Reizen / Vakantie (Deel 1)

Haha sorry spuit 11 :tired_face:

Heb een vrij standaard backpack rondje gedaan; Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Singapore, Maleisiƫ en Indonesiƫ. Kijk er wel nog echt met zoveel plezier op terug!

haha dank voor de bevestiging!

Gaaf!!

Aah thanks voor de info! Ik was net op de site van de GGD aan het lezen, ik zit er over te denken om RabiĆ«s wel te nemen. En misschien ook buiktyfus, maar ga nog zoā€™n spreekuur nemen en dan even kijken wat ze adviseren.

Als je rabiƫs neemt, doe dat dan bij een GGD waar ze in de huid vaccineren. Dat is de helft goedkoper (125 ipv 250 euro)

1 like

Denk er wel aan dat je bij rabiƫs ruim op tijd moet beginnen met vaccineren, omdat je meerdere prikken nodig hebt. Ik doe m nooit omdat ik daar te ongeorganiseerd voor ben, en je ter plaatste vaak ook de prik snel genoeg kunt halen.

Ik wil graag naar Sint Petersburg in de zomer. Heeft iemand daar tips voor? We denken aan 5 dagen in augustus.

Kamperen in Mammoth Lakes! Vorig jaar geweest en echt wow, heel indrukwekkend landschap (hele mooie meren)/goede sfeer. Wilde hem eigenlijk overslaan in onze roadtrip maar achteraf heel blij dat we hem er toch bij gepakt hebben

1 like

Thanksss :blush:

het was geen veel bijdragende post maar wil wel zeggen dat ik riga gewoon een aanrader vind!

1 like

Haha maakt niet uit, dit is al goed om te horen! Ben benieuwd!

Ik ga met mijn zus 6 dagen naar zoiets prachtigs! Vertrekken de dag nadat ik mijn scriptie heb ingeleverd haha!
https://www.buitenhotellesnourrits.com
Een super mooi hotel, met zwembad, sauna en fantastisch restaurant. Het is in Boeurs en Othe, Frankrijk, ongeveer 1,5u ten zuidoosten van Parijs. Heeft iemand tips voor die regio?

Ik ben net 2 weken terug naar Riga gegaan! Ik ben er van maandag tot vrijdag geweest en dat vond ik een prima duur. Ik had me ook wel langer bezig kunnen houden, maar dat hangt er ook van af waar je van houdt. De Sky Line (van het Radisson Blu) heeft het allerbeste zicht op de stad, maar is niet echt goedkoop (meer onze prijzen, 8 euro voor een cocktail) en behoorlijk druk. Als je rond de zonsondergang gaat, is het prachtig (vooral de gloed, de kleuren en de lichtjes in de stad, voor de zonsondergang zelf zit de bar verkeerd), maar moet je dus wel wat tijd rekenen/vroeg gaan als je een plekje aan het raam wil. Het KGB huis is een aanrader, net zoals het Museum of the Occupation. Je kunt er superlekker eten voor best wel goedkoop en er zijn heel veel toffe terrasjes. Ik was verbaasd over hoe ā€˜hipā€™ het is. Gewoon rondwandelen is al leuk. Je kunt ook eens het water oversteken om de bib (van daar heb je ook een mooi zicht op de stad) en Zanis Lipke te zien. De overdekte markt is ook wel leuk. En er zijn hele mooie gebouwen (Jugendstil). Egle Beer Garden vond ik een leuk terrasje, vaak met live muziek. En Robert Books als je van boeken houdt. En de Bremer Stadsmuzikanten zijn ook wel grappig.

3 likes

Welke plek is je het meest bevallen? Ik wil misschien die richting op in de zomervakantie voor vier weken. Maar ik twijfel nog over mn bestemming.

Alle landen hebben zo hun eigen charmes, maar ik vond zelf Vietnam echt het leukst! Goede combinatie van levendige steden en schattige dorpjes en van natuur/cultuur/strand :smile:

1 like

The Big Sur!!

1 like

Ik reisde toen door meerdere landen in ZO Aziƫ, had inentingen voor hepatitis A en B, DTP en tetanus.
buiktyfus heb ik niet gekregen, ik was op reis voor 3 maanden maar het tropisch instituut vond het geen verplichting

1 like

Vorige maand was ik een week naar Spanje.
Nu kriebelt het alweer om iets te boeken voor Ā± september.

1 like

Als het kan, gewoon doen toch? :smile:

Sorry, die heb je allemaal niet gekregen of alleen buiktyfus niet?