Rijlessen

@NInja Ja hardop alles benoemen wat op de situatie van invloed kan zijn hielp mij idd ook goed!
Na verloop van tijd wordt het een gewoonte en is dat niet meer nodig.

Iemand nog tips of geruststellende woorden voor de tussentijdse toets? Ik heb hem volgende week dinsdag! Heb vrijdag nog een les, hoop dat we daarin nog veel oefenen want kan nog niet alles even goed😅

Ging vandaag achteruit inparkeren, heb echt dat inzicht niet om hem tussen de lijntjes te krijgen

Nou dat oefenen ging helemaal mis, kreeg ook lekker een preek van 10 minuten wat ik allemaal wel niet fout deed… niet echt een leuke voorbereiding voor dinsdag. Had echt veel moeite met niet te huilen :roll_eyes:

Ik vind mijn instructeur zo kut, hij focust op alles wat mis gaat en geeft nooit complimenten. Mijn tijdelijke instructeur stond er zoveel positiever in dn daar keek ik ook veel meer uit naar mijn lessen.

bij mijn school had je de optie om te wisselen van instructeur als het niet klikte of als je je niet op gemak voelt
wellicht kan dat bij jouw school ook? zeker doen dan hoor! en is echt niet raar. mijn instructeur vertelde dat hij al aan aantal keer een switch heeft meegemaakt, het is immers wel een soort van coach van je he waar je een langere tijd mee optrekt. echt niet vreemd ofzo om dit aan te geven

ik wilde hier delen dat ik al een aan aantal x heb gebobt! het zelf rijden gaat echt steeds soepeler :smile:

3 likes

Indd misschien goed om te wisselen, dit klinkt niet alsof het een leuke leeromgeving is. Anders even reviews op facebook kijken bij andere scholen, vaak kun je aan de enthousiaste reacties wel wat aflezen. Of rondvragen in je omgeving of op Social media, ik had de mijne ook via via.

ja ik bedoel dus switchen van instructeur bij dezelfde rijschool!

Nemen de zenuwen voor de lessen wat af uiteindelijk? Zometeen derde keer en ik ben steeds zo nerveus vooraf. Tijdens gaat het prima maar daarvoor moet ik ook altijd wel een keer huilen er van. Zo’n kutgevoel.

Ja bij mij wel! Ik was ook superzenuwachtig telkens maar dat nam wel af. Omdat ik ook kon relativeren waar ik bang voor was (ongeluk/iets heel doms doen/onveilige situaties), dit gebeurde namelijk in m’n voorgaande lessen ook niet! En ik vertrouwde mijn instructrice ook heel erg, dat heeft denk ik ook wel meegeholpen.

Ik deed vantevoren trouwens wat ademhalingsoefeningen zodat ik niet zo gestrest instapte.

1 like

Ik moet volgende maandag op voor mijn praktijk examen! Iemand laatste tips of dingen die ik niet moet vergeten? Ervaringen die jou geholpen hebben oid? Ik ben (nog) niet zenuwachtig dus hoop dit een beetje vast te kunnen houden. Komt denk ik omdat mijn instructrice vandaag zei dat ik perfect had gereden dus heel blij mee.

Linkje over rijschool die met de noorderzon is vertrokken, veel gedupeerden. Wow. Hier keek ik stiekem wel eens naar als ik de advertenties voorbij zag komen. Onbeperkt rijlessen en examens. Klonk ook wel te mooi om waar te zijn. Gelukkig niet gekozen voor deze rijschool! Hopelijk ook niemand hier.

Ik had zelf nog nooit van deze gehoord (andere regio) maar het is inderdaad te mooi om waar te zijn, zo’n geldsysteem werkt echt niet, dat had hij van tevoren wel kunnen verwachten.

Alsnog heel flauw voor alle leerlingen en mensen die voor hem werkte, denk eigenlijk niet dat ze hun geld nog terug krijgen.

Heb mijn vrijstelling gehaald met de tussentijdse toets! Er gingen wel ook veel dingetjes mis helaas maarja dit was dan ook tussentijds en niet eindexamen.

7 likes

Theorie gehaald :partying_face::tada: Op naar praktijk (moet nog inplannen)

11 likes

Heeft iemand nog tips voor achteruit vak parkeren? Ik leer het nu zo:

Drie lijnen naar voren, de derde lijn moet op het midden van het voorste raam zitten en vanaf daar moet ik insturen terwijl ik achteruit rijd.

Ik heb alleen nog geen enkele keer op die manier goed in het vak gestaan. Als m’n rijinstructeur ook zegt dat de lijn in het midden zit, zie ik ‘m al voorbij het midden? :woman_shrugging:t2: Waarschijnlijk omdat ik langer ben dan hem, maar toch…

Ik leer hem met 1 auto/vak er tussen. Dan inderdaad het midden van het extra vak tussen de 2 ramen in het midden om daar helemaal in te draaien. Is eigenlijk nog nooit fout gegaan daarmee.

Leeg vak (of auto) - midden
Auto
Hier wil ik mijn auto

Maar raak altijd super in de war als ik andere uitleg zie want iedereen heeft blijkbaar andere truucjes.

@Axolotl ja ik heb het ook geleerd zoals @Anna88

Zoiets als dit:

Maar dan de deurstijl tussen de 2 ramen hou ik in het midden van vak 3.
Misschien sta je niet goed in het vak omdat je te vroeg terugdraait ofzo? Gelijk helemaal insturen als je achteruit gaat en echt pas als je bijna recht staat draai je 1,5 x je stuur terug.

3 likes

Maar trouwens, als je instuurt en je ziet dat je toch niet helemaal goed gaat kun je makelijk even bijsturen. Dit vind ik zelf 1 van de makkelijkste inparkeer mogelijkheden. Zelfs vooruit een vak in kan ik nog verpesten :sweat_smile: Achteruit vak in gaat bijna altijd wel prima. En corrigeren is ook vaak na 1x wel gelukt. Vind ik dan :no_mouth:

Ik cheat altijd met achteruit in parkeren door de auto schuin te zetten en dan op je spiegels in te draaien. Gaat eigenlijk altijd goed.

Maar goed, dat zal met rijles vast niet mogen

Ik weet niet of je inmiddels een beslissing genomen hebt, maar ik ben ook halverwege veranderd van instructeur, bij dezelfde rijschool, en dat heeft zo erg geholpen! Ik raak best snel in paniek in de auto en die eerste reageerde daar heel heftig op, met stemverheffing en onbegrip. Ik kon dat echt niet meer hebben en keek zo op tegen de lessen. Die daarna was zo rustig, “ja je hoort me wel als het echt niet goed gaat, toch?” :+1:t2:
Dat jij je op je gemak voelt in die auto is super belangrijk

1 like

Ja mee eens @NInja ben nog steeds zo blij met de keuze om aan te geven dat het echt niet klikte met mijn instructrice en heb daarna ZO’N fijne instructeur gekregen. Hoor die eerste nog tegen me brullen en zat bij die vrouw ook vaker huilend dan niet in die auto; bij die man is me dat niet meer gebeurd. Zo belangrijk dat je je instructeur een beetje OK vindt en enigszins ontspannen in de auto zit. Als je kan zou ik echt wisselen hoor, kan je net vragen of je die tijdelijke instructeur permanent mag?

2 likes

Ik was helemaal vergeten te posten dat ik mijn ttt heb gehaald :tada: Moet nu alleen nog de puntjes op de i zetten wat betreft vlotter rijden en dat is het wel het meest lastigste maar oke.
En @NInja ik zal ook van instructeur veranderen! Ik heb vaker van mensen gehoord dat ze zijn veranderd van instructeur, dus dat is helemaal niet gek oid.

6 likes