Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik wil graag naar Canada en dan het liefst meerdere plekken bezoeken. Ik dacht aan Montréal, de watervallen en Toronto en eventueel nog een stop in New York en/of Washington DC. Iemand hier ervaring mee? Wat zijn de beste opties om van plek naar plek te reizen? Of andere tips van plekken?

Ik ga over 1,5 maand naar Toronto, Niagara Falls, Ottawa en Montréal! Weet niet hoe snel je van plan bent om te gaan maar dan heb ik sowieso tips!

Het plan is nu om vanaf Toronto een dagtour naar Niagara Falls te doen. En verder met de trein reizen want dat is prima te doen. Is geloof ik 4,5 uur van Toronto naar Ottawa en vanaf daar 2,5 naar Montréal!

1 like

Wat gaaf zeg! Ik hoor gaat je tips! Het wordt voor mij waarschijnlijk pas meivakantie 2020, want ik ben gebonden aan de schoolvakanties en wil graag langer dan een week.

Heb toen ook dagtour Niagara Falls gedaan! is echt makkelijk te doen :smile:

1 like

Ik weet niet hoe graag je naar het oosten wil maar ik zou je echt echt echt aanraden naar het westen te gaan! Zo veel mooier/leuker vind ik
Maar is misschien ook erg persoonlijk
Ik houd minder van steden en meer van natuur en dat is in het westen nog mooier vind ik!

2 likes

Daar wil ik zeker ook nog eens heen. Dit keer ga ik alleen iemand opzoeken in Montréal, dus zoek plekken die niet te ver weg zijn.

1 like

Ja ik dus ook, maar ik weet ook geen leuke plaats :upside_down_face:

Heeft iemand tips voor warme, wind- en waterdichte jassen/broeken? Ga over een maand naar Wit-Rusland, hele dagen door de bossen banjeren. Zit nu naar dingen van Jack Wolfskin te kijken, maar heb geen ervaring met dat merk.

Heeft iemand nog aanraders voor La Palma? Bijv. plaatsen, dingen om te doen, wandelingen of leuke eet/drink gelegenheden?

Heel veel plezier! Ik ben begin dit jaar naar Nieuw Zeeland geweest, was echt prachtig! Houd je ergens iets bij?

1 like

Heeft iemand suggesties voor een vakantiebestemming in november? We willen graag een week of 10 dagen, hoef niet bikini weer te zijn en liever geen Scandinavië ivm doekoes. Cultuur, hiken en knusse barretjes lijkt me wel wat. Wie weet iets?

Wij gaan in november naar Marokko, niet te ver vliegen, niet te koud, lijkt mij heel leuk :slight_smile:

1 like

Jack wolfskin heeft een fijne dikke softshellbroek (winddicht en water afstotend) voor een redelijke prijs. Dat zou ik combineren met een thermolegging en wollen sokken en waterdichte warme schoenen. Dan voor bovenlijf thermoshirt, fleecevest, evt nog een extra laag daartussen en dan een dikke warme jas. Beetje afhankelijk van je budget waar je dan op uit komt. Zelf zou ik een donsparka uitkiezen maar die zijn vrij prijzig. Jack wolfskin heeft wel eea en anders Columbia of Bergans wellicht? Als je meer wil uitgeven zijn Patagonia of Arcteryx mooie merken om naar te kijken. Je kan ook kijken naar een donsjack bijvoorbeeld en dan een hardshell erover.
Als je echt een waterdichte broek wil zou ik kijken naar een skibroek. En echt kijken naar een lekkere muts, je verliest veel warmte door je hoofd :slight_smile: Voor je kleding verder laagjeslaagjeslaagjes, dan kan je aan/uittrekken wat je wil en wanneer je wil.

1 like

Ik weet van mijn ouders dat ze de vulkaan en de zoutvelden in het zuidelijkste puntje van het eiland echt prachtig vonden! En de Roque de la Muchachos (het hoogste punt van La Palma) vonden ze ook een aanrader.

Leuk om te lezen, bedankt voor de tips!

Super bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ga alles opschrijven en dat lijstje meenemen naar de winkel om te passen. Schoenen, sokken en muts heb ik gelukkig al, dat scheelt alweer qua budget.

Ierland? Of Portugal

1 like

Bosnië!

1 like

Als je meer vragen hebt mag je me altijd pmen, ik werk al een tijd in een buitensportwinkel :stuck_out_tongue: Wel echt een toffe trip lijkt me!! Veel plezier :slight_smile:

1 like

Alleen een reisdagboek op papier, en daar loop ik al een paar dagen mee achter :joy: Maar post regelmatig foto’s op Instagram, je kunt me volgen als je wilt?

1 like