! Ben echt misselijk hiervan haha
Oke zenuwen voor niks Het ging heel goed, ging nu ook koppelen en remmen, en hij dacht zelfs dat ik had geoefend. Dus ik ben blij. Volgende week misschien even niks ivm vakantie van hem, dus hoor dat vanavond pas.
Hoevaak hebben/hadden jullie les? Ik neig zelf naar 2/3x per week.
Eerst 2x per week en een les duurt 100 minuten bij mij. Nadat ik mijn tussentijdse toets had gehaald nog 1x per week
De les gister ging wat moeizaam, schakelen erbij gedaan, maar zit nog een beetje te struggelen met remmen/koppeling indrukken. Ga komende lessen echt dit vaak herhalen, maar ik focus me dan zo op het nieuwe, dat ik de rest vergeet? Heb nu ineens een stuk minder zin in de les morgen.
Totaal niet gek hoor! Nieuwe dingen leren is ook gewoon heel leuk. Merk dat het vandaag toch wel goed ging. Vorige week woensdag had ik mijn eerste les, en nu 4 lessen verder maak ik me totaal niet druk meer om het sturen, terwijl ik daar eerst het meest tegenop zag. Het is wel leuk om je eigen groei zo snel te zien, maar ook wel confronterend als je iets fout doet. Ik ben best onzeker, dus dan voelt het echt als falen.
Superlief dat je je moeder daar zo blij mee kunt maken. Voelt dan extra leuk, haha Op hoeveel lessen zit jij nu ongeveer?
Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald en ik vind het zo raar om zonder begeleider te rijden. Ik rij in onze eigen auto nu (nog maar 2x gereden hoor) en het is ook echt wennen aan een, voor mij, andere auto. Schakelen gaat minder vlot dan in mijn lesauto bv.
Ik was ook zo teleurgesteld gisteren tijdens mijn eerste ritje want ik wou zo graag tonen aan mijn vriend hoe goed ik al kon rijden haha.
Bij extreme vermoeidheid, gewoon gaan of toch afbellen? Ik heb deze week twee keer gelest, en ben door priveredenen echt kapot. Zit op werk mezelf wakker te houden met limonade, maar moet om 18:00 lessen. Wat kan ik het beste jn deze situatie doen? Ik vind het ook weer zo stom voelen om af te zeggen
Ik zei dan meestal af, had anders echt een slechte les en dat vond ik zonde van het geld🙈
Ja dat is ook weer zo ja!