@Enthusiasm hoe is het gegaan?!?!
Soms wil ik echt stoppen met lessen omdat het zo stom voelt als je geen vooruitgang maakt of dingen niet meteen goed doet ook irritant als mijn instructeur dan geirriteerd lijkt, weet niet of dat gewoon zo overkomt op mij of dat het echt zo is maar ik voel me er zo kut door.
Ik heb heel erg moeite met schakelen en remmen als ik bij een kruispunt kom, op een rotonde moet rijden, bijzondere verrichting moet doen (vooral die vandaag want dat gingen we voor het eerst doen, in 3 stappen keren) het lukt me even niet om al die nieuwe dingen tegelijk te doen en om alles goed te timen
Ik heb nu makkelijk praten maar ik en velen met jou hebben zich zo gevoeld. (Heb nog nooit zoveel gejankt als tijdens mn lestijd) Je gaat gewoon heel vaak van die momenten hebben dat je denkt dat je het nooit zal kunnen. Maar je bent nog aan het leren en als autorijden zo makkelijk was had je ook geen les nodig. Dan kon je er gewoon in stappen en meteen goed rijden.
Ik heb achterin gezeten bij iemand die al 8 keer gezakt was en er nog steeds niks van bakte en die gaf zelfs niet op. Zag haar wel steeds iets beter worden toen ze was overgestapt naar mijn rijschool, mijn instructeur is heel geduldig en rustig. Gedraagt zich nooit geirriteerd of boos. Ik snap wel dat je daar onzeker van wordt, ik zou dat ook niet leuk vinden. Als het teveel invloed gaat hebben op je lessen zou ik wel overstappen hoor. Lessen horen leuk en leerzaam te zijn. Ik mis het lessen nu soms wel, was altijd gezellig (als ik mezelf niet gek maakte door eigen onzekerheid).
Voetganger heeft voorrang op jou als je hem van achter of voor ziet.
De groene auto ziet de voetganger van voren.
De rode auto ziet de voetganger van achteren. De gele truck ziet hem van voren.
De bordeaux auto ziet de voetganger van achteren. De roze auto mag voor de voetganger omdat hij de vg vanaf de zijkant ziet.
Kijk in de appstore naar Voorrang oefenapps.
Dankjewel voor beide antwoorden! Het doet me wel goed om te weten dat ik niet de enige ben die zo onzeker is en dat niet alles meteen goed gaat.
En dat was echt even wat ik nodig had bij de voetgangers! Ik snapte de doorgaand verkeer op dezelfde weg regel steeds niet helemaal goed maar nu heb ik hem door
Ik heb voor voetgangers geleerd:
Zie je hem van de zij, gas erbij.
Zie je hem op zijn rug, gas terug.
Herhaal ik nog steeds als ik in de auto zit, of als ik zelf voetganger ben.
Haha ik voel me echt in herhaling vallen omdat ik het hier al zóvaak gezegd heb maar ik had ook echt moeite met lessen. Misschien deed ik het niet eens zo slecht, maar ik ben zo perfectionistisch… voor mij moest het ook allemaal steeds goed gaan en in 1 x foutloos. En vooral richting het examen werd ik zo faalangstig dat 1 foutje me al helemaal kwaad maakte en ik ging janken van hopeloosheid, alsof ik NIKS kon.
Nu rij ik pas 2 maanden alleen maar het gaat gewoon prima en nu kijk ik echt terug van Waarom voelde ik me nou zo… ik kan het toch gewoon? Maar ja in zo’n lesauto zit iemand de hele tijd op je te letten of je het goed doet, dus daar ga je vaak ook fouten van maken hoor. Nu rij ik ook weleens wat schokkend of rem ineens wat te hard, maar niemand die wat zegt;) dan zit je veel relaxter in je auto.
Haha ja deze gebruik ik ook, maar dan;
Buik/rug, gas terug
Zij, gas bij
Hahaha, ja inmiddels heb ik hem bij mezelf ook zo verkort ja.
yes gehaald! in 1 keer jippieee
ging echt niet zo vlot, was niet eens mijn beste rit ooit, de omstandigheden waren ook zó slecht, een dikke vette regenbui waardoor we serieus eventjes hebben gestopt hahaha maar i did it! ik reed gewoon goed veilig en foutjes veilig opgelost
JAAA zo goed! gefeliciteerd! ook in amsterdam toch?!
neee niet in amsterdam gereden haha! en dankje dankje, zo fijn
Gefeliciteerd!!!
Whooooo!! Gefeliciteerd! Nu gaat het echte rijden beginnen:)
Hoe ging de snelweg trouwens? Stond het vast?
dankje!! wat een verademing dit zeg. qua tijd en kosten!
ja overal stond het wel vast hier… maar kwam ook echt door de harde regenbui denk ik ofzo haha, ik moest daardoor natuurlijk wel rustiger rijden dus dat was het enige voordeel wel. maar zoals ik zei, het was echt niet mijn beste rit? zo stom haha, had echt af en toe dingen waarvan ik dacht ‘oke gezakt’ hahaha, zoals dat de auto uitviel net voor het invoegen. wtf? of ja, op de weg die omhoog gaat als je de snelweg op gaat zegmaar als je snap wat ik bedoel. dus nog niet op de snelweg zelf maar wel op die verhoogde weg. echt bizar nog noooit is dat mij gebeurd, maar ik herpakte mezelf en trok heel asociaal hard op en achteraf zei hij dat ik het dus heel goed had opgelost door het veilig te houden = vaart herpakken/maken en huppakee gaan met de banaan maar ik dacht op dat moment echt OMG hoe dan. en eigenlijk heb ik vanaf dat moment ook echt gereden van ‘oke laat maar ik rijd maar gewoon want ik heb het toch niet gehaald nu’
Goed gedaan zo te horen! Ja indd zo moet je gewoon denken van Ik rij wel en zie wel wat hij te zeggen heeft haha. Dan kan ‘t alleen maar meevallen.
Heb je al een auto om in te oefenen? Mij heeft dat echt geholpen, ben gelijk gaan rijden in onze auto vanaf dat ik rijbewijs binnen had, nu gaat ‘t prima.
Wat een stomme opmerking zeg! Ik heb inmiddels al jaren mijn rijbewijs, maar kan nog steeds af en toe wel lomp schakelen. Gebeurt me meestal als ik vermoeid ben of echt met andere dingen bezig ben. Tijdens rijles had ik trouwens wel altijd dezelfde schoenen aan, met een dunne zool. Dat vind ik ook nog steeds het lekkerste rijden. Hakken of wandelschoenen met dikke zool rijdt echt een stuk minder fijn.
Wat betreft die stress, ja dat is lastig. Denk dat het het grootste deel gewenning is? En misschien proberen los te laten dat alles perfect moet. Zolang het maar veilig is.
Ja ik draag altijd vans in de auto. Ook al ga ik een dagje weg dan doe ik gewoon andere schoenen aan als ik daar aankom en weer wegga
Tijdens mn eerste rijles wilde ik mn toffe adidas aan met dikke schuimzool, nou ik had echt geen grip of gevoel met die pedalen. De tweede rijles deed ik vans aan omdat mn vriend daar ook altijd mee rijdt en dat voelde al veel beter. Sindsdien altijd vans.
Nieuw examen ingepland en kan pas in juli terecht. Ben er zo chagrijnig om.
ik heb vriendinnen met een auto om mij heen die ik veel zie dus ik zal wekelijks kunnen rijden in hun auto’s (weet alleen niet of ik daar gebruik van durf/wil maken) haha
en mijn vriend ook!