Reizen / Vakantie (Deel 1)

Is er iemand die vanuit Istanbul naar Buyukada is gegaan? (de Prinseneilanden) is het een aanrader?

Maar ik ben niet angstig, ik wil alleen slapen hahaha

Bulgarije maar

1 like

Oooh lekker naar Sunny Beach? hhaha dat maar hoeft er niet achter joh.

Ja!!

1 like

Ik ga dit jaar voor de 6e keer :redface: naar Ibiza. Ik ken al veel dingen maar wil dus nog nieuwe dingen ontdekken! Hebben jullie nog een suggestie die ik kan gaan verkennen als ik er ben qua eten/strandjes/leuke beachclubs (geen fancy toestanden zoals Blue Marlin)

Iemand naar Riga en of Tallin geweest? Denk dat ik de twee steden wil combineren voor een paar dagen!

Hoeveel dagen raden jullie aan in elke stad en nog leuke tips etc.?

naar riga ben ik geweest!
waren er geloof ik 4 dagen en dat was wel echt genoeg. hebben vooral veel kerken en musea gepakt, verder is er nog een skylounge en je kunt er heeeeel lekker en goedkoop eten! maar echt specifieke tips heb ik niet want we hebben teveel dingen gedaan

ohja we vonden ook ergens een super schattig theehuisje, echt stom dat ik niet meer weet hoe het heet maar volgens mij was het in de buurt van het opera gebouw. ja hier heb je helemaal niks aan natuurlijk :frowning:

1 like

ik dacht dat ik nog een foto van de binnenkant had zodat je wat meer duidelijkheid had maar kan hem niet vinden :frowning:

2 likes

Ik ben in april een weekje naar Praag geweest en ga in de zomer 2,5 naar Bali. Heb er zin in!!

Voor mensen die naar Bali zijn geweest, hadden jullie je ingeƫnt?

1 like

Ik had wel een hoop vaccinaties toen ik op Bali was, maar ook omdat ik nog naar andere landen gingā€¦ Bij mij werden alle vaccinaties ook gewoon vergoed door mijn zorgverzekering, heel relaxt!

ik ook alleen toen ik vorig jaar die kant op ging hoefde ik alleen nog een prik voor buiktyfus (anderen waren door herhalingsprikken nog werkend) en toen vertelde de ggd medewerker dat ze deze niet meer geven? Had jij dit ook?

Ik ga deze zomer ook naar Bali en ik heb me wel ingeƫnt. Ik heb mijn kindervaccinaties gehad en moest nu DTP en Hepetitis A en B. Ik heb Rabiƫs niet genomen. Als je op Bali blijft heb je geen malariapillen nodig, maar als je naar Gili of Lombok gaat wel.

Oh wat gek? Ik ben wel gewoon ingeĆ«nt tegen buiktyfus, maar het is dan ook al wel weer drie jaar geleden dat ik richting AziĆ« ben gegaanā€¦

dit was afgelopen januari dus misschien is het veranderd. Het vervelende is dat ik op vakantie goed ziek ben geworden dus de volgende keer toch maar vragen.

De vrouw van de GGD zei een paar weken terug tegen mij dat ze hem aanraden als je meer dan drie maanden op reis bent.

1 like

@Roguee Ah hier zal het verschil zitten dan, ik was vier maanden weg!

2 likes

ahh ok dank voor de opheldering!!

Ik heb afgelopen januari wel een buiktyfus vaccinatie gekregen. Ik ging wel +3 maanden weg dus daar ligt het misschien aan

1 like

wat gaaf trouwens! Waar ben je allemaal geweest?