Rijlessen

Aah lief, dankje! Ik hoop dat ik het na de volgende les wat leuker ga vinden… Fijn om te horen dat het herkenbaar is. Ik wil echt zo graag lekker motor kunnen rijden met dit week, maar moet wel een wat drempels over qua durven. Al weet ik ook wel dat gewone rijles ook niet meteen een makkie was en dat dat zo hoort haha.

1 like

Echt balen he… ga je nog veel lessen inplannen?

Ik vind het nog steeds lastig om gebruik te maken van de auto van mijn vriend. Het is een hele dure wagen en ik voel me er niet comfi in. Vooral sinds ik wat lakschade heb veroorzaakt door een struik tijdens een spetterende parkeermanoeuvre… :disappointed: Vraag me af hoe anders dit zou zijn in een andere wagen.

Nee denk het niet. Rijden gaat super goed en als die oelewapper met m’n vorige examen niet aan m’n stuur getrokken had omdat we anders moesten omrijden was het inparkeren waarschijnlijk gewoon goed gegaan en had ik nu een rijbewijs :sob:

Word er echt steeds chagrijniger om hahaha

Ben ff aan t teruglezen hoor. Maar mijn instructeur is een keer zonder het vooraf te zeggen op komen dagen met een automaat omdat ik schakelen ‘toch nooit zou leren’. Ik vond t een heerlijke les in die automaat want het rijdt echt heeeel makkelijk hahaha maar ik kan inmiddels gewoon prima schakelen en het is allemaal goed gekomen hoor. Ik heb toen ook gewoon aangegeven dat ik t wilde leren. Maar ik ben wel naar een andere instructeur gegaan :grimacing:

1 like

Yess geslaagd voor theorie! Wel weer typisch dat ik tussen de foute vragen 2 zag die ik op het einde had aangepast haha, maar maakt niets uit. Dat is weer een last van mijn schouders.

Worden/werden jullie ook zo bang als je kijkt naar mensen die voor jou uit die kamer komen en dan zo nee schudden naar mensen omdat ze gezakt zijn, voor mijn gevoel zijn dat er veel meer dan blije mensen.
Enige wat ik jammer vond is dat ik alleen was, had niemand om blij naartoe te lopen :sweat_smile:

4 likes

Ga vanaf zaterdag ook lessen, had laatst mijn proefles. Moest toen meteen hier schakelend wegrijden en enige wat hij deed was remmen. Over mega pittige en drukke wegen hier in Amsterdam meteen ook. Toen was ik na afloop dus super trots. En nu m’n echte les dichterbij komt, theorie moet plannen en ook al de mail kreeg dat na ongeveer 10-12 weken het tussentijdse examen is (rij blokuur per week) zakt de moed me echt in de schoenen. Voelt nu zo als een enorme commitment en hoeeee ga ik dat ooit allemaal leren?

HAha dat over je proefles had ik ook. Heb toen een klacht ingediend hoe slecht het was, hij had drie telefoons mee waar hij constant op zat en ik daar met mijn zweetkop mijn allereerste keer in de auto doen. En meteen schakelen, wtf? En ipv de 50 min was ik na 42 min al thuis.
Vette klacht ingediend en terecht gevonden dus heb mijn Geld teruggekregen en daar niet verder gelest :joy:
Fijn dat jij wel een goede ervaring had, voor mij was dat echt het gevoel van voor t blok gezet worden

Over die TTT, gaat goedkomen! Hoef je ook niet te “halen” ofzo he, meer een stand van zaken moment en eventueel bijzondere verrichtingen halen!

1 like

De vrouw van de rijschool zei vooraf “ohh, je begint altijd rustig”. Toen ik haar na afloop belde vroeg ze ook hoe het ging en was ze echt verbaasd over wat ik had gedaan. Misschien was hij ook wel een beetje me aan het testen hoor, ging van alleen de koppeling naar steeds een beetje meer en hij zei ook steeds dat ik alles snel oppakte. Maar als ik dat vooraf wist had ik echt nachten niet geslapen :wink: Hij had gelukkig wel echt alle aandacht en kwam wel goed over, benieuwd hoe de echte les gaat, zit meteen op de ring denk ik haha.

1 like

Heb je op basis van die proefles ook een advies gekregen over lessenpakket? Had ik wel namelijk, daarom gingen we ookal oefenen met schakelen om te kijken hoe ik nieuwe dingen oppikte en zelf initiatief nemen en zo.

Ik baal wel echt dat ik niet de meneer van mijn proefles kreeg als instructeur, die was zoveel leuker :sweat_smile:

1 like

Ja klopt, adviseerde me 30u :slight_smile:

Wow dat is best weinig!

volgens mij is het gemiddelde 35-38 uur!

ik had 47 uur -> :money_mouth_face:

Ja dan zit het toch onder het gemiddelde?

Bij mij was het gemiddelde 43 uur en ik had precies 43 uur les gehad. Terwijl degene met wie ik proefles had zei dat ik een gemiddelde leerling was en me een pakket van 50 uur aanraadde. Ben blij dat ik dat niet gedaan heb, afzetters waren het.

Zullen zien waar ik uiteindelijk op uitkom, zal vast stuk hoger worden :'D

1 like

o ja dat bedoelde ik ook met mijn aanvullende opmerking haha! dat 30 dus indd ‘weinig’ is

1 like

Ben ik ook benieuwd naar haha, ik kreeg 40 als advies en heb ik dus ook gedaan. Maar geen idee of het er een beetje goed uit ziet

O precies niks is goed of fout ofzo, ik had wel graag rondom het gemiddelde willen zitten maar puur en alleen om de kosten hahaha, maar ja, de investering is het 100% waard

Ja pfff wat een bedragen voor alles. Vind die gezondheidsverklaring ook echt geldklopperij.

Ja dat sloeg echt nergens op, van rijlessen leeer je tenminste wat maar dat voelde echt als weggegooid geld.