Ik heb dinsdag mijn eerste rijles! Kan iemand me een beetje vertellen hoe dat er aan toe gaat?
Ik net voor het rijden! Wel handig hoor. Dan weet je alle regels al, en hoef je ook minder bang bij kruisingen te staan van Uhh hoe zit dit? En weet je ook precies op welke wegen jij voorrang hebt etc.
Verschilt per rijleraar maar bij mij was mijn proefles alleen sturen en een beetje gassen en remmen op t eind, had nog nooit gereden. De eerste echte les ging ik oefenen met schakelen en gassen en remmen, en hellingproef.
Ik heb morgen mijn theorie examen. Hebben jullie nog tips? Ik ben echt bang dat ik het niet ga halen.
https://www.theorie-leren.nl/details/auto/auto-1-uur-online-examentraining.html
Heb hier een 1 uur training gekocht. Ik was meestal met 10 minuten wel klaar met een examen en kon er zo 6 doen. Alles wat fout was gescreenshot om nog door te nemen. En ik vond de YouTube en insta filmpjes van Theorietoppers fijn om even wat instinkers te weten (kwamen veel situaties van hun beschikbare filmpjes al in mijn examen naar voren, heb niks gekocht ofzo).
& Succes!!
@jetlag mijn eerste les was schakelen, gas en uiteindelijk ook remmen. Wat stuuroefeningen op industrieterrein en zowel daar als in woonwijken rondgereden.
Dankjewel!
Ik heb mijn herkansing voor het praktijk ingepland, 14 augustus mag ik alweer! Ik had eerlijk gezegd zin om een pauze te nemen en een tijd niet meer aan lessen te denken, maar ik was echt bang dat ik er dan nooit meer aan zou beginnen of alles zou verleren.
Voor mensen die net beginnen: laat het op je af komen en probeer het niet in 1x perfect te willen doen. Het is logisch dat niet alles meteen goed gaat, vooral als je nog nooit eerder hebt auto gereden.
Voor theorie raad ik aan heeel veel oefentoetsen doen, zorg dat je weet hoe het examen te werk gaat. En schrijf je fouten uit de oefentoetsen ook op zodat je kunt blijven leren van je fouten
Goed dat je dit niet hebt gedaan! Ik heb dit 6 jaar geleden wel gedaan en ben dus pas een paar weken geleden weer gestart. Echt zo veel spijt van. Als ik er nu aan denk dat ik al zes jaar lang niet met het ov had gemoeten, dat had me zoveel tijd en geld bespaart. Gewoon doorzetten! Over een paar weken ben je er blij mee. Alvast succes met je examen, je kunt het!
Had net mijn proefles en ik vond het echt beetje spannend op de weg. Maar het ging geloof ik wel aardig, heb 26 lessen nodig. Geen idee of dat langzaam is haha.
Dankjewel!
@Jetlag 26 is best wel weinig! Vind het wel een gek aantal haha niet afgerond of zo. Mijn totaal zit uiteindelijk op 50 als ik het wel haal (rip spaarrekening) maar ik ben blij zodra ik het heb
26 is heel weinig! Zijn het dubbele lessen?
Ja, zijn lessen van 75 minuten. Sorry had ik er even bij moeten zetten!
Vraag me wel echt zo erg af of ik het ooit ga leren? Al die handelingen: sturen, kijken, koppeling, remmen alles tegelijkš„µ
Gaat je lukken! Ik heb er nu ehhh 16 uur op zitten (8 lessen) en gaat al voor een heel groot deel vanzelf. Kom alleen nog altijd in de knoop bij terugschakelen na snelwegen en stoplichten die dan uit het niets verschijnen
Ik was ook wel echt nog op die man aangewezen haha. Ik vertrouwde er ook wel echt op dat hij ingreep als ik dingen fout deed enz. Dacht ook paar keer van: jeetje hij zal maar paar keer niet opletten? Ik was me echt nog niet bewust van de omgeving. Maar ja, hoop idd dat dat vanzelf komt!
Ik ben altijd zo vreselijk zenuwachtig voor mijn rijlessen, zit nu alweer de hele ochtend te zenuwpezen terwijl ik echt een hele fijne instructeur heb nu en ook nog eens ben overgestapt van schakel naar automaat.
Ik begin nu echt heel zenuwachtig te worden. Het is een best onbekende rijschool, maar 3 vrienden zijn daar ook geweest en ook geslaagd dus het zal wel goed zijn. Maar alsnog ineens ben ik bang dat alles fout gaat, helemaal omdat ik 0 ervaring heb
Ze kunnen bij alles wat mis lijkt te gaan echt razendsnel ingrijpen, iedereen loopt in het begin met alles te stuntelen. Het gevoel voor de auto komt vanzelf, vooruit komen is ook al heel wat Succes!
@HenkdeMol Ik wil elke keer de dag voor mān rijles hem ook weer annuleren en zit de hele ochtend met buikpijn. Zo blij als ik er uiteindelijk vanaf ben.
hee heb jij al een praktjk examen gepland staan?
Ja 2 september mag ik weer!