Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik zie ook wel eens mensen op die vlucht die het vliegtuig instappen, gaan slapen, tussendoor 1x naar de wc gaan en weer door slapen. Die hebben waarschijnlijk wel een of ander kalmeringsmiddel genomen. Misschien is dat een oplossing voor je :stuck_out_tongue: Sorry als dit ongeoorloofd advies is :thinking:

1 like

Ja ik denk eraan om wat valdispert te nemen maar ik word heel onrustig bij het feit dat ik de controle over mezelf verlies door slaappillen oid dus dat durf ik eigenlijk ook niet

Misschien de huisarts vragen om bètablokkers? Ik heb propranolol voor examenangst en lees op Google dat het vrij makkelijk wordt gegeven voor bv afrijden. Het houd je hartslag laag waardoor je minder paniekerig word (alleen het lichamelijke gedeelte dan natuurlijk). Misschien kan dat net het zetje geven om van vliegen een prettige ervaring te maken?

Wat naar dat je zo’n last van vlieg angst hebt! In had er vroeger nooit last van, maar de laatste tijd merk ik dat ik er toch meer bij stil sta dat je zo hoog in de lucht vliegt etc etc, en daar een klein beetje angstig van wordt. Maar ik moet vrij veel vliegen voor werk onder andere, dus probeer dat idee zo goed mogelijk weg te drukken. Wat mee daarmee wel helpt is iets dat een vriend van mij die piloot is mij vertelde: dat eigenlijk het enige ‘gevaar’ het landen en stijgen is. Dus als je eenmaal in de lucht hangt ben je eigenlijk ok voor de aankomende uren.

1 like

Drink je wel genoeg water? Ik voel mij ook wel zo als ik op een lange vlucht niet genoeg drink.

1 like

Ik durf dat niet :frowning:

Oh dan is het niet een handige oplossing haha. Het klinkt heftiger dan het is, je voelt je wat suffer en rustiger.

Maar straks gaat je hartslag zo laag dat ie stopt?

Dat gebeurt niet zo maar hoor :wink: ik heb ook betablokkers geslikt. Vanwege paniekaanvallen met hartkloppingen ( en onduidelijk of die hartklopping fysiek of mentaal waren. Mentaal ‘gelukkig’ ) . Maar je hartslag gaat ongeveer 10 tot 20 slagen lager met langer gebruik. Volgens mij niet als je het zo maar een keer slikt.

Al zou ik persoonlijk niet voor vliegen betablokkers nemen, maar dat is mijn persoonlijke mening. Als het werkt is het fijn, maar ik voelde mij nou niet mijn beste zelf met die medicijnen haha.

Oh neejoh! Anders zouden huisartsen het ook niet zo makkelijk meegeven. Anders kan je altijd bellen naar de assistente voor wat uitleg en dan kunnen zij je adviseren of het wat is.

iemand interesse in 50 euro korting voor s urpr ise. me ? pb maar!

@hanson

Jaaaa ik ga naar Nieuw Zeeland & Australië en kijk nu al tegen de ellenlange vliegreis op.
Bleeeh.

Dus ik voel je! Bij mij is het meer hoe krijg ik de tijd om, want ik kan echt nooit slapen in een vliegtuig en ben films / boeken / muziek ook snel beu.

Hahahaha ik ben niet zo’n pillenslikker dus ik ga voor het liefdesverdriet!
Nee ik zal eens een pilletje proberen, dan kom ik toch al wat aangenamer aan op de plaats van bestemming.

Nee ik durf dat echt niet :frowning: ben al veel te bang dat ik iets aan mn hart heb ofzo, en nee ja ik weet het niet ik hou daar niet van

Ik denk dat gewoon normaal ademen en relativeren voor mij wel al helpt, maar ik voel me zooooo kwetsbaar in een vliegtuig

@anon98052296 download alvast een heel seizoen van je favo serie, kun je die lekker kijken!
Of moet ik met je meegaan, dan houd ik je handje wel vast!

1 like

zou oxazepam hier ook voor werken?

Heb nu trouwens last van Mn longen (pijn bij volledig inademen en steeds het gevoel hebben niet een volledige hap adem te krijgen) en nu ben ik eerder nog bang dat ik een klaplong krijg in het vliegtuig van het drukverschil :’)

Ik ben trouwens absoluut wel een pillenslikker hahah, alles om me beter en comfortabeler te doen voelen.

Volgens mij slikt mijn stiefbroer dit altijd voor het vliegen. Bij hem helpt het heel goed. Hij is er een stuk rustiger door.

1 like

@anon98052296 waar ga je eigenlijk heen? :grin: