Ja ik! Net weer gelest en het rijden gaat vlot, maar moet echt snel dat theorie-examen halen, dus graag!
Net weer rijles gehad, ben wel echt blij dat er al iets van verbetering zit in het steken, dat kon ik écht niet de eerste (en tweede) keer toen we gingen oefenen. Ik heb alleen vaak nog moeite bij kruispunten om genoeg af te remmen om de situatie te overzien maar niet zodanig dat ik te langzaam ga en naar zijn 1 moet schakelen
Voor het eerst rondjes gereden in de auto van mijn vriend maar vind het zó spannend en eng en de bediening van zijn auto voelt echt heeeel anders dan de auto die ik natuurlijk gewend ben pffff kreeg t steeds benauwd als er een auto in de buurt kwam :’)
Ik wil ein-de-lijk gaan beginnen aan rijlessen, heb het zo lang uitgesteld. Ik wilde gewoon echt niet haha. Maar ben bezig met theorie, heeft iemand nog een goede samenvatting of weet ik veel iets om het gemakkelijker te maken?
Mijn instructeur heeft 2 weken vakantie dus ik had nu les van iemand anders (en volg ende week ook nog 2x) en hij is zóveel leuker echt zo stom dat ik niet altijd les van hem heb We gingen voor het eerst op de snelweg, echt zo chill is dat!
Het enige wat ik jammer vond is dat ik het altijd fijn vind als degene na mij ook fouten maakt want dat voelt altijd van ‘ik ben niet de enige die veel fouten maakt en alles moet leren’ etc. maar ze was pas op les 8 en reed echt bijna foutloos, zo jaloers Maarja beter voor haar
Door dit topic durf ik nu ook weer te gaan rijden na zo’n 7/8 jaar. Heb rijbewijs gehaald halfjaar gereden en daarna nooit meer achter het stuur gezeten. Morgen eerste opfris les benieuwd of ik nog kan schakelen…
Ik hoor echt heel vaak van mensen dat dat zo in je systeem zit dat als je het na een tijdje weer oppikt je merkt dat je het helemaal niet zo verleerd bent als je zelf misschien denkt en dat het eigenlijk wel vanzelf gaat!
Gefeliciteerd met je theorie!
En zo herkenbaar dat tweede, ik straks ook 3 weken geen rijles, ben zo bang nu al pff
Yes inderdaad het viel echt helemaal mee. Schakelen was beetje wennen maar zat blijkbaar toch nog ergens in mijn systeem opgeslagen. Alleen het goed (vooruit) kijken en afstand inschatten met invoegen etc moet ik wel weer even oefenen. Parkeren nog niet gedaan. Dus weet nog niet hoe dat gaat. Maar wel direct op de snel weg gegaan en zelfs stukje file gereden😅.
Ik heb ook al 3x op de snelweg gereden en vind het nog steeds lastig om in te schatten wanneer ik kan gaan invoegen. Ohja en moest voor t eerst met een tomtom rijden en dat vond ik echt kut. Je moet zoveel tegelijk doen en dan ook nog op dat schermpje kijken
heb inmiddels zo’n 4-5 keer autogereden nu nadat ik mijn rijbewijs heb maar moet echt nog wennen hoor! de auto viel trouwens ook 2 keer uit en toen werd het groen… al die auto’s achter mij ongeduldig toeteren zo kut haha. maar langzaamaan wen ik er steeds meer aan!
denk wel al dat ik een snelheidsboete te pakken heb, ergens waar ik 50 mocht reed ik 56… en echt, dat heb je bijna niet in de gaten joh. zondee… maarja
Vind je het eng om alleen te rijden nu? En is het veel verschil met jouw eigen auto ten opzichte van je rijles auto?
Is het te merken dat ik druk met m’n rijbewijs bezig ben hahah, zoveel vragen
haha ik heb nog geen eigen auto helaas maar de auto’s van vriendinnen en mijn vriend en omg ja dik verschil ik reed in een superdeluxe mercedes diesel en de auto’s van mijn vriendinnen/vriend zijn dat niet + benzine
je moet wel echt wennen aan de bediening en bijv. t pakpunt koppeling/gas maar het idee is natuurlijk wel gewoon hetzelfde, kwestie van km’s maken in een andere auto en je went er aan net zoals je rijles auto
en ja ik vind het heel eng om alleen te rijden vooral het idee dat niemand mij kan corrigeren en kreeg het nog steeds een beetje warm van de auto’s om mij heen, maaaar het went langzaam
denk dat het bij mij gemiddeld langer zal duren voordat ik er echt gewend aan ben en met super dik zelfvertrouwen rondrijd + het zou enorm schelen als ik een eigen auto had!
wat ze zeggen is wel echt waar: het is zó anders als je instructeur er niet meer bij zit. dan hangt het echt alleen van jou af
Ah oke! Thanks voor al je informatie deze avond! Wel fijn dat je dan af en toe in hun auto’s mag rijden. Ik ben heeel benieuwd hoe dat bij mij gaat zijn. Ik mag 8 juli op en hoop dat ik slaag natuurlijk, maar ik moet dus nog even wachten.
Ik zet tegenwoordig het schermpje uit en luister alleen naar de aanwijzingen. Daardoor let ik veel beter op de weg, zat daarvoor alleen maar op dat scherm te turen
Dat doe ik ook, maar ik mocht van mijn rijinstructeur niet alleen naar die stem luisteren. Moest ook op dat schermpje kijken van hem.
Ik hoor iedereen hier over een verschil tussen diesel en benzine, maar ik merk daar echt niets van. Dus dat is denk ik ook wel persoonlijk. In het begin zweette ik peentjes als ik alleen moest rijden en nu rijd ik ruim 500km per week met veel plezier. Dus het komt echt wel goed
Is er eigenlijk een app of een website waar je goed gevaarherkenning kan oefenen? Heb al wel de Rijles.nl app en de voorrang app maar wil dit ook even goed kunnen stampen
Alleen met optrekken bij stoplicht bijv is het anders met diesel en benzine vind ik. Met de diesel laat je koppeling opkomen en dan begint ie te rijden, daarna beetje gas bij en doorschakelen. Met benzine is het wel zaak snel gas bij te geven (zowat tegelijk met koppeling) anders slaat ie af. Wat mij dus ook vaak gebeurd is in het begin met benzine.
Als je heel rustig vanuit parkeerplaats wegrijdt hoef je met bezine ook alleen koppeling op te laten komen, maar snel optrekken vraagt wel om meer gas.
Das mijn ervaring iig.
Ik ben nu 30 en heb a.s donderdag mijn eerste rijles. Vind dat best spannend. Ben heel beneuwd hoe alles gaat.