Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ben ik zeker van plan, twijfel nog even waarheen want Portugal trekt zeker maar eerst even rondneuzen en ben er al eens eerder geweest.

alweer? Gewoon doen!

Wie is er weleens op Santorini geweest? Het lijkt me geweldig daar voor een vakantie.

1 like

Alleen buiktyfus niet! Sorry voor de onduidelijkheid.

1 like

Ja, ik ben er geweest als deel van island hoppen (Mykonos, Paros, Naxos & Santorini). Prachtig eiland!

1 like

Laat die kriebel maar zā€™n gang gaan! Ik hou ontzettend van reizen en geef er ook het merendeel van mijn budget aan uit. Zou ook niet zomaar een dag vrij nemen om gewoon thuis te zitten, hou dat liever om weg te zijn! Maar vaak krijg ik wel reacties van ā€œga je nu weeral weg?ā€ etc en dat vind ik best jammer. Dus als jij dat leuk vindt: zeker doen!
En Portugal is een fijn land om naar toe te gaan, ik las dat je er al was geweest. Ik kan je alvast aanraden per trein Porto-Lissabon-Faro te doen, is mij erg bevallen!

1 like

Thanks voor de tips, ga ze opschrijven! Nog tips voot ho(s)tel/appartement/airbnb?

Leuke vraag, jammer dat er niemand op reageert :slight_smile:

Ik spaar elke maand standaard ā‚¬225. Daarnaast probeer ik extraatjes ook te sparen alleen verdeel ik dat over mijn reis spaarrekening en mn spaarrekening voor ā€œlaterā€. Vakantiegeld gaat ook op mn reis spaarrekening en al met al kom ik eind van dit jaar op zoā€™n ā‚¬5.000 (hypothetisch gezien dan, uiteraard gaat er ook weer geld af voor reizen). En jij?

Ik wil eind augustus (en wellicht eerste twee dagen van september) even alleen op reis, iemand aanraders voor leuke hostels binnen Europa? Kan ik aan de hand daarvan gaan zoeken:sunglasses:

@hanson (volgens mij was jij degene die zich beroerd voelt op een gegeven moment tijdens lange vluchten)
ik heb dit ook lang gehad. Bij mij voelde het alleen echt als een soort pijn. Heb eens gelezen dat het kan liggen aan het drukverschil dat dat effect heeft op je darmen :thinking: Geen idee of dat waar is, denk bij mij gecombineerd met spanning. En dan helpt het natuurlijk niet als je het al een paar x gehad hebt en dus bang bent dat je het weer krijgt
Ik neem nu altijd mijn eigen eten mee. Pannenkoeken vind ik koud ook lekker en verder wat snacks. Weet ik zeker dat daar niks geks bij zit. Ik vermijd alcohol en koolzuur. Ik zorg dat ik op tijd op de luchthaven ben en evt genoeg tijd heb voor mijn overstap

Ik weet niet of je hier veel aan hebt maar wilde toch even reageren

Iemand tips voor een agriturismo in Toscane of Umbriƫ?

Santorini!

2 likes

Ik ben op Corfu geweest, vond dat echt heel mooi

1 like

Kefalonie!!

1 like

Deze zomer interrailen naar italiƫ! We gaan stoppen in: Milaan, Cinque Terre, Sienna en de Dolomieten. Iemand tips voor leuke dingen, lekkere eettentjes, leuke buurtjes etc? Alles is welkom! Accomodatie is al rond dus dat hoeft niet :slight_smile:

1 like

Oh ik weet niet of het kan met interrailen maar ik vond Lucca echt een fantastische stad! Heel gezellig sfeertje en heerlijk eten

1 like

Ik zie dat op de weg van Cinque Terre naar Sienna we er bijna langs komen. Wie weet stappen we uit en maken we er een lekker middagje van daar. Bedankt voor de tip!

Ik ga 3 juli 10 dagen naar Ibiza met mijn vriend. Ben er nog nooit geweest dus ben benieuwd!

Ik ben net een paar dagen terug van vakantie, maar ik wil eigenlijk alweer een nieuwe boeken zodat ik weer een reisje heb om naar uit te kijkenšŸ™ˆ

Ik wil eind september/ begin oktober nog een weekje weg. Iemand tips waar het dan nog lekker warm is binnen Europa? Op Gran Canaria & Tenerife zijn we vorig jaar nog geweest, dus ik wil nu eigenlijk iets anders.

@Wanderer Hoe was je reis naar Florida? Ik denk dat we er ongeveer rond dezelfde tijd zaten :smiley: